Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update:Τετάρτη, 9/04/2003


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►ΔΙΣΚΟΙ ΑΝΑΦΟΡΑΣ►CD TEST: PINK FLOYD: "THE DARK SIDE OF THE MOON" ...

AV BLOG 

SITE MAP

Η καλή δουλειά του 1973 φαίνεται με την πρώτη ματιά, καθώς το Money είναι ομοιογενές χωρίς τονισμό της χαμηλής περιοχής.  Οι δύο παραγωγές ωστόσο (που απέχουν αρκετά χρόνια) έχουν σημαντικές διαφορές αφού το νέοτερο της ΕΜΙ διαθέτει λιγότερες διακυμάνσεις, ομαλότερη κλίση στην αποκοπή χαμηλά, αλλά και κάποια "επέμβαση" στην υψηλότερη περιοχή. 
Είναι ίσως το διασημότερο από τα γκλισάντι του ροκ. Το σαξόφωνο του Dick Parry στο σόλο από το 2:02 μέχρι το 2:59 του Money.
PINK FLOYD:
"THE DARK SIDE OF THE MOON"

Εταιρία:MOBILE FIDELITY/UDCD517
Ετος Παραγωγής:-
Ηχολήπτης:Alan Parsons
Μηχανικός Mastering:Krieg Wunderlich
To τράκ της δοκιμής:Money

Εταιρία:EMI/7805572
Ετος Παραγωγής:1992
Ηχολήπτης:Alan Parsons
Μηχανικός Mastering:-
To τράκ της δοκιμής:Money

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΗ ότι τα χέρια τρέμουν οταν ασχολείσαι με το τεχνικό μέρος του The Dark Side Of The Moon, ενός από τους διασημότερους, καλύτερα πουλημένους, σημαντικότερους και, εννοείται, καλύτερους δίσκους της παγκόσμιας δισκογραφίας.Σαν να μην έφταναν τα ιερά τέρατα του γκρούπ, έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμη στη ηχοληψία και αρχική παραγωγή του 1973, τον Αλαν Πάρσονς καθώς και με μια εταιρία που έχει συνδέσει το όνομά της με τον audiophile δίσκο, την Mobile Fidelity.  Κι όμως, το μάστερινγκ από το οποίο προέκυψε το χρυσό cd είναι παλιό και αυτό φαίνεται:  Η στάθμη είναι περίπου 6dB κάτω από τα 0dBFS κάτι που σημαίνει οτι αξιοποιούνται μόνον τα 14 περίπου bits ενός δεκαεξάμπιτου μετατροπέα χάνοντας έτσι αρκετά σε δυναμική περιοχή.
Το 1973, το The Dark Side Of The Moon θεωρήθηκε ένας εξαιρετικά καλός δίσκος και από τεχνική άποψη.  Αποδεικνύεται, σε αυτές τις δυο σελίδες, ότι όσοι το πίστευαν είχαν τελικώς δίκιο. Χωρίς να τονίζεται το χαμηλό (παρά το γεγονός οτι ο Waters ήταν μπασίστας!) και με μικρή χρήση ισοσταθμιστή το φάσμα είναι ιδιαίτερα ομοιογενές και η εικόνα εκτεταμένη (βοηθά στην μέτρηση και η κίνηση από τα δεξιά στα αριστερά στην εισαγωγή του Money) στοιχεία που δίνουν στο δίσκο μια διαχρονική ποιότητα (αν αναλογιστεί κανείς ότι το 1973 πολύ λίγοι στον συγκεκριμένο χώρο ασχολούνταν με θέματα τεχνικής αρτιότητας) που δίκαια τον κατατάσσει στις παραγωγές αναφοράς.Ενα σημείο που αξίζει σχολιασμού είναι η κλίση στην αποκοπή χαμηλά, που είναι αρκετά απότομη.  Η αλήθεια είναι ότι το βινίλιο της Mobile Fidelity που έχει κοπεί με μισή ταχύτητα δεν έχει πέσει (δυστυχώς) στα χέρια μας για να πραγματοποιήσουμε την δικαιότερη των συγκρίσεων (με το απλό άλμπουμ της εταιρίας) ωστόσο η ίδια η MF στο cd διεκδικεί πλεονεκτήματα μόνο εξ αιτίας της καλύτερης διαδικασίας παραγωγής και του υποστρώματος που αντί για αλουμίνιο είναι χρυσός.
Εξετάζοντας την κατά πολύ πιο σύγχρονη επανέκδοση της ΕΜΙ, που περιλαμβάνεται στο box "Shine On" βλέπει κανείς πόσο σημαντικά είναι τα χρόνια στην ψηφιακή τεχνολογία.  Εδώ η στάθμη και η δυναμική περιοχή είναι σε καλύτερο επίπεδο και ο δίσκος ακούγεται πιο διαυγής και δυναμικός. Ενα σημείο όπου αυτό είναι προφανές είναι η ατάκα στο ταμπούρο του Money στο ξεκίνημα του κομματιού (0:27) που είναι πιο γεμάτη και ευδιάκριτη.  Επιπρόσθετα, το φάσμα είναι σαφώς πιό ομοιογενές και η κλίση στην αποκοπή χαμηλά πιό ομαλή, διατηρώντας έτσι μεγαλύτερη ενέργεια στην κατώτερη οκτάβα. Στις πολύ υψηλές συχνότητες,έχει χρησιμοποιηθεί ισοσταθμιστής για να διατηρήσει λίγο περισσότερη ενέργεια στα πιατίνια.  Η εικόνα είναι λιγότερο εκτεταμμένη από ότι στην εκδοχή της Mobile Fidelity. Δυστυχώς, το Shine On δεν περιέχει πληροφορίες για το remastering και τις τεχνικές του λεπτομέρειες.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►     ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
►Κριτικές δίσκων αναφοράς:
Phillip Glass/Kundun (CD),
John Surman/The Amazing Adventures of Simon Simon (ECM, βινύλιο), 
James Horner/Titanic (CD),
Yello/Pocket Universe(CD),
The New Savoy Jazzmen/Jamsession at the Sagewerk (AAA, βινύλιο)

CD ON TEST:
CHRIS REA/THE ROAD TO HELL ►DIRE STRAITS/ON EVERY STREET ►FRANK ZAPPA/ONE SIZE FITS ALL ► TSUYOSHI YAMAMOTO TRIO/GIRL TALK ► RED HOT CHILI PEPPERS/ONE HOT MINUTE ►VARIOUS/HIT BOX 4JAMES HORNER/TITANIC ► ANDREW POWELL/LADYHAWKE ► VIVALDI/THE FOUR SEASONS ► CRAIG ARMSTRONG/THE SPACE BETWEEN US ► ABATON/EΞ ΑΔΟΚΗΤΩ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:
Πώς έγινε η δοκιμή
Αthens Mastering

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2003
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr