Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 11/04/2023

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Ηχείο Δαπέδου

Vivid Audio Kaya 25

Vivid Audio Kaya 25

Ως φορτίο, το Kaya 25 απέχει κάπως από αυτό που θα λέγαμε συμβατική συμπεριφορά. Το μέτρο της σύνθετης αντίστασης βρίσκεται ελάχιστα κάτω από τα 8Ω, στοιχείο που κάνει το ηχείο καθαρόαιμο οκτάωμο (κάτι που δεν συναντούμε συχνά), αλλά η μέγιστη τιμή του είναι από τις υψηλότερες που έχουμε μετρήσει, αγγίζοντας τα 95Ω, κοντά στα 20Hz. Αυτό έχει σημασία, μόνο αν σκοπεύετε να οδηγήσετε το μικρό Vivid με ενισχυτή που έχει χαμηλό συντελεστή απόσβεσης. Οι μεγάλες διακυμάνσεις της αντίστασης θα δημιουργήσουν αντίστοιχες αποκλίσεις στην συνολική απόκριση συχνότητας του συστήματος. Η φάση της εμπέδησης, επίσης, είναι εξόχως... ζωηρή, καθώς είδαμε τιμές από τις +45° μέχρι τις -60°. Οι τιμές αυτές θα καταπονήσουν θερμικά τον ενισχυτή, αλλά, στην θετική πλευρά των πραγμάτων, πρέπει να σημειωθεί ότι εμφανίζονται σε συχνότητες όπου το μέτρο της εμπέδησης είναι αρκούντως υψηλό, πάνω από τα 20Ω. Όλα αυτά, σημαίνουν ότι το Kaya 25 θα πρέπει να οδηγηθεί από έναν ενισχυτή με σημαντικές δυνατότητες οδήγησης και ψύξης.
Η ψευδοανηχοϊκή απόκριση του ηχείου (πάνω από τα 350Hz) αποκαλύπτει μια σχεδίαση με καλή ομοιογένεια, χωρίς σημαντικές αποκλίσεις στο φάσμα. Σημεία που αξίζουν αναφοράς είναι ένα ήπιο “φούσκωμα” στην περιοχή κάτω από τα 3kHz και μια μικρή μείωση της ευαισθησίας στην οκτάβα 4kHz-8kHz. Το τουίτερ, ψηλά, είναι πολύ καθαρό και, όπως αναφέρει και η Vivid, ο πρώτος συντονισμός είναι κοντά στα 40kHz (αρχίζει να φαίνεται στο διάγραμμα, πάνω από τα 30kHz).

Thumbnail Thumbnail

Μέτρο και φάση της εμπέδησης (πράσινη και κόκκινη καμπύλη αντιστοίχως).

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/1m/2.83Vrms). Ψευδοανηχοϊκή μέτρηση επί του άξονα (συχνότητες πάνω από τα 350Hz).

Η συνολική απόκριση, με splicing ανηχοϊκής και near field μέτρησης και εξομάλυνση 1/3oct., δεν κρύβει εκπλήξεις. To ηχείο, πράγματι έχει μια μετρημένη αύξηση της ευαισθησίας στην περιοχή των χαμηλών, μεσαίων και κατώτερων υψηλών συχνοτήτων, η οποία ωστόσο, στην μέγιστη τιμή της ελάχιστα ξεπερνά τα +3dB, μια προσπάθεια, ίσως, της Vivid να δώσει παρουσία στο ηχείο χαμηλά. Η μέση ευαισθησία υπολογίστηκε στα 86.5dB/2.83Vrms/1m και είναι μια από τις λίγες φορές που η τιμή των επίσημων χαρακτηριστικών είναι πιο... απαισιόδοξη από αυτήν που υπολογίζουμε. Σε κάθε περίπτωση, θεωρήστε το Kaya 25 βρίσκεται στην πλευρά των αναίσθητων ηχείων και υπολογίστε αναλόγως τον ενισχυτή που θα χρησιμοποιήσετε. Με βάση την μέση ευαισθησία τα σημεία αποκοπής -3dB βρίσκονται στα 60Hz και 20.4kHz και τα σημεία -6dB στα 49Hz και τα 22kHz αντιστοίχως.
Η σύγκριση την ανηχοϊκής απόκρισης με την μέση απόκριση, σε παράθυρο ±10° αφήνει υποσχέσεις για μια πολύ καλή συμπεριφορά στον τρόπο που ακτινοβολεί το ηχείο στον χώρο. Υπάρχει μια ήπια εξασθένηση για συχνότητες πάνω από τα 4kHz και η μορφή της καμπύλης αλλάζει ομαλά, ό,τι πρέπει να περιμένουμε δηλαδή.
Η βηματική απόκριση του Kaya 25 είναι μια από τις καλύτερες που έχουμε δει. Το ηχείο δεν είναι χρονικώς ευθυγραμμισμένο βεβαίως (αυτό το συναντούμε πολύ σπάνια) αλλά η μετάβαση από το τουίτερ στο μιντ/γούφερ γίνεται παραδειγματικά και η απόσβεση του τελευταίου είναι, επίσης, πολύ καλή, χωρίς ίχνη συντονισμών (επιβεβαιώνοντας του ισχυρισμούς της εταιρίας για το τουίτερ).

