Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 11/04/2023
Ηχείο Δαπέδου
Για την ακουστική εκτίμηση, το ηχείο της Vivid αντικατέστησε τα ηχεία αναφοράς (ATC SCM50PSL) και οδηγήθηκε από το γνωστό σύστημα που χρησιμοποιούμε παγίως (Teac Esoteric P70/D70, dCS Puccini UClock, Melos Plus Series Line, Parasound HCA3500).
Αν και ψηλό ηχείο, το Kaya 25 θα τοποθετηθεί πολύ εύκολα ακόμη και σε μικρούς χώρους, χάρις στο μικρό του πλάτος και το μικρό του βάθος. Στην πραγματικότητα, καταλαμβάνει μικρή επιφάνεια, πιθανώς, μικρότερη ενός ηχείου βάσης με μεγάλη βάση, χάρις στην πολύ βαριά αλλά μικρή σε επιφάνεια πλίνθο του, η οποία δεν αφήνει κανένα περιθώριο για αστάθεια.
Με βάση τα παραπάνω, δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου να στήσουμε τα μικρά Vivid σε ένα κλασικό “τρίγωνο” με πλευρά λίγο μεγαλύτερη από τα δύο μέτρα, με απόσταση από το πίσω όριο του χώρου κοντά στα 80 εκατοστά και το αποτέλεσμα, από αισθητικής πλευράς ήταν πραγματικά άψογο. Το “25” δεν επιβάλλεται στον χώρο με την παρουσία του, αλλά θα το παρατηρήσουν όλοι (και το κολακευτικά σχόλια προσέγγισαν το 100%). Το μοναδικό δύσκολο σημείο στο στήσιμο είναι η θέση των ακροδεκτών σύνδεσης, πολύ χαμηλά στην πλίνθο. Αν και πολύ καλής ποιότητας, θα δυσκολέψουν τους πάντες καθώς είναι δυσπρόσιτοι και, πιθανόν, ακόμη περισσότερο όσους έχουν καλώδια μεγάλης διατομής και μεγάλης ακαμψίας.
H πρώτη εντύπωση από την απόδοση του Kaya 25 ήταν αυτή της εξαιρετικής διαύγειας και ταχύτητας. Το ηχείο φαίνεται να αποδίδει με εξαιρετική άνεση την λεπτομέρεια και τα μικροδυναμικά και να έχει σημαντικά περιθώρια σε θέματα στάθμης (αν αναλογιστεί κανείς την διάμετρο του μιντ/γούφερ). Θα καλύψει άνετα έναν μικρό ή και μεσαίο χώρο και θα μεταφέρει προς τον ακροατή την εντύπωση ότι έχει σημαντικά δυναμικά περιθώρια.
Τα παραπάνω συνδυάζονται ιδανικά με έναν αυστηρό, αλλά όχι ξηρό χαρακτήρα χαμηλά. Η εταιρία δίνει -6dB στα 40Hz, επίδοση που φάνηκε ρεαλιστική στην πράξη, απέχει λίγο από την μέτρησή μας και μας εξασφάλισε σημαντική παρουσία στην περιοχή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων, χωρίς υπερβολές. Αν ψάχνετε ένα ηχείο που μετακινεί έπιπλα, το Kaya 25 δεν είναι φτιαγμένο για εσάς. Αν ψάχνετε, όμως, μια ταυτότητα που σέβεται τον παλμό, τον όγκο, την λεπτομέρεια και την σωστή κλίμακα στην απόδοση των ακουστικών οργάνων της περιοχής, η πιθανότητα να το ερωτευθείτε είναι σημαντική. Μιλάμε για ένα πολύ δεμένο, συνεπές ηχείο, που θα μεταφέρει όγκους και ρυθμό χωρίς πρόβλημα σε αρκετά υψηλές στάθμες, θα γεμίσει τον χώρο και θα μεταφέρει ένα επιβλητικό έργο με άνεση.
Η ίδια λογική, της διαύγειας και της λεπτομέρειας, απότοκο, ίσως, των χαμηλών παραμορφώσεων τις οποίες η Vivid ευαγγελίζεται, υπάρχει τόσο στην μεσαία όσο και στην ανώτερη περιοχή. Το ηχείο είναι παρόν-απόν, χωρίς ιδιαίτερο χαρακτήρα και μεταφέρει πολύ σωστά το περιεχόμενο της ηχογράφησης. Διαχειρίζεται με άνεση σύνθετα έργα με πολύ ενέργεια στην μεσαία περιοχή, αποδίδει εξαιρετικά τον αέρα και την ατμόσφαιρα, ενώ η ταχύτητα του ψηλά είναι άμεσα αντιληπτή. Τα μέτωπα και οι αποσβέσεις περιγράφονται με ακρίβεια και ο αρμονικός πλούτος είναι ισορροπημένα φωτεινός, με την σωστή αίσθηση θερμότητας.
Άφησα για το τέλος το θέμα της στερεοφωνικής εικόνας, επειδή, εδώ, το μικρό Vivid είναι πραγματικά εξαιρετικό, ίσως ένα από τα καλύτερα ηχεία που έχει τύχει να ακούσω τον τελευταίο καιρό, ανεξαρτήτως τιμής. Το ότι εξαφανίζεται από τον χώρο άμεσα το περιμένεις, μια ματιά στην μπάφλα αρκεί για μια τέτοια πρόβλεψη. Πέρα από αυτό, όμως, είναι σε θέση να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα πειστικό soundstage, με πολύ καλή περιγραφή του βάθους, κορυφαία σαφήνεια στην περιγραφή των πλευρικών ορίων και ανάλογα κορυφαίο εστιασμό των ηχητικών αντικειμένων. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν καλύτερο από αυτό του ηχείου αναφοράς (ATC SCM50 PSL), το οποίο, ωστόσο, φάνηκε να υπερτερεί σε θέματα στάθμης και δυναμικών (όντας, βεβαίως, τρίδρομο με σημαντικά μεγαλύτερο γούφερ -μην ξεχνιόμαστε). Αυτό που εισπράττει ο ακροατής είναι μια πολύ καλή περιγραφή του mix, την σωστή δόση εγγύτητας και ακρίβεια, πολλή ακρίβεια, μια -υποθέτω- συνειδητή επιλογή του Dickie.
...δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κάποιος τις προθέσεις της Vivid Audio με το Kaya 25: Η εταιρία καταφέρνει -με αξιοσημείωτη επιτυχία- να εφαρμόσει την πλειοψηφία των ιδεών της σε μια σχεδίαση που είναι εγγενώς λιτή (είναι, μαζί με το βάσης S12, η μοναδική δίδρομη πρόταση) και έχει ως στόχο όσους θα ήθελαν κάτι προσιτό σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα. Αν κινείστε σε αυτή την κατηγορία τιμής και έχετε τον κατάλληλο (μικρό ή -το πολύ-μεσαίο) χώρο, πρόκειται για ένα από τα κορυφαία ηχεία που μπορείτε να αποκτήσετε.