Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 09/04/2024

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

CD-SACD Player/Streamer/DAC

Mark Levinson No. 5101

Mark Levinson No. 5101

Για την ακουστική αξιολόγηση το No. 5101 αντικατέστησε τα... πάντα από την πλευρά της ψηφιακής πηγής του συστήματος αναφοράς και ανέλαβε να οδηγήσει το υπόλοιπο σύστημα, δηλαδή τον προενισχυτή Melos Plus Series Line, τον τελικό ενισχυτή Parasound HCA3500 και τα ηχεία ATC SCM-50PSL. Για να είναι η πληροφόρηση ολοκληρωμένη, το τρέχον ψηφιακό stack που χρησιμοποιώ έχει ως κέντρο το Teac Esoteric D70 στην θέση του DAC, το τρανσπόρτ Teac Esoteric P70, συνδεδεμένο με διπλή γραμμή AES-3 και ρυθμισμένο σε upsampling 4x και το streamer WiiM Pro σε λειτουργία network bridge μέσω Ethernet συνδεδεμένο με οπτική ίνα στο D70.
Η εγκατάσταση του 5101 δεν κρύβει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, αλλά το αρκετά μεγάλο σασί του (44x47 εκατοστά) θα χρειαστεί ένα ανάλογο ράφι στο ρακ ή μια ανάλογη επιφάνεια. Η σύνδεση με το οικιακό δίκτυο έγινε αμέσως, χωρίς προβλήματα και, πράγματι, ο χειρισμός του από οποιοδήποτε app συμβατό με UPnP/DLNA απολύτως εφικτός. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση μου άφησε ο χειρισμός της συσκευής μέσα από το τηλεχειριστήριο και την οθόνη. Δεν αναφέρομαι φυσικά στις βασικές λειτουργίες του τρανσπόρτ ή τις επιλογές του μενού, αλλά στην πρόσβαση στη μουσική συλλογή. Το interface που περιλαμβάνει η συσκευή είναι απλό και κατανοητό και, αν και δεν προσφέρει τις δυνατότητες ενός app (αυτό είναι, φυσικά ουσιώδες επειδή μια μεγάλη συλλογή τις απαιτεί αυτές τις δυνατότητες), μπορεί, εντούτοις, να χρησιμοποιηθεί αν υπάρξει ανάγκη, εύκολα. Η φόρτωση του δίσκου στο τρανσπόρτ έχει ευχάριστη αίσθηση και δεν φαίνεται να καταπονεί τον τελευταίο καθόλου.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις ακούγοντας το σύστημα με το Νο.5101 στην θέση της πηγής είναι αυτή της πολύ καλής διαφάνειας και των πολύ καλών δυναμικών (απότοκα πιθανώς και του πολύ χαμηλού θορύβου), χαρακτηριστικά τα οποία συνοδεύονται από αναλόγως υψηλής ποιότητας στερεοφωνική εικόνα με σαφείς λεπτομέρειες. Εννοείται ότι η τονική ισορροπία ήταν άψογη με πολύ καλή έκταση χαμηλά, αίσθηση ανάλυσης στην μεσαία περιοχή και την χαρακτηριστική, μαλακή, αίσθηση των υψηλών συχνοτήτων που έχεις όταν ακούς πηγές υψηλής ανάλυσης (εν προκειμένω, είχαμε και την δυνατότητα να ακούσουμε SACD).

