|
|
H Μυστηριώδης Σχέση Ενισχυτή –
Ηχείου |
|
Δεν θα σας πάρει πάνω από
μισό λεπτό να συνδέσετε δύο ηχεία στην έξοδο ενός ενισχυτή. Θα σας
πάρει πολύ περισσότερο το να καταλάβετε τι δεν πήγε καλά μεταξύ
τους... Η σχέση ενός ενισχυτή με το ηχείο που τον ακολουθεί έχει
παρεξηγηθεί συστηματικά και ενίοτε έχει δώσει λαβές για την
δημιουργία μύθων και θρύλων. Κι όμως, όπως όλα τα πράγματα στο
audio, μπορεί να εξηγηθεί λογικά! |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
Τεχνολογίες Εικόνας:
Καλύτερα να Μασάς, παρά να Μιλάς... |
|
Στις δέκα κουβέντες
που λέγονται γύρω από τα θέματα εικόνας, πάνω από τις μισές είναι
ανακριβείς... Το βίντεο γενικώς, είτε αυτό είναι απλή έγχρωμη
τηλεόραση, είτε ψηφιακός δίσκος υψηλής ευκρίνειας, είναι μια δύσκολη
υπόθεση με πολύπλοκα μαθηματικά και ακόμη δυσκολότερη εικονογράφηση,
επομένως αυτός που θέλει να μιλάει (και όχι να μασάει...) καλόν
είναι να γνωρίζει τουλάχιστον μερικά από τα βασικά. |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
Tί είναι τελικώς το
Jitter; |
|
Ενα από τα πλέον
ακαθόριστα προβλήματα των ψηφιακών συστημάτων, το jitter έχει την
τάση να εμφανίζεται όταν δεν μπορούμε να εξηγήσουμε κάποιο πρόβλημα
βασισμένοι σε μια άλλη, περισσότερο συμβατική, αιτία. Κι όμως,
η φύση του είναι απλή και η κατανόησή της εύκολη. Οπως άλλωστε
αρμόζει σε κάθε πραγματικά σοβαρό πρόβλημα που λύνεται δύσκολα -όταν
λύνεται... |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
Tα HDD/DVD Recorders
σε απλά Ελληνικά... |
|
Υστερα από τριάντα χρόνια
κυριαρχίας, το VHS κινείται προς την λήθη. Αντικαταστάτης του, όχι
κάτι νέο και επαναστατικό αλλά ένα από τα πλέον δοκιμασμένα και
συμβολικά προιόντα της τεχνολογίας: ο σκληρός δίσκος. Πόσα
ξέρουμε άραγε για τα βήματα που οδήγησαν στη διαδοχή, τις
δυνατότητες και τον τρόπο χρήσης των νέων συσκευών και γιατί
κολλήσαμε τόσα χρόνια στις αναλογικές κασέτες όταν η πρώτη εγγραφή
βίντεο σε σκληρό δίσκο έγινε το 1967; |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
Χρησιμοποιώντας τo
ΜP3 και άλλoυς Perceptual Codecs |
|
Η τεράστια απήχηση του mp3, και τα διαφορετικά ήθη
που δημιούργησε, σπάνια επιτρέπουν, να δούμε πραγματικά την
τεχνολογία πίσω από την εφαρμογή. Κι όμως, το Perceptual Audio
Coding, η αρχή επάνω στην οποία βασίστηκε η ιδέα του Karlheinz
Brandenburg και μία μεγάλη σειρά άλλων συστημάτων κωδικοποίησης,
είναι -ίσως- από τις πλέον ενδιαφέρουσες και προκλητικές στον χώρο
της ακουστικής. |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
|
Από το Φιλμ στο
Bίντεο... |
|
Η τελευταία φορά που μία προδιαγραφή του
κινηματογραφικού φίλμ θα μπορούσε να συμπέσει με κάποια αντίστοιχη
του βίντεο ήταν το... 1926, όταν το κάδρο είχε αναλογίες 1.33:1. Από
τότε, κινηματογράφος και βίντεο ακολουθούν εντόνως διαφορετικές
πορείες, οι οποίες συναντώνται (τρόπος του λέγειν...) σε ένα
διαβολικό μηχάνημα: Το Tελεσινέ. Πώς βγάζει το ψωμί της η εταιρία
που υπογράφει την επεξεργασία telecine μίας ταινίας και γιατί είναι
τόσο σημαντική ώστε να την περιλαμβάνουμε στα credits; |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
|
Ο Ηχος του Home
Cinema |
|
Η πρώτη κινηματογραφική ταινία με πολυκαναλικό ήχο
