Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 18/06/2024

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Ηχείο Βάσης

MoFi Electronics SourcePoint 10

MoFi Electronics SourcePoint 10

Για τις ανάγκες της ακουστικής αξιολόγησης το SourcePoint 10 αντικατέστησε τα ηχεία αναφοράς (ATC SCM 50PSL) και οδηγήθηκε από τον τελικό αναφοράς (Parasound HCA3500). Το υπόλοιπο σύστημα ήταν το γνωστό που χρησιμοποιούμε παγίως στο avmentor, με τον συνδυασμό WiiM Pro/Teac Esoteric D70 στην θέση της ψηφιακής πηγής και τον προενισχυτή Melos Plus Series Line).
Η εγκατάσταση του ηχείου δεν έκρυψε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία και η τοποθέτησή του έγινε όπως συνήθως, για τέτοιου τύπου ηχεία (πάνω-κάτω στις ίδιες θέσεις με τα ηχεία αναφοράς). Το σύντομο, αλλά καλογραμμένο εγχειρίδιο χρήσης δίνει συμβουλές για την διαδικασία, για όποιον δεν έχει την σχετική εμπειρία.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις ακούγοντας το “10” είναι αυτή της πολύ καλής έκτασης και της καλής τονικής ισορροπίας, με πολύ ήπιες (μόλις διακρινόμενες, μόλις φύγει ο δικαιολογημένος αρχικός ενθουσιασμός) τάσεις υπογράμμισης του ρυθμικού μέρους, ένα χαρακτηριστικό που νομίζω ότι θα κερδίσει αμέσως την συντριπτική πλειοψηφία των απαιτητικών ακροατών που θα έλθουν σε επαφή μαζί του. Το ηχείο φάνηκε να έχει αέρα, άνεση και σοβαρές δυνατότητες απόδοσης των δυναμικών, εξαιρετικά ανάγλυφη και αισθητά αυστηρή, ως προς τον καθορισμό της στον χώρο, στερεοφωνική εικόνα και ισορροπημένα πρίμα με πολύ καλή αίσθηση έκτασης. Το συνολικό άκουσμα ήταν ιδιαίτερα φυσικό και αληθοφανές, σε επίπεδο συγκρινόμενο με αυτό του ηχείου αναφοράς και είναι σαφές ότι, ως συνήθως, η MoFi έχει επιλέξει την ακρίβεια και όχι τον εύκολο εντυπωσιασμό. Το δεκάρι γούφερ κάνει αισθητή την παρουσία του, δημιουργώντας την εντύπωση ότι ακούς ένα πολύ μεγαλύτερο ηχείο.

