Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update:Τετάρτη, 9/04/2003


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►ΔΙΣΚΟΙ ΑΝΑΦΟΡΑΣ►CD TEST: TSUYOSHI YAMAMOTO TRIO "GIRL TALK" ...

AV BLOG 

SITE MAP

O Κannari "έπαιξε" αρκετά με τον ισοσταθμιστή και αποφάσισε να κόψει την κατώτερη οκτάβα, κάτω από τα 30Hz.Η εικόνα του Girl Talk είναι καλή.
TSUYOSHI YAMAMOTO TRI: "GIRL TALK"
Εταιρία:TBM/CD2559
Ετος Παραγωγής:1987
Ηχολήπτης:Yoshihiko Kannari
Μηχανικός Mastering: Yoshihiko Kannari/Masayoshi Okawa
To τράκ της δοκιμής:The way we were

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΡΑΚ, του συγκεκριμένου δίσκου έχει χρησιμοποιηθεί κατ' επανάληψιν ως σημείο αναφοράς, ειδικά για την περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων. Ειδικότερα το LP, κερδίζει αμέσως το ενδιαφέρον και τον σεβασμό σον τομέα αυτό.  Από την άλλη πλευρά η ηχηογράφηση έχει τα χρονάκια της (1975) και η ψηφιοποίηση έχει ξεπεράσει την δεκαετία, κάτι που φάινεται "εργαστηριακά" και έθεσε τις βάσεις για αρκετές συζητήσεις.  Σε αντίθεση με πολλές ηχογραφήσεις το The way we were είναι κρατημένο χαμηλά, κάτω από τα 30Hz, και η χρήση ισοσταθμιστή εκτείνεται σε ολόκληρο σχεδόν το φάσμα του χαμηλών και των μεσαίων συχνοτήτων, ενώ και η ανώτερη οκτάβα δεν παρουσιάζει κορυφαία ομοιγένεια.  Ισως σε αυτές ακριβώς τις επιλογές του μηχανικού να οφείλεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του δίσκου με το ακουστικό μπάσο και τις ανώτερες νότες του πιάνου σε πρώτο πλάνο.  Η εικόνα είναι αρκετά εκτεταμμένη.
Η ακρόαση του δίσκου εντυπωσιάζει τον ακροατή κυρίως με τον όγκο του ακουστικού μπάσσου, ειδικότερα, αν αναλογιστεί κανείς την εποχή που γράφτηκε αρχικώς.  Το άκουσμα στον ελεγχόμενο χώρο του στούντιο φέρνει στην επιφάνεια μια κάποια έλλειψη ισορροπίας και (επειδή η ώρα περνούσε χωρίς η ομάδα της δοκιμής να συμφωνεί) η ακρόαση μιας εγγραφής αναφοράς του στούντιο έδειξε πράγματι οτι η νέα τεχνολογία (δέκα περίπου ετών νεώτερη) μπορεί να αναδείξει περισσότερες λεπτομέρειες χωρίς να καταφύγει στον τονισμό μιας ολόκληρης περιοχής.  Παρ΄όλα αυτά, στο οικιακό περιβάλλον, ο δίσκος ακούγεται σαφώς περισσότερο "ισορροπημένος" και ευχάριστος.  Πάντως, το αποτέλεσμα δείχνει με τον καλύτερο τρόπο ότι μια αναλογική ηχογράφηση (όπως η περί ής ο λόγος) μάλλον ταλαιπωρείται όταν μετατρέπεται σε ψηφιακή (ειδικά αν αυτό έγινε την περασμένη δεκαετία) και εξηγεί αρκετά πειστικά γιατί κάποιοι εξαιρετικοί δίσκοι βινιλίου παίζουν σαφώς καλύτερα από τα αντίστοιχα cd.  Επί του πιεστηρίου,τέλος, και αρκετά αργά για να τον αξιολογήσουμε, έπεσε στα χέρια μας η νέα εκδοχή του δίσκου που ψηφιοποιήθηκε με την τεχνολογία XRCD της JVC.Θα προσπαθήσουμε να επανέλθουμε.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►     ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
►Κριτικές δίσκων αναφοράς:
Phillip Glass/Kundun (CD),
John Surman/The Amazing Adventures of Simon Simon (ECM, βινύλιο), 
James Horner/Titanic (CD),
Yello/Pocket Universe(CD),
The New Savoy Jazzmen/Jamsession at the Sagewerk (AAA, βινύλιο)

CD ON TEST:
CHRIS REA/THE ROAD TO HELL ►DIRE STRAITS/ON EVERY STREET ►FRANK ZAPPA/ONE SIZE FITS ALL  ► RED HOT CHILI PEPPERS/ONE HOT MINUTE ►VARIOUS/HIT BOX 4PINK FLOYD/THE DARK SIDE OF THE MOON ► JAMES HORNER/TITANIC ► ANDREW POWELL/LADYHAWKE ► VIVALDI/THE FOUR SEASONS ► CRAIG ARMSTRONG/THE SPACE BETWEEN US ► ABATON/EΞ ΑΔΟΚΗΤΩ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:
Πώς έγινε η δοκιμή
Αthens Mastering

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2003
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr