Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 08/11/2022

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Πλατό/Βραχίονας

Technics SL-1210 Mk7 & SL-1210 Mk2

Technics SL-1210 Mk7 & SL-1210 Mk2

Μην περιμένετε, βεβαίως, να διαβάσετε κριτικές γύρω από το πόσο καλά εκτελεί τα καθήκοντά του το Mk7, στο πραγματικό περιβάλλον για το οποίο προορίζεται, δηλαδή το DJing, τις μείξεις και το σκράτς. Για αυτά τα θέματα, μπορείτε να διαβάσετε σε άλλα πιο εξειδικευμένα μέσα. Εδώ θα ασχοληθούμε, κυρίως, με την ηχητική του απόδοση με audiophile κριτήρια και την σύγκριση μεταξύ των δύο εκδόσεων.
Το στήσιμο του πλατό δεν κρύβει δυσκολίες καθώς όλες οι παράμετροι ρυθμίζονται με τους κλασικούς, γνωστούς, τρόπους με μοναδική παρατήρηση το κάπως πιο σφιχτό δαχτυλίδι μηδενισμού στο αντίβαρο που ρυθμίζει την δύναμη ανάγνωσης του Mk7. Η ρύθμιση του ύψους του βραχίονα είναι εύκολη και πολύ ακριβής, ενώ το αφαιρούμενο headshell κάνει την αρχική τοποθέτηση της κεφαλής απλή υπόθεση. Οι δύο βραχίονες έχουν ίδια χαρακτηριστικά γεωμετρίας οπότε η μετακίνηση της Denon DL110 που χρησιμοποιήσαμε ήταν πολύ απλή υπόθεση.

Technics SL-1210 Mk7 & SL-1210 Mk2 Technics SL-1210 Mk7 & SL-1210 Mk2

Ξεκινώντας από την απόδοση του Mk7, οφείλεις να αναγνωρίσεις στην Technics ότι έχει δημιουργήσει ένα σύστημα με πολλές και σοβαρές αρετές. Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η απουσία μηχανικών θορύβων και το λέρωμα που προκαλούν αυτοί στην περιοχή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων. Αυτό, πέραν της απουσίας του ίδιου του θορύβου και της θετικής επίδρασης στην δυναμική περιοχή που προφανώς υφίστανται, εξασφαλίζει πολύ καλές συνθήκες ανάγνωσης στην κεφαλή, η οποία μπορεί να βγάλει περισσότερες λεπτομέρειες. Και, πράγματι, η στερεοφωνική εικόνα του συστήματος ήταν πολύ καλή, με σαφή εστιασμό αντικειμένων, σταθερότητα και αίσθηση πειθαρχίας στις διαστάσεις, με καλές περιγραφές του βάθους, του χώρου και της κίνησης. Με μια καλή χάραξη, η DL110 δημιούργησε ένα πολύ καλό sound stage, και, δίχως αμφιβολία, το πλατό και ο βραχίονας παίζουν σοβαρό ρόλο σε αυτό (η επίδοση θα γίνει ακόμη καλύτερη, υποθέτουμε, αν χρησιμοποιηθεί ένα phono με ρυθμιστικό balance, γιατί η Denon δεν μας ενθουσίασε στις μετρήσεις, σε ό,τι αφορά την ισορροπία των καναλιών).
Το ανώτερο χαμηλό ακούστηκε καλό, με ισορροπημένο όγκο και πολύ καλή αίσθηση ροής, χωρίς τάσεις έμφασης και υπερβολών, παρά την κάπως απαισιόδοξη καμπύλη απόκρισης που μετρήσαμε. Βρίσκει την συνέχεια του σε μια μεσαία περιοχή ευχάριστα -και ισορροπημένα- φωτεινή με πολύ καλή περιγραφή των λεπτομερειών -χαρακτηριστικό, πιθανώς, της Denon, η οποία ακούστηκε επίσης ευχάριστη ψηλά, με πολύ καλή αίσθηση έκτασης και διαύγειας. Συνολικά, ο ήχος του Mk7 μπορεί να χαρακτηριστεί ισορροπημένος και λεπτομερής.
Συγκριτικά με το Mk7, το Mk2 δεν υπολείπεται σημαντικά, ιδιαίτερα αν λάβεις υπόψιν σου την ηλικία του μηχανήματος. Οι άνθρωποι της εταιρίας στην Ελλάδα, μας εξασφάλισαν ένα εξαιρετικά συντηρημένο δείγμα με ελάχιστες εμφανείς φθορές και μοναδικό ανιχνεύσιμο πρόβλημα τις ανοχές του βραχίονα. Και έτσι, όμως, το τελικό αποτέλεσμα ήταν πρακτικώς το ίδιο με αυτό που πήραμε από το Mk7, με σημεία διαφοροποίησης το κατώτερο άκρο του φάσματος, το οποίο ακούστηκε κάπως πιο βαρύ, εμφατικό και άνισο, σε σχέση με την υπόλοιπη περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων και στην εικόνα, η οποία φάνηκε να έχει λιγότερη λεπτομέρεια και να είναι κάπως πιο ασαφής και αδρή σε περιγραφές σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις και τα όρια της. Ως είχε, το σύστημα υποστήριξε άνετα την κεφαλή και, όπως συνέβη και με το νέο μοντέλο, δεν άφησε αμφιβολίες για το ότι μπορεί να υποστηρίξει κεφαλές σε ανώτερη της DL-110 κατηγορία τιμής.
Για το τέλος, άφησα ένα λεπτό θέμα, ίσως σημαντικό για πολλούς χρήστες: Το Mk7 έχει μια τυπικώς καλή αίσθηση στην χρήση, σε αντίθεση με το Mk2 το οποίο έχει ένα πιο βαρύ “κλικ” στους διακόπτες του, το οποίο εύκολα εκλαμβάνεται ως “ποιότητα κατασκευής” και, προσωπικά, το έχω συναντήσει σε αρκετές pro- συσκευές. Σίγουρα το ορίτζιναλ μοντέλο έχει σχεδιαστεί με τον επαγγελματία στο μυαλό. Αυτό είναι κάτι που ίσως η Technics θα πρέπει να προσέξει.