παρουσιάστηκε στις αίθουσες το 1941. Η Fantasia του Disney και
το Fantasound ήταν η αφετηρία μίας τεχνολογικής περιπέτειας της
οποίας τους καρπούς γευόμαστε σήμερα και στο σπίτι. Από το
Dolby Stereo (που δεν ήταν stereo...) μέχρι τα συστήματα 7.1 (που
δεν είναι επτακαναλικά...) ο ήχος του κινηματογράφου στην αίθουσα
και στο σπίτι είναι συναρπαστικός τόσο ως προς το αποτέλεσμα όσο και
ως προς την τεχνολογία που τον στηρίζει! |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
|
|
Upsampling και
Oversampling |
|
To upsampling είναι ίσως το πιο καυτό θέμα γύρω από τα
συμβατικά cd players και, κατά πάσα πιθανότητα, το τελευταίο
χαρτί του κλασικού CD Audio όσον αφορά τις βελτιώσεις της
τεχνολογίας του. Ομως, τί ακριβώς κάνει ένα upsampler και
γιατί μας θυμίζει τόσο πολύ μια τεχνική τόσο παλιά όσο (σχεδόν) και
το ίδιο το CD; |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
|
|
Audio & Video
Primer |
|
"Primer" είναι ένας όρος που χρησιμοποιήται για κάθε
εισαγωγικό κείμενο που περιλαμβάνει μόνο τα στοιχειώδη που πρέπει να
γνωρίζει κανείς. Στο Audio & Video Primer μπορείτε να
βρείτε απλές περιγραφές για έναν μεγάλο αριθμό όρων που
χρησιμοποιούνται στον χώρο, καθώς και μία πλήρη περιγραφή όλων των
υποσυστημάτων που απαρτίζουν ένα πλήρες σύστημα οπτικοακουστικών
μέσων. |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
|
|
Τί είναι το HDMI; |
|
Ενσωματώνοντας δυνατότητες μεταφοράς ψηφιακών σημάτων εικόνας
και ήχου, σημάτων ελέγχου, καθώς επίσης και αλγορίθμων προστασίας σε
ένα interface με μικρό φυσικό μέγεθος, το HDMI ίσως αποτελεί ένα από
τα πλέον ενδιαφέροντα standards διασύνδεσης συσκευών
AV. |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
|
|
To Σύστημα 4/3 |
|
Tο σύστημα των Τεσσάρων
Τρίτων (ή Four Thirds System) είναι το πρώτο και μοναδικό μέχρι
στιγμής στάνταρ που παρουσιάστηκε με στόχο να ικανοποιήσει, να
αξιοποιήσει, αλλά και να διευρύνει τους oρίζοντες της ψηφιακής
φωτογράφισης. |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
|
|
Eνισχυτές τάξης "D" |
|
Παρά το γεγονός ότι οι
ενισχυτές τάξης "D" χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετό καιρό σε πολλές
εφαρμογές από τις οποίες αρκετές ανήκουν στον χώρο του hifi, μόλις
πρόσφατα, άρχισαν να συζητούνται έντονα. Αιτία γι'αυτό, χωρίς
αμφιβολία, το γεγονός ότι κάποιοι σημαντικοί κατασκευαστές έχουν
παρουσιάσει μοντέλα ενισχυτών ισχύος που χρησιμοποιούν την
τεχνολογία αυτή με βασικό επιχείρημα την οικονομία σε κόστος,
χώρο και απώλειες που αυτή συνεπάγεται. |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
|
|
SACD και πολυκαναλικός
ήχος |
|
O ήχος υψηλής ανάλυσης (high
resolution audio) εμφανίστηκε ως μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα θετική
παρενέργεια των DVD. Οι δίσκοι υψηλής πυκνότητας επιτρέπουν
την αποθήκευση ενός πολύ μεγαλύτερου όγκου ψηφιακών δεδομένων
ανοίγοντας έτσι τους ορίζοντες της μουσικής βιομηχανίας.
Ωστόσο πρέπει πάντοτε να έχουμε στο νού μας ότι εδώ δεν μιλάμε για
μία απλή βελτίωση αλλά για εκ νέου θεμελίωση του digital audio κι
αυτό σημαίνει, το λιγότερο, αρκετές άγνωστες
πτυχές. |
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ...► |
|
|
|