Τεχνικά Κείμενα |
Τίτλος |
Έκδοση |
|
Η Σχέση Ενισχυτή-ΗχείωνΔεν θα σας πάρει πάνω από μισό λεπτό να συνδέσετε δύο ηχεία στην έξοδο ενός ενισχυτή. Θα σας πάρει πολύ περισσότερο το να καταλάβετε τι δεν πήγε καλά μεταξύ τους... Η σχέση ενός ενισχυτή με το ηχείο που τον ακολουθεί έχει παρεξηγηθεί συστηματικά και ενίοτε έχει δώσει λαβές για την δημιουργία μύθων και θρύλων. Κι όμως, όπως όλα τα πράγματα στο audio, μπορεί να εξηγηθεί λογικά! |
14/07/2009 |
|
Ακουστική Μικρών ΧώρωνΑπό όλες τις παραμέτρους που σχετίζονται με την ποιότητα ενός ηχητικού συστήματος, η συμπεριφορά του χώρου είναι ίσως η σημαντικότερη. Κι όμως, η σημασία που δίνεται στην ακουστική είναι, συνήθως, μικρή και τα πράγματα που κάνουμε ελάχιστα. Ένα καλό πρώτο βήμα, είναι να μάθουμε τα βασικά... |
30/09/2008 |
|
Τεχνολογίες Εικόνας - Τα ΒασικάΣτις δέκα κουβέντες που λέγονται γύρω από τα θέματα εικόνας, πάνω από τις μισές είναι ανακριβείς... Το βίντεο γενικώς, είτε αυτό είναι απλή έγχρωμη τηλεόραση, είτε ψηφιακός δίσκος υψηλής ευκρίνειας, είναι μια δύσκολη υπόθεση με πολύπλοκα μαθηματικά και ακόμη δυσκολότερη εικονογράφηση, επομένως αυτός που θέλει να μιλάει (και όχι να μασάει...) καλόν είναι να γνωρίζει τουλάχιστον μερικά από τα βασικά. |
13/03/2007 |
|
Τι είναι το Jitter;Ενα από τα πλέον ακαθόριστα προβλήματα των ψηφιακών συστημάτων, το jitter έχει την τάση να εμφανίζεται όταν δεν μπορούμε να εξηγήσουμε κάποιο πρόβλημα βασισμένοι σε μια άλλη, περισσότερο συμβατική, αιτία. Κι όμως, η φύση του είναι απλή και η κατανόησή της εύκολη. Οπως άλλωστε αρμόζει σε κάθε πραγματικά σοβαρό πρόβλημα που λύνεται δύσκολα -όταν λύνεται... |
17/10/2006 |
|
Από το Φιλμ στο ΒίντεοΗ τελευταία φορά που μία προδιαγραφή του κινηματογραφικού φίλμ θα μπορούσε να συμπέσει με κάποια αντίστοιχη του βίντεο ήταν το... 1926, όταν το κάδρο είχε αναλογίες 1.33:1. Από τότε, κινηματογράφος και βίντεο ακολουθούν εντόνως διαφορετικές πορείες, οι οποίες συναντώνται (τρόπος του λέγειν...) σε ένα διαβολικό μηχάνημα: Το Tελεσινέ. Πώς βγάζει το ψωμί της η εταιρία που υπογράφει την επεξεργασία telecine μίας ταινίας και γιατί είναι τόσο σημαντική ώστε να την περιλαμβάνουμε στα credits; |
26/04/2005 |
|
Συνδέσεις Audio/VideoΘα το έχετε παρατηρήσει σίγουρα: Για να λειτουργήσουν οι συσκευές σας θα πρέπει πρώτα να συνδεθούν μεταξύ τους, μία διαδικασία που δεν είναι και τόσο δύσκολη. Από την άλλη, πάλι, υπάρχουν καμμιά εικοσαριά διαφορετικοί τρόποι για να μεταφέρετε σήματα ήχου και εικόνας από το σημείο "Α" στο σημείο "Β και, (διάβολε) όσο ανεκτικός και να είναι κανείς με τις παραξενιές της τεχνολογίας, δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί: Τι ακριβώς είναι ένα Digital Visual Interface που μεταφέρει μόνο αναλογικά σήματα; |
