Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update:  Τετάρτη, 9/04/2003


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►ΔΙΣΚΟΙ ΑΝΑΦΟΡΑΣ►CD TEST: VIVALDI: "THE FOUR SEASONS" ...

AV BLOG 

SITE MAP

Στο φάσμα της ηχογράφησης δείχνει την σχετικώς απότομη αποκοπή κάτω από τα 63Hz (το βιολοντσέλο κατεβαίνει μέχρι τα 61Ηz περίπου) καθώς και την πολύ καλή ομοιογένεια.  H εικόνα είναι εκτεταμένη με άφθονη πληροφορία χώρου.
 Η εσωτερική πειθαρχία της σύνθεσης του Vivaldi και το σόλο βιολί στο διάστημα 0:54-1:11)
VIVALDI: "THE FOUR SEASONS"
Εταιρία:DENON/33C0-1471
Ετος Παραγωγής:1987
Ηχολήπτης:Peter Willemoes
Μηχανικός Mastering:-
To τράκ της δοκιμής:Summer/Presto

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

AΠΟ ΤΗ ΜΙΑ, η Denon είναι από τους πρωτοπόρους στις ηχογραφήσεις PCM και από την άλλη, ο δίσκος έχει κάπως επικίνδυνη ηλικία, ανήκοντας στην περασμένη δεκαετία.  Τι από τα δύο υπερισχύει;  Σας βεβαιώνουμε ότι ισχύει το πρώτο.  Οι "Τεσσερεις Εποχές" της Denon αποτελούν μια απόδειξη ότι ακόμη και με παλιά τεχνολογία μπορεί να γίνει καλή δουλειά. To Presto, εκτός από μουσική για... διαφημίσεις είναι και ένα σχεδόν τέλειο κομμάτι αναφοράς, με πλούσιο ηχόχρωμα και άφθονα δύσκολα σημεία.
Στο διάγραμμα του φάσματος φαίνεται η σημαντική παρουσία μεσοχαμηλού και μεσαίου (από τα έγχορδα που υπερτερούν όπως είναι φυσικό σε μια ορχήστρα εγχόρδων...) η περιορισμένη χρήση ισοσταθμιστή και η σχετικά μικρή κλίση στις υψηλές συχνότητες.  Επίσης ενδιαφέρουσα είναι η επιλογή της αποκοπής κάτω από τα 60Hz (ίσως επειδή η ηχογράφηση έγινε σε ζωντανό χώρο με κάποια προβλήματα) όπως και η παρουσία θορύβου κοντά στο dc που δείχνει, πιθανότατα, κάποια ηλεκτρικά προβλήματα.  Η εικόνα είναι εκτεταμένη με σημαντικό περιεχόμενο σε ανακλάσεις, καθώς η Villa Contarini (όπου και έγινε η ηχοληψία) ήταν αρκετά ζωντανή, όπως φαίνεται.
Στο τρισδιάστατο διάγραμμα μπορεί να δεί κανείς την εσωτερική πειθαρχία της σύνθεση του Vivaldi (λές και "εβλεπε" την παρτιτούρα του) αλλά και την πολυπλοκότητα της σύνθεσης με την άφθονη ενέργεια από τα 125Hz μέχρι τα 3kHz των εγχόρδων.Επίσης αποτυπώνει οπτικά την στιγμή (0:54-1:00)  η οποία περιγράφεται ως "έκφραση αντικρουόμενων συναισθημάτων και επιθυμιών" από τους μελετητές του έργου και η οποία εκφράζεται μουσικά από το σόλο βιολί που παίζει μερικούς διακριτούς τόνους σε έκταση δυο περίπου οκτάβων
Ακούγοντας το "Καλοκαίρι" εύκολα μπορεί να θαυμάσει κανείς την ισορροπία που έχει επιτευχθεί στην συγκεκριμένη δουλειά η οποία ακούγεται πλήρης και γεμάτη παρά το γεγονός ότι η ορχήστρα είναι μικρή όπως άλλωστε είναι και το λογικό σε μια προκλασική σύνθεση, σε αντίθεση, ας πούμε με την "κλασική" εκτέλεση του Karajan (Berliner Philharmoniker/DG) που ακούγεται και πιο γρήγορη και πιο αδύναμη.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►     ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
►Κριτικές δίσκων αναφοράς:
Phillip Glass/Kundun (CD),
John Surman/The Amazing Adventures of Simon Simon (ECM, βινύλιο), 
James Horner/Titanic (CD),
Yello/Pocket Universe(CD),
The New Savoy Jazzmen/Jamsession at the Sagewerk (AAA, βινύλιο)

CD ON TEST:
CHRIS REA/THE ROAD TO HELL ►DIRE STRAITS/ON EVERY STREET ►FRANK ZAPPA/ONE SIZE FITS ALL ► TSUYOSHI YAMAMOTO TRIO/GIRL TALK ► RED HOT CHILI PEPPERS/ONE HOT MINUTE ►VARIOUS/HIT BOX 4PINK FLOYD/THE DARK SIDE OF THE MOON ► JAMES HORNER/TITANIC ► ANDREW POWELL/LADYHAWKE ► CRAIG ARMSTRONG/THE SPACE BETWEEN US ► ABATON/EΞ ΑΔΟΚΗΤΩ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:
Πώς έγινε η δοκιμή
Αthens Mastering

Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2003
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr