Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 27/10/2015

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ

ΦΩΣ 211

ΦΩΣ 211

Χωρίς να μπορώ να το αποκλείσω κιόλας, συσκευές σαν τον 211 έχουν ελάχιστες πιθανότητες να αποτελέσουν τον “πρώτο” ενισχυτή κάποιου. Η πιο λογική προσέγγιση συσκευών όπως ο περί ου λόγος οφείλει να περιλαμβάνει μια πορεία με αρκετές εμπειρίες στον χώρο της υψηλής πιστότητας πριν αποφασίσει κανείς να κατασταλάξει σε ένα μηχάνημα που πατά με το ένα πόδι στον προηγούμενο αιώνα και το άλλο στη σύγχρονη εποχή και τις ανάγκες της, συνδυάζοντας υλικά NOS (που ίσως κατασκευάστηκαν πριν γεννηθεί ο μελλοντικός ιδιοκτήτης) με σύγχρονα εξαρτήματα και την χειροποίητη κατασκευή που αγγίζει τα όρια της τέχνης με την πειθαρχία που απαιτεί ο χαμηλός θόρυβος που είναι απαραίτητος στα σημερινά συστήματα.

Την ίδια στιγμή, από μόνη της, η απόφαση ενός σχεδιαστή να βασίσει το προϊόν του σε NOS (New Old Stock, αχρησιμοποίητα εξαρτήματα που έχουν κατασκευαστεί πριν από χρόνια και σήμερα οι γραμμές παραγωγής τους έχουν διακόψει τη λειτουργία τους) αποτελεί ένα μείγμα... θάρρους και σιγουριάς για τις δυνατότητές του να προσφέρει κάτι αξιόλογο σε ένα κοινό που είναι εγγενώς απαιτητικό. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα ενδιαφέρον προφίλ για κάθε συσκευή του είδους, πόσω μάλλον όταν αυτή κατασκευάζεται στην Ελλάδα.

ΦΩΣ 211

Η αισθητική του 211 ακολουθεί την πεπατημένη της κατηγορίας. Τις εντυπώσεις κλέβουν, όπως αναμένεται, οι δύο 211.

Ο 211 ακολουθεί την κλασική γραμμή των λαμπάτων ενισχυτών του είδους, όντας δομημένος σε δύο επίπεδα, ένα εμφανές, το οποίο περιλαμβάνει τις λυχνίες και τους μετασχηματιστές τροφοδοσίας και εξόδου (και το αποπνικτικό πηνίο που χρησιμοποιείται στο τροφοδοτικό) και ένα στο εσωτερικό του σασί που περιλαμβάνει το υπόλοιπο κύκλωμα. Η πρόσοψη της συσκευής περιλαμβάνει τα βασικά, δηλαδή το ρυθμιστικό στάθμης, τον επιλογέα εισόδου και τον διακόπτη on/off, οι τρεις διαθέσιμες είσοδοι (single ended, στάθμης line) βρίσκονται στην δεξιά πλευρική επιφάνεια ενώ οι ακροδέκτες σύνδεσης με τα ηχεία στην πίσω πλευρά. Οι τελευταίοι δέχονται μόνο βύσματα τύπου “μπανάνα”. Το ίδιο το σασί είναι καλοκατασκευασμένο, από αλουμίνιο και δείχνει να υποστηρίζει πολύ καλά μια συσκευή που ζυγίζει κάμποσα... κιλά.

ΦΩΣ 211

Η πρόσοψη περιλαμβάνει τα βασικά: Τον διακόπτη on/off και το αντίστοιχο ενδεικτικό...

ΦΩΣ 211

... το ρυθμιστικό στάθμης και έναν απλό περιστροφικό επιλογέα εισόδων.

ΦΩΣ 211

Οι είσοδοι είναι τοποθετημένες στην δεξιά πλευρά του σασί, κοντά στον επιλογέα.