05/04/2005 |
|
α HD/DVD Recorders σε απλά ΕλληνικάΥστερα από τριάντα χρόνια κυριαρχίας, το VHS κινείται προς την λήθη. Αντικαταστάτης του, όχι κάτι νέο και επαναστατικό αλλά ένα από τα πλέον δοκιμασμένα και συμβολικά προιόντα της τεχνολογίας: ο σκληρός δίσκος. Πόσα ξέρουμε άραγε για τα βήματα που οδήγησαν στη διαδοχή, τις δυνατότητες και τον τρόπο χρήσης των νέων συσκευών και γιατί κολλήσαμε τόσα χρόνια στις αναλογικές κασέτες όταν η πρώτη εγγραφή βίντεο σε σκληρό δίσκο έγινε το 1967; |
09/05/2006 |
|
Χρησιμοποιώντας τo ΜP3 και άλλoυς Perceptual Codecs Η τεράστια απήχηση του mp3, και τα διαφορετικά ήθη που δημιούργησε, σπάνια επιτρέπουν, να δούμε πραγματικά την τεχνολογία πίσω από την εφαρμογή. Κι όμως, το Perceptual Audio Coding, η αρχή επάνω στην οποία βασίστηκε η ιδέα του Karlheinz Brandenburg και μία μεγάλη σειρά άλλων συστημάτων κωδικοποίησης, είναι -ίσως- από τις πλέον ενδιαφέρουσες και προκλητικές στον χώρο της ακουστικής. |
26/07/2005 |
|
Περί Τελικών και ΠρονισχυτώνΤα βασικά στοιχεία που πρέπει να γνωρίζετε. Ποιός είναι ο ρόλος του τελικού ενισχυτή σε ένα σύστημα. Γιατί πρέπει να προσεγγίζει την ιδανική πηγή τάσης. Τι είναι η τάξη λειτουργίας, τι ρόλο παίζει το τροφοδοτικό και ποιές αρχιτεκτονικές υπάρχουν. Τι σημαίνουν οι όροι load regulation και dynamic headroom και με τι τρόπο σχετίζονται με την απόδοση του τελικού ενισχυτή. Και ακόμη, η προσαρμογή της αντίστασης εξόδου της πηγής με αυτήν του τελικού ενισχυτή, η σωστή οδήγηση του τελευταίου, η ρύθμιση της στάθμης, η ρύθμιση της ισορροπίας των καναλιών και η αποέμφαση RIAA. |
12/07/2005 |
|
Το Home Theater στην Πράξη...Εσείς δεν είστε που πιστεύετε ότι ένα Home Theater είναι η ιδανική ένωση του ήχου με την εικόνα; Που οραματίζεστε μία πανδαισία χρωμάτων και ήχων μέσα από την οποία το όραμα του σκηνοθέτη πλημμυρίζει το καθιστικό σας; Ωραία. Αφήστε, λοιπόν, τα όνειρα και πιάστε το κομπιουτεράκι. Τα απαιτητικά συστήματα home theater, δεν είναι για "τρυφερά πόδια" στον χώρο του audio video αλλά για συνειδητοποιημένους χρήστες που δεν τσιμπάνε με την πρώτη 50άρα οθόνη που θα δούνε μπροστά τους. |
01/06/2004 |
|
Κινηματογραφικός Ήχος & Home CinemaΗ πρώτη κινηματογραφική ταινία με πολυκαναλικό ήχο παρουσιάστηκε στις αίθουσες το 1941. Η Fantasia του Disney και το Fantasound ήταν η αφετηρία μίας τεχνολογικής περιπέτειας της οποίας τους καρπούς γευόμαστε σήμερα και στο σπίτι. Από το Dolby Stereo (που δεν ήταν stereo...) μέχρι τα συστήματα 7.1 (που δεν είναι επτακαναλικά...) ο ήχος του κινηματογράφου στην αίθουσα και στο σπίτι είναι συναρπαστικός τόσο ως προς το αποτέλεσμα όσο και ως προς την τεχνολογία που τον στηρίζει! |
12/04/2005 |