Mark Levinson No. 5101 Mark Levinson No. 5101

Στις λεπτομέρειες, τώρα, το σύστημα με το No.5101 διατήρησε την άψογη απόκριση χαμηλά με ισορροπημένο όγκο, πολύ καλό παλμό και αίσθηση έκτασης, στοιχεία που δίνουν στον ήχο μια επιβολή, συνδυάζοντάς όλα αυτά με ομοιογένεια προς τις χαμηλές συχνότητες, προσεγγίζοντας άνετα τις αντίστοιχες επιδόσεις της πηγής αναφοράς. Οι χαμηλές συχνότητες κινήθηκαν σε ανάλογο επίπεδο, με εξαιρετική αίσθηση της ισορροπίας, πολύ καλή περιγραφή της κλίμακας του μεγέθους των μεγάλων εγχόρδων και πολύ καλή ταχύτητα. Ό όγκος και ο έλεγχος ήταν παραδειγματικά, δίνοντας στην συνολική περιοχή μια πειθαρχία και μια δύναμη περιγραφής κορυφαίου επιπέδου, με τα ρυθμικά μέρη να προβάλλονται όσο πρέπει, να έχουν σωστή ταχύτητα και γέμισμα και να επιβάλλουν, σχεδόν, το... foot tapping.
Η μεσαία περιοχή κινήθηκε σε εντυπωσιακό επίπεδο σε ό,τι αφορά την φωτεινότητα και την αίσθηση ισορροπίας. Στην “σωστή” απόσταση από τον ακροατή, χωρίς να καταπιέζει, το άκουσμα ήταν ξεκούραστο, παρόν και λεπτομερές, ευχάριστο, αυτό που θα λέγαμε φυσικό. Οι φωνές αποδόθηκαν με ανάλογο τρόπο και το σύστημα περιέγραψε άψογα τις ομάδες της χορωδίας, τον αέρα και την κίνηση των μεγάλων συνόλων αλλά και τις μεμονωμένες φωνές, σαν να ήταν παρούσες στον χώρο, με πολύ καλή άρθρωση και απόδοση του ηχοχρώματος.
Ψηλά, όπως ήδη αναφέρθηκε, την παράσταση κλέβει η άκοπη απόδοση κοντά στο όριο της μπάντας, η μαλακή αίσθηση που χαρακτηρίζει τις προσεγμένες παραγωγές υψηλής ανάλυσης σε θέματα αέρα και παρουσίας στον χώρο. Το σύστημα διατήρησε τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά ταχύτητας που έχω συνηθίσει από την πηγή αναφοράς και η μετάβαση στο No. 5101 “ακούστηκε” μόνο σε θέματα αρμονικού πλούτου, όπου το ML μου φάνηκε λίγο πιο συγκρατημένο και αυστηρό.
Η στερεοφωνική εικόνα κινήθηκε σε κορυφαία επίπεδα και ήταν ένα σημείο στο οποίο το 5101 φάνηκε να υπερτερεί της πηγής αναφοράς. Χαρακτηρίστηκε από εξαιρετικό εστιασμό των μεμονωμένων πηγών, πολύ καλό βάθος και περιγραφή του αέρα της ηχογράφησης. Η σκηνική παρουσία και η απόδοση των λεπτομερειών της μείξης ήταν από τις καλύτερες που έχω ακούσει τον τελευταίο καιρό και συνδυάστηκαν με εξαιρετικές δυνατότητες envelopment και απόδοσης λεπτομερειών εκτός φάσης, έξω από την συμβατική σκηνή.
Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά διατηρήθηκαν πλήρως όταν η συσκευή δούλεψε ως player τόσο με συμβατικούς δίσκους όσο και με SACD. Η παρατήρηση αυτή αντικατοπτρίζει και τις σχετικές μετρήσεις, όπου φάνηκε ότι οι επιδόσεις της συσκευής μέσω streaming και μέσω του τρανσπόρτ δεν έχουν αξιοσημείωτες διαφορές. Έτσι, μπορούμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ο μηχανισμός ανάγνωσης των δίσκων δεν είναι μια διαδικαστική προσθήκη σε επίπεδο μάρκετινγκ και δεν αποτελεί σημείο αδυναμίας της συσκευής. Η Mark Levinson έφτιαξε ένα πραγματικά καλό player, εφάμιλλο με το υπόλοιπο ψηφιακό και αναλογικό κομμάτι!

Τελικώς...

... έχουμε να κάνουμε με μια αξιοσημείωτης ποιότητας ψηφιακή πηγή, η οποία συνδυάζει την ανάγνωση ψηφιακών δίσκων και το streaming σε ένα προσεγμένο πακέτο για όσους θα ήθελαν ένα μηχάνημα που να καλύπτει όλες τις πιθανές ανάγκες. Η τεχνική αρτιότητα στην οποία μας έχει συνηθίσει η Mark Levinson είναι παρούσα, η προσοχή στην λεπτομέρεια εμφανής και το αποτέλεσμα... αναπόφευκτο. Η συσκευή μπορεί να θεωρηθεί ως “προσιτή” στην κλίμακα προϊόντων του Αμερικανού κατασκευαστή αλλά -βεβαίως- δεν είναι φθηνή. Ωστόσο, κινείται με άνεση στο επίπεδο της τιμής της, θέτοντας ένα επίπεδο αναφοράς. Αν ενδιαφέρεστε για ένα καλό player/streamer/DAC, ακούστε το οπωσδήποτε!

LISTENING SESSIONS

Η ηχογράφηση έγινε με το master recorder DV-RA1000 της Tascam σε PCM (24bit/192kHz) και τα αρχεία που προέκυψαν βρίσκονται στο διαδίκτυο σε μορφή FLAC ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αναγνώστες. Η διαδικασία απαιτεί την εγκατάσταση του media player foobar2000 μαζί με το plug-in για την δυνατότητα εκτέλεσης δοκιμής double blind ΑΒΧ. Μετά την εγκατάσταση του λογισμικού, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε τα αρχεία (θα το βρείτε σε μορφή .zip), να τα αποσυμπιέσετε, να το φορτώσετε στο foobar2000 και είτε απλώς να το ακούσετε, είτε, επιλέγοντας το μαζί με κάποιο άλλο (shift click), να ενεργοποίησετε την δοκιμή ABX.

TRACK LIST:

  1. Mark Levinson No. 5101 | 16-bit/44.1kHz | Ethernet | Brickwall | Single ended.
  2. Mark Levinson No. 5101 | 24-bit/96kHz | Ethernet | Brickwall | Single ended.
  3. Mark Levinson No. 5101 | 16-bit/44.1kHz | Ethernet | Hybrid Fast Minimum Phase | Single ended.
  4. Mark Levinson No. 5101 | 16-bit/44.1kHz | Ethernet | Minimum Phase/Slow Roll-off | Single ended.
  5. Αναφορά: Teac Esoteric D70 | dCS Puccini U-Clock.