Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 20/11/2012
GROUP TEST
Όπως συμβαίνει συχνά σε παρόμοιες δοκιμές δεν είναι δυνατόν να υπάρξει μια μοναδική τελική πρόταση που να είναι η σωστή επιλογή για όλους. Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι ενδεικτική: Με τα όρια (1.000-2.000 ευρώ) της δοκιμής συγκεντρώθηκαν πέντε ηχεία με σχετικώς μικρό όγκο (PMC, Leema Acoustics, Quad, System Audio και Bluetone) και πέντε ηχεία μεγάλου όγκου με αισθητά μεγαλύτερες μονάδες χαμηλών συχνοτήτων (Quadral, Audio Physic, Definitive Technology, Polk Audio και JBL). Αντίθετα με ότι θα πίστευε κανείς, η κατανομή των τιμών είναι περίπου ίδια στις δύο αυτές κατηγορίες οι οποίες περιλαμβάνουν φθηνά, μεσαία και ακριβά μοντέλα, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, ακόμη και με δεδομένο προϋπολογισμό, η επιλογή θα πρέπει να περιλάβει και άλλα κριτήρια.
Επί του πρακτέου:
Αν ο χώρος σας είναι μικρός ή μεσαίος και η θέση ακρόασης βρίσκεται στην περιοχή των δύο μέτρων περίπου (μέχρι τρία μέτρα το πολύ), τα μικρότερα σε διαστάσεις μοντέλα της δοκιμής θα σας προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες για μια σωστή τοποθέτηση.
Στην περίπτωση αυτή, το PMC GΒ-1i είναι η επιλογή που συνδυάζει ουδετερότητα με ποιοτικό, εκτεταμένο και καθόλου υπερβολικό χαμηλό. Το μειονέκτημά του είναι η χαμηλή του ευαισθησία γιαυτό προσέξτε τον ενισχυτή με τον οποίο θα το συνοδεύσετε. Αν θέλετε κάτι με περισσότερη άποψη, ειδικά στην μεσαία περιοχή, αλλά επίσης ουδέτερο χαμηλά και κατάλληλο για συνεργασία με “δύσκολους” ενισχυτές (όπως είναι οι λαμπάτοι), το Bluetone Kirki 25 Discovery Home Monitor είναι μια πολύ καλή επιλογή (και εν πολλοίς μια έκπληξη στη δοκιμή αυτή, έχοντας εξελιχθεί σημαντικά από την αρχική έκδοση). Όσοι θέλουν να ψάξουν λίγο το θέμα “χαρακτήρας” θα πρέπει οπωσδήποτε να ρίξουν μια ματιά στα 23L Classic της Quad και στο Xone της Leema Acoustics. Ευχάριστο και ατμοσφαιρικό το πρώτο, αυστηρό και λίγο στεγνό το δεύτερο, αποτελούν και τα δύο πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις για την τιμή τους.
Αν ο χώρος σας είναι μεσαίος ή μεγάλος και μπορείτε να τοποθετήσετε σωστά ένα μεγάλο ηχείο, τότε θα πρέπει να στραφείτε προς τα μοντέλα της δοκιμής με μεγαλύτερες μονάδες χαμηλών συχνοτήτων. Όχι μόνο γιατί θα μπορέσετε να τα αξιοποιήσετε αλλά και επειδή τα μικρότερα ηχεία της δοκιμής φάνηκε να έχουν κάποια σαφή όρια σε ότι αφορά την δυνατότητά τους να καλύψουν έναν μεγάλο χώρο με υψηλές στάθμες.
Στην ομάδα αυτή ανήκει, κατ΄ αρχήν το ηχείο με τον καλύτερο λόγο τιμής προς απόδοση της δοκιμής: Αυτό είναι το Quadral Ascent 90, ένα ηχείο με καλό χαμηλό, πολύ καλές δυνατότητες στάθμης και δυναμικό ήχο που δεν θα κουράσει ποτέ. Με βάση τα όσα ακούσαμε είναι ίσως ο,τι καλύτερο μπορείτε να αγοράσετε αυτή την στιγμή, αν επιμένετε να κινηθείτε όσο το δυνατόν πιο κοντά στα κατώτερο όριο της κατηγορίας τιμής. Στο άλλο άκρο, πάνω από τα 2.000 ευρώ, κινείται ένα ακόμη πολύ καλό ηχείο της δοκιμής αυτής, το Classic 20 της Audio Physic. Με εξαιρετική αισθητική, και καλά σχεδιασμένη ηχητική συμπεριφορά φαίνεται να ταιριάζει τέλεια στο προφίλ του ψαγμένου μουσικόφιλου και αποτελεί, ίσως, το πιο ισορροπημένο από τα μεγάλα ηχεία της δοκιμής αυτής. Δώστε λίγη προσοχή στον ενισχυτή που θα το οδηγήσει.
Η έκπληξη της δοκιμής στην υποκατηγορία των μεγάλων ηχείων είναι, χωρίς αμφιβολία του Studio 590 της JBL. Πρόκειται για ένα δυναμικό, επαρκώς ισορροπημένο (αν και λίγο σκοτεινό ψηλά) ηχείο που θα ακουστεί δυνατά, χωρίς προβλήματα συμπίεσης και θα καλύψει άνετα έναν μεγάλο χώρο. Είναι μια πολύ καλή επιλογή αν είναι κανείς πρόθυμος να δεχτεί την μέτρια λεπτομέρεια σε θέματα στερεοφωνικής εικόνας και το α λα 80s φινίρισμά του.
Τέλος, αξίζει να ρίξετε μια ματιά και στο Definitive Technology BP7004. Πρόκειται για μια σχεδίαση εκτός των καθιερωμένων (δίπολο και ενεργό στον κλάδο των χαμηλών) που απευθύνεται προφανώς σε όσους αναζητούν ένα καλό ηχείο γενικής χρήσης (που περιλαμβάνει πιθανώς και χρήση σε εφαρμογές οικιακού κινηματογράφου). Πολλές πλευρές του μας ενθουσίασαν αλλά μένει λίγο πίσω επειδή δεν κινείται στα επίπεδα ουδετερότητας και ακρίβειας των υπόλοιπων ηχείων της δοκιμής.