Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 30/04/2024

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Ηχεία Βάσης

TRF Audio WTCB 652HS

TRF Audio WTCB 652HS

Ως φορτίο, το 652HS φαίνεται σχεδιασμένο να είναι ευγενικό προς τον ενισχυτή που θα κληθεί να το οδηγήσει. Με ελάχιστο μέτρο εμπέδησης τα 4.6Ω (184Hz) είναι μια“by-the-book” σχεδίαση με τυπικό μέτρο εμπέδησης 6Ω, κάτι που δεν το συναντάμε και πολύ συχνά. Εξίσου ενδιαφέρουσα, ωστόσο, είναι η ανώτερη τιμή της εμπέδησης η οποία ξεπερνά ελάχιστα τα 18Ω (18.3Ω/88Hz). Η σχετικώς μικρή διακύμανση στην εμπέδηση κάνει το ηχείο φιλικό απέναντι σε ενισχυτές με χαμηλό συντελεστή απόσβεσης (όπως είναι οι λαμπάτοι) καθώς η αντίστοιχη διακύμανση στην απόκριση του συστήματος θα είναι μικρή. Η διακύμανση της φάσης είναι, επίσης, καλή, στο διάστημα [+34°,-39,7°] με τις ακραίες τιμές να αντιστοιχούν σε λογικές τιμές μέτρου, οπότε η θερμική καταπόνηση του σταδίου ισχύος αναμένεται να είναι μικρή. Με βάση αυτά, το 652HS μπορεί να οδηγηθεί από μικρούς ενισχυτές χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι θα τοποθετηθεί σε έναν χώρο όπου μπορεί να δημιουργήσει τις απαραίτητες στάθμες.
Η ψευδοανηχοϊκή μέτρηση της ευαισθησίας επί του άξονα (από τα 250Hz) αποκαλύπτει ένα ηχείο με καλή ομοιογένεια στο μεγαλύτερο μέρος του φάσματος, συντονισμούς μικρού εύρους και ομαλή αποκοπή ψηλά, χωρίς εμφανή συντονισμό στον θόλο του τουίτερ. Η μέτρηση με το προστατευτικό πλέγμα στην θέση του περιλαμβάνει μια σειρά από εξασθενήσεις, με πιο εμφανείς αυτές στην περιοχή 5-6kHz και 8-12kHz. Με βάση αυτά τα ευρήματα, καλό είναι το ηχείο να χρησιμοποιείται χωρίς τα προστατευτικά του, αν απαιτείται η μέγιστη απόδοση.

Thumbnail Thumbnail

Μέτρο και φάση της εμπέδησης (πράσινη και κόκκινη καμπύλη αντιστοίχως).

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/1m/2.83Vrms). Ψευδοανηχοϊκή μέτρηση επί του άξονα (συχνότητες πάνω από τα 300Hz) χωρίς το προστατευτικό πλέγμα (πράσινη καμπύλη) και με το προστατευτικό πλέγμα στη θέση του (κόκκινη).

Η συνολική απόκριση του ηχείου, η οποία προκύπτει με splicing near field και ψευδοανηχοϊκής μέτρησης επί του άξονα, επιβεβαιώνει την ομοιογένεια του χαρακτήρα του, με την καμπύλη να βρίσκεται μέσα στο διάστημα ±3dB για το μεγαλύτερο μέρος του φάσματος, από τις ανώτερες χαμηλές μέχρι τις πολύ υψηλές συχνότητες (10kHz). Υπάρχει μια μικρή ενίσχυση στην περιοχή των χαμηλών (+4.8dB/100Ηz), καθώς και μια κορύφωση ψηλά (+3.6dB/13.6kHz), οι οποίες, πιθανόν δίνουν στο ηχείο τον χαρακτήρα του.
Η μέση ευαισθησία υπολογίστηκε στα 84.5dB/2.83Vrms/1m) και με βάση αυτήν, τα σημεία αποκοπής -6dB βρίσκονται στα 55Hz και στα 23kHz, περίπου. Η συνολική απόκριση του ηχείου λαμβάνοντας υπόψιν ένα παράθυρο ακρόασης ±10° στο οριζόντιο και το κατακόρυφο επίπεδο, δείχνει μια καλή συμπεριφορά εκτός άξονα και αφήνει υποσχέσεις για ένα ηχείο που συγχωρεί μικρές αποκλίσεις από την θεωρητικώς σωστή θέση ακρόασης.
Στο πεδίο του χρόνου, η βηματική απόκριση του 652HS είναι καλή χωρίς σοβαρά προβλήματα. Μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει μια μικρή ασυνέχεια στην μετάβαση από το τουίτερ στο γούφερ (ορατή λίγο πάνω από τα 3ms), αλλά η απόσβεση του γούφερ δεν εμφανίζει προβλήματα.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/1m/2.83Vrms) με εξομάλυνση 1/3oct. Συνδυασμός far field/near field μέτρησης. Μέτρηση επί του άξονα (πράσινη καμπύλη) και μέση τιμή μετρήσεων εκτός άξονα (listening window, κόκκινη καμπύλη).