Το εσωτερικό του 211 αποκαλύπτει μια πειθαρχημένη κατασκευή, η οποία συνδυάζει τα τυπωμένα κυκλώματα (σε κάποια στάδια της τροφοδοσίας) με μια προσεγμένη χειροποίητη “αράχνη” στα στάδια ενίσχυσης. Η εταιρία αναφέρει ότι το κύκλωμα του 211 βασίζεται στο κλασικό σχέδιο του Hiroyasu Kondo για τον Ongaku της Kondo/Audio Note, έναν ενισχυτή που αποτελεί, πλέον, θρύλο στον συγκεκριμένο χώρο, αλλά “με ορισμένες παραλλαγές”. Στη βασική του μορφή, το κύκλωμα αυτό χρησιμοποιεί τρεις συνολικά λυχνίες ανά κανάλι, μια διπλοτρίοδο 6072 (της General Electric) η οποία αποτελεί το στάδιο εισόδου και είναι συνδεσμολογημένη ως SRPP (Series Regulated Push Pull), μια διπλοτρίοδο 5687 (της Tung-Sol) η οποία αποτελεί τα δύο επόμενα στάδια, έναν ενισχυτή τάσης και έναν ακόλουθο καθόδου και έχει την αποστολή να οδηγήσει την λυχνία εξόδου, μια τρίοδο άμεσης θέρμανσης 211 (της Shuguang) μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές των κατασκευαστών single ended κυκλωμάτων. Δεν εφαρμόζεται αρνητική ανάδραση ενώ είναι αρκετά ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς ότι το συνολικό κύκλωμα των τεσσάρων βαθμίδων χρησιμοποιεί μόνον έναν πυκνωτή σύζευξης (μεταξύ του σταδίου ενίσχυσης και του ακόλουθου καθόδου) και ότι η είσοδος είναι, επίσης, direct coupled μια επιλογή που γίνεται δυνατή εξαιτίας της τοπολογίας και των χαρακτηριστικών της λυχνίας 6072 που χρησιμοποιείται. Για όσους έχουν “συνηθίσει” στα κυκλώματα των ημιαγωγών, η τοπολογία SRPP της εισόδου μπορεί να θεωρηθεί (εντελώς προσεγγιστικά) ως ένας κλασικός ενισχυτής κοινής καθόδου με φορτίο έναν ακόλουθο καθόδου.

ΦΩΣ 211

Οι ακροδέκτες σύνδεσης των ηχείων βρίσκονται στην πίσω πλευρά και δέχονται μόνο βύσματα τύπου “μπανάνα”.

ΦΩΣ 211

Το κύκλωμα βασίζεται στο αντίστοιχο του Hiroyasu Kondo για τον Ongaku και χρησιμοποιεί μια 6072, μια 5687 και μια 211 ανά κανάλι. Ανάμεσα στις δύο λυχνίες εξόδου διακρίνεται το κάλυμμα του αποπνικτικού φίλτρου.

ΦΩΣ 211

Η τροφοδοσία βασίζεται σε πλήρη ανόρθωση μέσω τεσσάρων GZ37.

Η τροφοδοσία του ενισχυτή βασίζεται σε ένα κύκλωμα πλήρους ανόρθωσης όπου χρησιμοποιούνται τέσσερις ανορθώτριες GZ37 (της Mullard) και σε ένα αποπνικτικό πηνίο (choke) σε ρόλο φίλτρου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το εξάρτημα που χρησιμοποιείται είναι ένα εξάρτημα NOS, αμερικανικής κατασκευής, του 1945. Στην κατηγορία NOS, περιλαμβάνονται επίσης οι λυχνιολαβές των λυχνιών προενίσχυσης και οδήγησης καθώς και οι ίδιες οι λυχνίες στις θέσεις αυτές, οι λυχνίες ανόρθωσης και οι αγωγοί μεταφοράς σήματος (πολύκλωνοι, από επαργυρωμένο χαλκό).
Τα παθητικά υλικά που χρησιμοποιούνται είναι κορυφαίας ποιότητας με τους πυκνωτές σύζευξης να ανήκουν στην Αγγλική Audionote, τους πυκνωτές τροφοδοσίας στην JJ Electronics και τις αντιστάσεις στην Ιαπωνική Kiwame. Το ρυθμιστικό στάθμης, το οποίο είναι τοποθετημένο στην είσοδο είναι ένα Blue Velvet της Alps ενώ οι μετασχηματιστές εξόδου ανήκουν στην Lundahl. Ο μετασχηματιστής τροφοδοσίας κατασκευάζεται στην Ελλάδα από την “Γιατράς”.

ΦΩΣ 211

Εσωτερικά, το σασί του 211 χωρίζεται σε τρία μέρη. Αριστερά διακρίνονται τα κυκλώματα του σταδίου εισόδου και ενίσχυσης/οδήγησης, στο κέντρο βρίσκονται οι λυχνίες εξόδου και δεξιά το τροφοδοτικό.

ΦΩΣ 211

Το στάδιο εισόδου/ενίσχυσης και οδήγησης χρησιμοποιούν παθητικά εξαρτήματα των Audionote και Kiwame. Η ρύθμιση της στάθμης γίνεται με ένα Blue Velvet της Alps.

ΦΩΣ 211

Το κάτω μέρος των 211, όπου φαίνονται οι λυχνιολαβές της Johnson.

ΦΩΣ 211

Το τροφοδοτικό χρησιμοποιεί πυκνωτές της JJ Electronics.