Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 17/11/2015
ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ PHONO
Για τους κατέχοντες βινύλια, ο ρόλος του προενισχυτή phono είναι λίγο-πολύ γνωστός, είτε αυτός υφίσταται ως ξεχωριστή συσκευή είτε ως μέρος ενός άλλου προενισχυτή ή ολοκληρωμένου ενισχυτή. Πρέπει να προσφέρει το καλύτερο δυνατό interface για την κεφαλή (σε θέματα φόρτισης και επιδόσεων θορύβου), να έχει τα απαραίτητα δυναμικά περιθώρια και, τέλος, να εφαρμόζει με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια την αποέμφαση RIAA, δηλαδή την αντίστροφη ισοστάθμιση σε σχέση με αυτή που χρησιμοποιείται κατά την χάραξη του δίσκου. Τα προβλήματα ξεκινούν όταν κάποιος κάνει αρκετά βήματα στο άθλημα του αναλογικού ήχου και ανακαλύψει, πρώτον, ότι δεν έχουν χαραχθεί όλοι οι δίσκοι με την ίδια καμπύλη έμφασης (ειδικά αν κάποιος συλλέγει παλιά και πολύ παλιά κομμάτια) και, δεύτερον, ότι όλες οι χαράξεις δεν είναι αυτό που θα λέγαμε... χμμ... “σωστές”. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που εκτός από τους κλασικούς προενισχυτές phono κυκλοφορούν στην αγορά συσκευές που δίνουν στον χρήστη τους κάποιες δυνατότητες επιλογής της καμπύλης αποέμφασης σε μια προσπάθεια να προσαρμόσουν την λειτουργία της συσκευής σε μια ποικιλία διαφορετικών χαράξεων. Η λύση αυτή λύνει, φυσικά, μόνο το πρώτο πρόβλημα. Διότι τι μπορεί να κάνει ο χρήστης αν ένας δίσκος θέλει, απλώς, μια μικρή διόρθωση και όχι μια διαφορετική καμπύλη αποέμφασης; Εν προκειμένω, ο Reinhard Thoeress έχει να προτείνει μια λύση.
Η συσκευή που δοκιμάζουμε στις σελίδες που ακολουθούν δεν προσφέρει, γενικώς, τη δυνατότητα επιλογής καμπυλών αποέμφασης (αν και, όπως θα δούμε, υπάρχει μια έκδοση που προσφέρει και αυτή τη δυνατότητα) αλλά επιτρέπει στον χρήστη να μεταβάλλει την μορφή της καμπύλης με αρκετή ευελιξία ώστε να εισάγει μικρές αλλά, πιθανώς, σημαντικές ως προς το τελικό αποτέλεσμα, διορθώσεις. Πέραν αυτής της κομβικής δυνατότητας, βεβαίως, το phono της Thoeress έχει και άλλες ενδιαφέρουσες πλευρές: Προσφέρει έναν μεγάλο αριθμό εισόδων (συνολικά, έξι!), βασίζεται σε ένα υβριδικό/λαμπάτο κύκλωμα με λυχνίες NOS και -αν δεν σας φτάνουν αυτά- έχει αισθητική συσκευής στούντιο της δεκαετίας του '50 με ξεκάθαρο lettering, μεγάλους διακόπτες και ανάλογη αίσθηση κατά τους χειρισμούς! Ας δούμε τις λεπτομέρειες...