Βηματική απόκριση.

Το διάγραμμα αποσβεννυμένων φασμάτων αποκαλύπτει μια σειρά συντονισμών με ισχυρότερους αυτούς στο 1.7kHz και στα 6.6kHz (4ms/-25dBr), στα 5.5kHz και στα 9.4kHz (3.7ms/-25dBr). Αρκετά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι πάνω από τα 15kHz το τουίτερ γίνεται ιδιαίτερα γρήγορο.
Η πολική απόκριση στο οριζόντιο επίπεδο επιβεβαιώνει τα ευρήματα στην καμπύλη της συνολικής απόκρισης, όντας προβλέψιμα ομαλή σε συνάρτηση με την γωνία και την συχνότητα, με μοναδικό σημεία άξιο αναφοράς το γρήγορο “στένεμα” του τουίτερ το οποίο πέφτει κάτω από τα -6dBr για γωνίες λίγο μεγαλύτερες των ±20°, γεγονός που επιβάλλει την κλίση (toe-in) των ηχείων προς τον ακροατή, ώστε αυτός να βρίσκεται στον άξονά τους.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα CSD (αποσβεννυμένων φασμάτων), ψευδοανηχοϊκή μέτρηση στον ακουστικό άξονα.

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (πράσινη καμπύλη), 2kHz (κόκκινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Στο κατακόρυφο επίπεδο, το ηχείο είναι σημαντικά πιο “ζωηρό”, ειδικά για αρνητικές γωνίες ακρόασης (δηλαδή για θέσεις του ακροατή κάτω από τον άξονα των ηχείων), οι οποίες, με βάση τα ευρήματα, θα πρέπει να αποφεύγονται πάση θυσία. Κρίνοντας από το σχετικό διάγραμμα, η ακρόαση θα πρέπει να γίνεται επί του ακουστικού άξονα ή, έστω, λίγο (μέχρι 10°) πάνω από αυτόν. Ένα σετ βάσεων κατάλληλου ύψος κρίνεται, εδώ, απαραίτητο.
Σε γενικές γραμμές, το 652HS είναι ένα ηχείο που δημιουργεί ένα ικανοποιητικό πεδίο αντήχησης, κάτι που φαίνεται από τα σχετικά διαγράμματα. Εδώ, οι ανακλάσεις από τα κάθετα όρια του χώρου είναι ιδιαίτερα ισορροπημένες και ακολουθούν με αρκετή ακρίβεια την καμπύλη της απόκρισης επί του άξονα και του παραθύρου ακρόασης, ενώ οι ανακλάσεις από τα οριζόντια όρια (δάπεδο και οροφή) καθώς και οι πρώιμες ανακλάσεις συνολικά, φαίνεται να επηρεάζονται από την κάπως ανομοιογενή συμπεριφορά στο κατακόρυφο επίπεδο και αποκαλύπτουν κάποιους εμφανείς συντονισμούς. Με κάποια προσοχή στην τοποθέτηση και ίσως λίγη φροντίδα στον ίδιο τον χώρο, το ηχείο θα δημιουργήσει ένα καλό ηχητικό πεδίο.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο κατακόρυφο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (πράσινη καμπύλη), 2kHz (κόκκινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Διάγραμμα ψευδοανηχοϊκής απόκρισης συχνότητας κατά ANSI/CTA-2034-A. Καμπύλες: Επί του άξονα (πράσινη), Παράθυρο ακρόασης (κόκκινη), Πρώιμες ανακλάσεις (πορτοκαλί), Ανακλάσεις επί οριζόντιων ορίων (ιώδης), Ανακλάσεις επί κάθετων ορίων (μπλε).

Τέλος, η καμπίνα είναι ικανοποιητική ως προς τους χρωματισμούς που εισάγει. Το σύνολο των συντονισμών βρίσκεται πολύ κάτω από τα -40dB m/s2. Οι ισχυρότεροι από αυτούς διακρίνονται στην περιοχή των 330, 1000 και 2500Hz για την μπάφλα και στην περιοχή των 300, 1800Hz για το πλευρικό τοίχωμα.

Thumbnail

Στάθμη επιταχύνσεων της μπάφλας (κόκκινη καμπύλη) και του πλευρικού τοιχώματος της καμπίνας (πράσινη).