MoFi Electronics SourcePoint 10 MoFi Electronics SourcePoint 10

Στις λεπτομέρειες, είναι σαφές ότι η πρώτη εντύπωση αφορά το χαμηλό: Το SourcePoint ακούγεται, όπως ήδη αναφέρθηκε, μεγάλο, με επιβλητικό κατώτερο άκρο, πολύ καλή περιγραφή του όγκου, ανάλογα καλό έλεγχο και τρομερή αίσθηση του παλμού. Γεμίζει έναν μικρό/μέτριο χώρο με χαρακτηριστική άνεση και πρέπει -πραγματικά- να το παρακάνεις για να αρχίσει να δείχνει τάσεις συμπίεσης, παραμένοντας πάντοτε πολιτισμένο, χωρίς να να γίνεται τραχύ ή σκληρό. Απλώς προειδοποιεί, πριν χτυπήσει την πόρτα ο γείτονας...
Τα ρυθμικά μέρη και το ανώτερο χαμηλό ακούγονται πειστικά, γρήγορα, με σωστό γέμισμα και αίσθηση κλίμακας. Το ηχείο υπογραμμίζει, διακριτικά και ευχάριστα, τον ρυθμό με τρόπο που δεν τον περιμένεις κρίνοντας μακροσκοπικά, από τον όγκο του (εντάξει, το δεκάρι γούφερ κάτι θα σου πει, αλλά δεν το βλέπουν όλοι με την πρώτη!) και το τελικό άκουσμα στην περιοχή, περισσότερο μοιάζει με αποτέλεσμα που προέρχεται από ένα καλοσχεδιασμένο ηχείο δαπέδου παρά με... μόνιτορ βάσης. Η MoFi έχει κάνει, εδώ, μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση η οποία -πιθανολογώ- θα δημιουργήσει, αργά ή γρήγορα, σχολή. Ο ρυθμός έχει έντονη την αίσθηση της ροής και αν το foot-tapping είναι κριτήριο, είναι σαφές ότι έχουμε να κάνουμε με έναν νικητή. Αν δεν είσαι μαστεράς με στούντιο, τότε σίγουρα μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για πραγματικά απολαυστικές ακροάσεις στο σπίτι σου.
Η απόδοση της μεσαίας περιοχής είναι από τα δυνατά σημεία του ηχείου. Αυτό που παίρνεις είναι καλή ισορροπία και φυσική αίσθηση (το όλον εστιάζεται ελάχιστα πίσω από τον άξονα των ηχείων), πολύ καλή απόδοση της λεπτομέρειας και εξαιρετικό layering, το οποίο γίνεται εμφανές όταν το σύστημα κληθεί να αναπαράγει ηχογραφήσεις πολύπλοκων έργων, όπου η απόδοση μιας σύνθετης ηχογράφησης με πολλές, παράλληλες μελωδικές γραμμές είναι βασική απαίτηση. Εδώ το MoFi αποδείχθηκε εξαιρετικά ικανό, με κορυφαία αίσθηση διαφάνειας και απόδοσης του αέρα και, επίσης, κορυφαία απόδοση των μικροδυναμικών. Βοηθά, ασφαλώς, το γεγονός ότι το ηχείο φαίνεται να διαθέτει εξαιρετικές δυνατότητες απόδοσης της δυναμικής αντίθεσης. Δεν θα κουράσει ποτέ και η μετάβαση από τον ψίθυρο στην βροντή γίνεται με έναν τρόπο εντελώς αβίαστο.
Ψηλά, τα βασικά στοιχεία του “10” είναι τα πολύ σωστά χρονικά χαρακτηριστικά του, κάτι που γίνεται εμφανές στη απόδοση μεταλλικών κρουστών, όπου τα μέτωπα και η απόσβεση αποδίδονται εξαιρετικά και η ισορροπία του η οποία προσεγγίζει το μαλακό και το ευχάριστο, χωρίς να προσδίδει αδρό χαρακτήρα ή -θου κύριε- τάσεις για ευφωνική απόδοση των πραγμάτων. Μην ανησυχείτε καθόλου. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το ηχείο αναφοράς, οι χάλια παραγωγές ακούγονται ακριβώς όπως πρέπει: χάλια. Συνοδευτικό όλων αυτών είναι η πολύ καλή αίσθηση έκτασης. Το ηχείο ανεβαίνει ψηλά χωρίς κανένα πρόβλημα -αν και αυτό το περιμένεις, φυσικά, σε μια τέτοια κατηγορία τιμής. Αναλόγως καλός είναι και ο αρμονικός πλούτος, ο οποίος διακρίθηκε για την εξαιρετική του ισορροπία σε θέματα φωτεινότητας και θερμής αίσθησης. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ταυτόχρονα ακριβές και ελκυστικό, κάτι που πρέπει να θεωρηθεί ως πολύ σοβαρή επιτυχία.
Άφησα για το τέλος την στερεοφωνική εικόνα, επειδή το SourcePoint 10 είναι αρκετά ενδιαφέρον στον τομέα αυτό: Εννοείται ότι εξαφανίζεται με θεαματικό τρόπο μόλις αρχίσει η μουσική (αποτέλεσμα, κατά πάσα πιθανότητα, της ομοαξονικής μονάδας και της προσεγμένης μπάφλας) και δίνει την θέση του σε μια ανάγλυφη, σαφώς καθορισμένη εικονική σκηνή, η οποία είναι γεμάτη λεπτομέρειες. Αποδίδει, επίσης, εξαιρετικά την κίνηση και τον αέρα της ηχογράφησης, προσφέρει πολύ καλή αίσθηση του βάθους και είναι σε θέση να δημιουργήσει ένα κορυφαίας ακρίβειας ηχητικό πεδίο ακόμη και με ηχογραφήσεις που εστιάζουν ηχητικά αντικείμενα έξω από το συμβατικό sound stage. Όλα αυτά, όμως, επιτυγχάνονται με τον ακροατή στην σωστή θέση. Το MoFi αποδείχθηκε αρκετά απαιτητικό στον τομέα αυτό, με μικρές μετατοπίσεις να οδηγούν σε εμφανείς διαφορές. Βεβαίως, αυτό μπορεί να ερμηνευθεί και αντιστρόφως: Είναι τόσο καλό στο sweet-spot που όταν φύγεις από αυτό, σου κακοφαίνεται. Σε κάθε περίπτωση, αν είναι να πάρετε το 100% του ηχείου, φροντίστε να καθίσετε σωστά.

Τελικώς...

... το SourcePoint 10 είναι μια υπέροχη μαγική εικόνα. Αν δεν ξέρεις τίποτα γιαυτό, από μακρυά, φαντάζει ένα καλό, κάπως ογκώδες, συμβατικό ηχείο βάσης. Όσο το μαθαίνεις και το πλησιάζεις, αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με μια σπουδαία -εκ του αποτελέσματος κρίνοντας- προσέγγιση, η οποία δεν διστάζει να διαφοροποιηθεί από την πεπατημένη. Αυτό που μας έδωσε ο Andrew Jones είναι ένα πραγματικά σοβαρό ηχείο, κατάλληλο για σοβαρά συστήματα, σοβαρούς ακροατές και σοβαρές ακροάσεις αλλά και κάτι ακόμη (σημαντικό στις μέρες μας): Μια υπενθύμιση ότι ο σχεδιαστής είναι εξόχως σημαντικός παράγοντας και ότι εκτός από την δημιουργία εντυπώσεων μέσω μεγαλόστομων δηλώσεων, υπάρχει και η δημιουργία αποτελεσμάτων. Κορυφαίο σε αυτή την κατηγορία τιμής, του αξίζει να θεωρείται ηχείο αναφοράς!