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/1m/2.83Vrms) με εξομάλυνση 1/3oct. Συνδυασμός far field/near field μέτρησης. Μέτρηση επί του άξονα (πράσινη καμπύλη) και μέση τιμή μετρήσεων εκτός άξονα (listening window, κόκκινη καμπύλη).

Βηματική απόκριση.

Το διάγραμμα αποσβεννυμένων φασμάτων απεικονίζει ένα αρκετά γρήγορο ηχείο με συντονισμούς που διατηρούνται στην περιοχή γύρω και κάτω από τα 1ms (για μείωση της στάθμης κατά 25dBr). Οι ισχυρότεροι από αυτούς βρίσκονται στα 2.8kHz (1.2ms) και στα 5.2kHz (1,5ms) με τους υπόλοιπους να αποσβένονται αρκετά ταχύτερα.
Όπως περιμέναμε (με βάση την μέση απόκριση), το πολικό διάγραμμα του ηχείου δείχνει μια ιδιαίτερα ομαλή συμπεριφορά. Το πολικό διάγραμμα, στο οριζόντιο επίπεδο, έχει αποκλίσεις μικρότερες των -6dB για γωνίες ±30°, στοιχείο που δείχνει ότι σε ένα τυπικά σωστό στήσιμο, όπου ακολουθείται ο κανόνας του ισόπλευρου τριγώνου, δεν απαιτείται toe-in. Με αυτά ως δεδομένα, η τοποθέτηση του ηχείου στον χώρο δεν κρύβει δυσκολίες και το πεδίο αντήχησης που δημιουργείται είναι ομοιογενές, επομένως η ακρόαση έξω από την περιοχή του άμεσου πεδίου δεν θα είναι προβληματική.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα CSD (αποσβεννυμένων φασμάτων), ψευδοανηχοϊκή μέτρηση στον ακουστικό άξονα.

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (πράσινη καμπύλη), 2kHz (κόκκινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Τέλος, οι συντονισμοί της καμπίνας δικαιώνουν πλήρως την Vivid Audio σε ό,τι αφορά την επιλογή του υλικού και την κατασκευή της καμπίνας. Η μπάφλα του Kaya 25 είναι εντυπωσιακά ήσυχη, με συντονισμούς στην περιοχή των -62dB m/sec2, στο 1kHz και πολύ χαμηλότερα στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων, με τον ισχυρότερο, στην περιοχή των 500Hz να ξεπερνά ελάχιστα τα -65dB m/sec2. Τα υπόλοιπα ευρήματα βρίσκονται στα -70dB m/sec2, μια επίδοση που είναι, πραγματικά, αξιοσημείωτη.
Η πλευρική επιφάνεια του ηχείου (αν και αυτό είναι δύσκολο να καθοριστεί με δεδομένη την καμπυλότητα της επιφάνειας, είναι αναλόγως ήσυχη, με τον ισχυρότερο συντονισμό να ξεπερνά ελάχιστα τα -60dB m/sec2.

Thumbnail Thumbnail

Στάθμη επιταχύνσεων της μπάφλας.

Στάθμη επιταχύνσεων του πλευρικού τοιχώματος της καμπίνας.