Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 28/03/2017

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ/ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ

Mola-Mola Makua/Kaluga

Mola-Mola Makua/Kaluga

Είναι δύσκολο να φανταστείς τους λόγους για τους οποίους δύο Ολλανδοί επιλέγουν να ονομάσουν μια εταιρία που κατασκευάζει συσκευές ήχου “Mola-Mola”. Θέλω να πω, ότι με τέτοιο διακριτικό τίτλο και σήμα το χμμ... μάλλον αντιαισθητικό ομώνυμο ψάρι που φθάνει τον έναν τόνο, μια εταιρία θα ήταν πιθανότερο να κατασκευάζει εξοπλισμό για σκούμπα παρά ενισχυτές. Όσο και αν έψαξα δεν μπόρεσα να βρω κάποια δήλωση, είτε του Jan-Peter van Amerongen είτε του Bruno Putzeys γύρω από το θέμα. Είμαι σίγουρος, πάντως, ότι θα έχουν τα επιχειρήματά τους.
H Mola-Mola άρχισε να κάνει την εμφάνισή της το 2012, όταν παρουσίασε, μάλλον σε χαμηλούς τόνους, τα πρωτότυπα των συσκευών που αργότερα επρόκειτο να γίνουν γνωστά ως Makua και Kaluga. Για πρώτη φορά τις συσκευές με την μορφή που έχουν σήμερα είχα την τύχη να τις δω και να τις ακούσω το 2014, στο σόου του Μονάχου. Από τότε, η εταιρία δεν έχει προσθέσει κάτι καινούριο στη σειρά της, με τον προενισχυτή Makua και τους μονομπλόκ τελικούς Kaluga να είναι το μοναδικό διαθέσιμο προϊόν, μαζί με δύο αρθρώματα προορισμένα να τοποθετούνται στο εσωτερικό του προενισχυτή, έναν προενισχυτή για φωνογραφικές κεφαλές και έναν DAC. Η πορεία του Putzeys δείχνει έναν άνθρωπο που δεν αρέσκεται για πολύ σε σταθερές καταστάσεις. Άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός με μια δημοσίευση στο 118ο συνέδριο του AES το 2005, (“Simple Self-Oscillating Class D Amplifier with Full Output Filter Control") υπό την αιγίδα της Philips, και συνέδεσε το όνομά του την τεχνολογία UcD (Universal class D), βρέθηκε πίσω από την εξέλιξη της τεχνολογίας αυτής η οποία έγινε γνωστή με την ονομασία Ncore και την Hypex η οποία την εκμεταλλεύθηκε εμπορικά, τον είδαμε στην ομάδα της Grimm και τον σχεδιασμό των ηλεκτρονικών του Grimm LS-1, ανήκε στην ομάδα που σχεδίασε ένα από τα πολυσυζητημένα ηχεία των τελευταίων ετών, το Kii Three της Kii Audio και, μαζί με τον Amerongen, ίδρυσε την Mola-Mola.

Από όλα, αυτά, ίσως η πιο συμβατική του συμβολή να είναι ο τελικός Kaluga, ο οποίος είναι μια ανασχεδιασμένη, σε κάποιες λεπτομέρειες, εκδοχή του αρθρώματος NC1200 της Hypex, σε ένα ιδιαίτερα προσεγμένο σασί. Στην πραγματικότητα, στην περίπτωση του ζευγαριού Makua/Kaluga, οι εκπλήξεις βρίσκονται στην πλευρά του προενισχυτή, ο οποίος όχι μόνο βασίζεται σε μια ιδιαίτερα ευέλικτη αρχιτεκτονική αλλά περιλαμβάνει και μια σειρά από ενδιαφέρουσες ιδέες όπως είναι η απουσία εξασθενητή για την ρύθμιση της στάθμης, ένα DAC που βασίζεται σε PWM upsampling και κύκλωμα μετατροπής d/a με διακριτά εξαρτήματα και έναν προενισχυτή phono με ξεχωριστά κυκλώματα MM/MC, πλήρως ρυθμιζόμενο και με τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί ακόμη και με πέντε διαφορετικές κεφαλές και καμπύλες ισοστάθμισης, ταυτόχρονα. Ας δούμε τις λεπτομέρειες...