Τελικώς...

... αυτό που έχει επιτύχει η Technics με το SL-1210 Mk7 είναι, κατά την γνώμη μου αξιοθαύμαστο. Κατάφερε να κατασκευάσει ένα σύστημα το οποίο αποτελεί άξιο συνεχιστή στην σειρά μιας από τις πλέον σημαντικές συσκευές της ιστορίας του audio και σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία τιμής, χωρίς να θυσιάσει τίποτε από την λειτουργικότητα που αποτελεί μέρος του θρύλου και χωρίς συμβιβασμούς σε θέματα ηχητικής ποιότητας. Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουμε την παραμικρή ελπίδα να χρησιμοποιήσουμε δημιουργικά ένα SL-1210 MK7, για να το κάνεις αυτό πρέπει να είσαι πραγματικός καλλιτέχνης, αλλά ξέρω ότι θα ήθελα να έχω ένα στο ρακ μου, τόσο για αυτό που αντιπροσωπεύει όσο και για τον ήχο του. Και αν αυτό δεν είναι μεγάλη επιτυχία για μια συσκευή, δεν ξέρω τι είναι!

LISTENING SESSIONS

Η ηχογράφηση έγινε με το master recorder DV-RA1000 της Tascam σε PCM (24bit/192kHz) και τα αρχεία που προέκυψαν βρίσκονται στο διαδίκτυο σε μορφή FLAC ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αναγνώστες. Η διαδικασία απαιτεί την εγκατάσταση του media player foobar2000 μαζί με το plug-in για την δυνατότητα εκτέλεσης δοκιμής double blind ΑΒΧ. Μετά την εγκατάσταση του λογισμικού, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε τα αρχεία (θα το βρείτε σε μορφή .zip), να τα αποσυμπιέσετε, να το φορτώσετε στο foobar2000 και είτε απλώς να το ακούσετε, είτε, επιλέγοντας το μαζί με κάποιο άλλο (shift click), να ενεργοποίησετε την δοκιμή ABX.

TRACK LIST:

  1. Technics SL-1210 Mk7/Denon DL110.
  2. Technics SL-1210 Mk2/Denon DL110.
  3. Πηγή Αναφοράς: Linn Sondek LP12/Ittok/Karma, Rotel RHQ10 "Michi".