|
|
ABATON: "EΞ
ΑΔΟΚΗΤΩ" |
Εταιρία:LYRA/ML 4831 Ετος
Παραγωγής:1996 Ηχολήπτης:Iωάννης Παπαδάκης Μηχανικός
Mastering:Χρίστος Χατζηστάμου To τράκ της
δοκιμής:Aλόεσσα |
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...► |
TΟ "ΕΞ ΑΔΟΚΗΤΩ" ΕΙΝΑΙ
κατά την γνώμη μου από τους ωραιότερους ελληνικούς δίσκους
των τελευταίων ετών και η παρουσία του οφείλεται κατά κύριο λόγο
στην άποψη αυτή (που την έχω εκφράσει και στο παρελθόν, όταν ο
δίσκος είχε πρωτοκυκλοφορήσει) αλλά δευτερευόντως και στο ότι
αποτελεί πνευματικό παιδί του Χρίστου Χατζηστάμου, του οποίου η
βοήθεια στην δημιουργία αυτού του κειμένου υπήρξε καθοριστική.Εξ
αιτίας του γεγονότος αυτού είναι και ο μοναδικός δίσκος για τον
οποίο έχουμε πληροφορίες από πρώτο χέρι για τα περισσότερα στάδια
κατασκευής του. Για παράδειγμα, η ηχοληψία και η μίξη έχουν
γίνει αναλογικά σε οικιακό στούντιο και στη συνέχεια το μάστερινγκ
ανέλαβε τις τελικές διορθώσεις. Πάντως, όπως σχολίασε ο Χ.Χ.,
η αρχική δουλειά ήταν ούτως ή άλλως πολύ καλή υπό την έννοια ότι
είχε συλλάβει τις μικρολεπτομέρειες των οργάνων και της φωνής οι
οποίες στη συνέχεια με προσεκτική επεξεργασία έγινε δυνατόν να
αναδειχτούν. Το "Αλόεσσα" που αποτελεί και το τράκ περί ου ο
λόγος, χαρακτηρίζεται από περιορισμένη χρήση ισοσταθμιστών, αρκετή
ενέργεια χαμηλά, λόγω των πολλών κρουστών και καλή εικόνα. Το
τρισδιάστατο φάσμα δείχνει αρκετή κίνηση σε ολόκληρο το εύρος από τα
30Hz μέχρι και το όριο των 16kHz, ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει
ολόκληρο τον δίσκο ο οποίος συνδιάζει παραδοσιακά και ηλεκτρονικά
όργανα. Ακούγοντας τον δίσκο με τα φωνητικά που κυριολεκτικά
"επιπλέουν" επάνω στην οργανική σύνθεση και τα κάθε λογής ηχοχρώματα
είναι πανεύκολο να απορροφηθείς από τις συνθέσεις οι οποίες
χαρακτηρίζονται (σε αντίθεση ας πούμε με το The Space Between Us του
Armstrong) από άφθονο αέρα ανάμεσα στά όργανα αλλά και ανάμεσα στους
φθόγγους δημιουργώντας μια αίσθηση ρυθμικής ροής μάλλον παρά
αρμονικού κατακλυσμού. |
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...► ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΛΙΔΑΣ |
|
| |
|