Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 04/07/2023

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Πλατό/Βραχίονας

SME Model 6 Classic

SME Model 6 Classic

Για να είμαι ειλικρινής, το Model 6 δεν διεκδικεί και τίποτε δάφνες υψηλής αισθητικής. Η πλίνθος είναι κλασική (με στρογγυλεμένες ακμές) με καλό φινίρισμα και εντελώς λογικές διαστάσεις και βάρος. Από το σημείο αυτό, όμως αρχίζουν τα ενδιαφέροντα: Η SME δεν χρησιμοποιεί MDF αλλά ένα υλικό βασισμένο σε ρητίνη (με προσεγμένα χαρακτηριστικά απόσβεσης, αναφέρει η εταιρία) του οποίου η κατεργασία έχει γίνει με CNC για την διαμόρφωση, τόσο του γενικού σχήματος όσο και των εσοχών για τον βραχίονα και το σύστημα κίνησης. Τα σημεία στήριξης παρέχουν την απαραίτητη απομόνωση από το περιβάλλον και η εταιρία αναφέρει ότι είναι “self-leveling” χωρίς να δίνει περισσότερες εξηγήσεις (το σύστημα πάντως ήταν όντως οριζοντιωμένο από την πρώτη στιγμή, χωρίς ανάγκη ρυθμίσεων).
Η αρχιτεκτονική του πλατό είναι η συνήθης: Πλατό/Υποπλατό με μετάδοση της κίνησης μέσω ιμάντα στην περιφέρεια του υποπλατό. Το ενδιαφέρον όμως είναι ότι όλα τα εξαρτήματα που συμμετέχουν (τροχαλία, πηγάδι/έδρανο, άξονας) παράγονται με τις ίδιες επεξεργασίες (και ανοχές) που χρησιμοποιούνται στα κορυφαία μοντέλα της εταιρίας.

SME Model 6 Classic

Το Model 6 Classic είναι μια κατασκευή χαμηλών τόνων, με πολύ προσεγμένο φινίρισμα. Τα ηλεκτρονικά ελέγχου του κινητήρα βρίσκονται σε εξωτερικό σασί. Η διαφορά της έκδοσης “Classic” έγκειται στον βραχίονα.

Ξεχωριστό είναι και το πακέτο τροφοδοσία/κινητήρας. Όπως και στην περίπτωση του Model 60, η SME έχει επιλέξει σύγχρονο διφασικό κινητήρα για την περιστροφή του πλατό, μια επιλογή η οποία είναι αξιοσημείωτη καθώς τέτοιου είδους κινητήρες συναντώνται πλέον σπανίως. Η ρύθμιση των στροφών είναι ηλεκτρονική και βασίζεται σε ψηφιακή σύνθεση και έλεγχο του πλάτους και της συχνότητας των δύο ημιτονοειδών τάσεων που απαιτούνται (με διαφορά φάσης 90 μοιρών), με τα απαραίτητα ηλεκτρονικά ισχύος (που οδηγούν τον κινητήρα) να είναι υλοποιημένα με διακριτούς ημιαγωγούς. Όλα αυτά βρίσκονται στο εξωτερικό τροφοδοτικό, το οποίο περιλαμβάνει, ακόμη, τον διακόπτη on/off και τον επιλογέα στροφών (33/45) ενώ διαθέτει και μικρομετρικό ρυθμιστικό στροφών (με ακρίβεια της τάξης του εκατοστού του Hz), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με τον παρεχόμενο στροβοσκοπικό δίσκο, προκειμένου ο χρήστης να προσεγγίσει την ιδανική ταχύτητα με μεγάλη ακρίβεια.
Η μοναδική διαφορά του Model 6 Classic από το “σκέτο” Model 6 είναι ο βραχίονας του. Το Model 6 Classic χρησιμοποιεί τον βραχίονα 2M-9R, όπου το 9 αναφέρεται στις ίντσες του ενεργού μήκους (233.20mm) και το R στον κλασικό βραχίονα τύπου J της εταιρίας, με στέλεχος από ανοξείδωτο χάλυβα. Το “σκέτο” Model 6 χρησιμοποιεί τον βραχίονα 2Μ-9, με ευθύγραμμο στέλεχος και αρκετές διαφορές σε σχέση με τον R, όπως στην κατασκευή του headshell και την ρύθμιση της δύναμης ανάγνωσης .

SME Model 6 Classic

Ο βραχίονας M2-9R είναι καρντανικός, με ξεχωριστή ρύθμιση της ισορροπίας και τη δύναμης ανάγνωσης και διαθέτει διαιρούμενο headshell. Παρέχει όλες τις δυνατότητες ρύθμισης.

Ο M2-9R είναι καρντανικός με ρουλμάν ακριβείας και στους δύο άξονες περιστροφής και ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι η ξεχωριστή ρύθμιση της ισορροπίας, η οποία γίνεται με το κλασικό περιστρεφόμενο αντίβαρο, και της δύναμης ανάγνωσης, η οποία γίνεται με πλευρικό, ολισθαίνον αντίβαρο, βαθμονομημένο ανά 0,5gr. Η ρύθμιση της δύναμης αντιολίσθησης γίνεται με αντίβαρο αναρτημένο με νήμα. Ο βραχίονας είναι πλήρως ρυθμιζόμενος τόσο ως προς το αζιμούθιο όσο και ως προς την κατακόρυφη γωνία ανάγνωσης, με εύκολο τρόπο. Αρκετό ενδιαφέρον έχει και ο τρόπος ρύθμισης της γωνίας εκτροπής, η οποία γίνεται με την ολίσθηση ολόκληρου του βραχίονα και όχι με περιστροφή της κεφαλής στο αποσπώμενο headshell (από αλουμίνιο). Αυτό είναι μια καλύτερη μέθοδος γιατί δεν απαιτεί χειρισμούς της ίδιας της κεφαλής. Ο χρήστης θα βρει το σχετικό προτράκτορ στην συσκευασία και οι οδηγίες είναι πολύ σαφείς στο καλογραμμένο εγχειρίδιο χρήσης. Η εσωτερική καλωδίωση του βραχίονα γίνεται με αγωγούς από άργυρο σε πλέξη Litz (πολύκλωνοι με μονωμένους κλώνους) και καταλήγει σε θηλυκά RCA στο πίσω μέρος της πλίνθου.

SME Model 6 Classic

Ο οδήγηση του πλατό γίνεται μέσω ιμάντα, σε ένα υποπλατό. Ο κινητήρας είναι σύγχρονος, διφασικός, ηλεκτρονικά ελεγχόμενος.

Το πακέτο συμπληρώνεται από ένα clamp το οποίο σταθεροποιεί τον δίσκο στο πλατό και το μόνο που λείπει είναι ένα κάλυμμα για την προστασία της συσκευής από την σκόνη (μια πρακτική που υιοθετείται από πολλούς κατασκευαστές, αλλά παραμένει απαράδεκτη για μια τέτοια κατηγορία τιμής και εντελώς αδικαιολόγητη, φυσικά).

SME Model 6 Classic

Το κύκλωμα ελέγχου προσφέρει δυνατότητα περιστροφής στις 33 και τις 45σαλ καθώς επίσης και δυνατότητα μικρομετρικής ρύθμισης των στροφών. Έχει πολύ καλή αίσθηση κατά την χρήση.