Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 12/12/2023

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Ενεργό/Ψηφιακό Ηχείο

Lyravox Karlos Pure

Lyravox Karlos Pure

Η ανηχοϊκή απόκριση του Karlos έχει δύο ενδιαφέρουσες πλευρές. Κατ' αρχήν εμφανίζεται εξαιρετικά επίπεδη από την περιοχή των ανώτερων χαμηλών/χαμηλομεσαίων μέχρι την περιοχή των 9kHz περίπου. Η αποκλίσεις της σχετικής καμπύλης είναι πραγματικά μικρές, από τις μικρότερες που έχουμε μετρήσει, στην περιοχή των ±1dB. Ακολουθεί μια αισθητή βύθιση στην οκτάβα 10-20kHz και στην συνέχεια ένας οξύς συντονισμός (προφανώς χαρακτηριστικός του κεραμικού τουίτερ). Πάνω από τα 30kHz έχουμε μια ταχύτατη πτώση, η οποία εξηγείται μόνο με την ύπαρξη κάποιου φίλτρου στο δρόμο του σήματος, πιθανώς στο DSP.
Η μορφή της απόκρισης ψηλά, είναι, πιθανώς, παραπλανητική και δεν αντιστοιχεί στην εντύπωση που έχεις ακούγοντας το ηχείο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει και ένα δεύτερο τουίτερ, το οποίο λειτουργεί παράλληλα με το κυρίως, ακτινοβολώντας κάθετα με αυτό, του οποίου η συμμετοχή στο τελικό αποτέλεσμα δεν περιλαμβάνεται στην μέτρηση. Η απόκριση του τουίτερ αυτού φαίνεται στο σχετικό διάγραμμα. Ατυχώς, η βιβλιογραφία και η πρακτική δεν περιλαμβάνει μεθοδολογία μέτρησης ενός τέτοιου συστήματος. Επομένως, εδώ, υπάρχει ένα κενό...

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα απόκρισης συχνότητας. Ψευδοανηχοϊκή μέτρηση επί του άξονα (συχνότητες πάνω από τα 350Hz).

Διάγραμμα απόκρισης συχνότητας του οριζόντιου τουίτερ. Ψευδοανηχοϊκή μέτρηση επί του άξονα (συχνότητες πάνω από τα 5kHz).

Η συνολική απόκριση του ηχείου, επί του άξονα, επιβεβαιώνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ ισορροπημένο, ομοιογενές σύστημα, με πολύ μικρές αποκλίσεις μέχρι τα 9kHz περίπου. Η μέση απόκριση δείχνει μια ομαλή μείωση της εξόδου η οποία είναι αναμενόμενη, αφήνοντας υποσχέσεις για ομαλή ακτινοβολία εκτός άξονα. Με βάση την μέση στάθμη εξόδου του ηχείου, το σημείο -6dB στις περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων βρίσκεται κοντά στα 33Hz και, στην περιοχή των υψηλών, στα 27.5kHz, επιβεβαιώνοντας, εν πολλοίς, τα δεδομένα που δίνει η ίδια η εταιρία (28Hz-28kHz).
Η βηματική απόκριση του ηχείου δείχνει ότι έχουμε να κάνουμε με μια σχεδίαση η οποία έχει δυνατότητα να λειτουργήσει σε συνθήκες χρονικής ευθυγράμμισης (αν και αυτό δεν συμβαίνει στην μέτρηση). Η ευθυγράμμιση μπορεί να επέλθει εύκολα με αλλαγές στην θέση ακρόασης. Αξίζει να ληφθεί υπόψιν ότι η μέτρηση έγινε με το ηχείο στην κλίση που η βάση υπαγορεύει, αλλά όχι στην απόσταση-ύψος που θα έχει ο ακροατής κατά την πραγματική ακρόασης. Επιπρόσθετα, το ηχείο δείχνει να έχει πολύ ομαλή απόσβεση χαμηλά. Η ταλάντωση που είναι εμφανής στο μεγαλύτερο μέρος της απόκρισης οφείλεται, φυσικά, στον συντονισμό που φαίνεται στο πεδίο της συχνότητας.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/1m/2.83Vrms) με εξομάλυνση 1/3oct. Συνδυασμός far field/near field μέτρησης. Μέτρηση επί του άξονα (κόκκινη καμπύλη) και μέση τιμή μετρήσεων εκτός άξονα (listening window, πράσινη καμπύλη).

Βηματική απόκριση.

Το διάγραμμα αποσβεννυμένων φασμάτων δείχνει ένα ηχείο το οποίο είναι αρκετά γρήγορο, ειδικά στην περιοχή των ανώτερων μεσαίων και των υψηλών συχνοτήτων. Οι ισχυρότεροι συντονισμοί βρίσκονται στην περιοχή 1-2kHz (με τιμές απόσβεσης πάνω από 2ms) ενώ οι συντονισμοί που διακρίνονται ψηλά έχουν χρόνους απόσβεσης στην περιοχή του 1ms. Το διάγραμμα δεν μπορεί να απεικονίσει τον συντονισμό του τουίτερ, επειδή είναι πάνω από τα 20kHz.
Σε ότι αφορά την ακτινοβολία στο οριζόντιο επίπεδο το Karlos αποδείχθηκε, πράγματι, ομαλό αλλά με τάσεις για πολύ γρήγορο στένεμα του λοβού ακτινοβολίας πάνω από τα 10kHz. Το ηχείο έχει ελάχιστες αποκλίσεις για γωνίες μέχρι τις ±30° μέχρι τα 8kHz, αλλά “κλείνει” ταχύτατα με αποτέλεσμα τα -6dB να έρχονται στις ±20° για συχνότητες 16kHz και 20kHz, με μικρές τάσεις για lobing. Με βάση αυτά, η τοποθέτηση του ηχείου σε ένα χώρο χωρίς σοβαρά προβλήματα δεν πρέπει να προκαλέσει δυσκολίες και το Karlos μπορεί να ακουστεί με την θέση ακρόασης βαθιά μέσα στο πεδίο αντήχησης. Βεβαίως, η μέτρηση δεν λαμβάνει υπόψιν το οριζόντιο τουίτερ.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα CSD (αποσβεννυμένων φασμάτων), ψευδοανηχοϊκή μέτρηση στον ακουστικό άξονα.

Διάγραμμα πολικής απόκρισης στο οριζόντιο επίπεδο. Συχνότητες: 1kHz (πράσινη καμπύλη), 2kHz (κόκκινη καμπύλη), 4kHz (γκρι καμπύλη), 8kHz (πορτοκαλί καμπύλη), 16kHz (μοβ καμπύλη) και 20kHz (μπλε καμπύλη).

Τέλος, η καμπίνα του ηχείου φαίνεται να είναι στιβαρή χωρίς σημαντικούς συντονισμούς. Στην περιοχή της μπάφλας, μπορούμε να διακρίνουμε χρωματισμούς στην περιοχή των 200-400Hz, στα 600Hz και λίγο πάνω από τα 2kHz, αλλά οι στάθμες είναι χαμηλές, στα -55dB m/sec2, για την ισχυρότερη αιχμή και αισθητά κάτω από τα -60dB m/sec2 για τα υπόλοιπα ευρήματα.
Με την πλευρική επιφάνεια να είναι μικρή, επειδή το ηχείο έχει μικρό βάθος, οι συντονισμοί εκεί είναι ακόμη μικρότεροι. Εδώ, όλα τα ευρήματα βρίσκονται γύρω και κάτω από τα -65dB m/sec2.

Thumbnail Thumbnail

Στάθμη επιταχύνσεων της μπάφλας.

Στάθμη επιταχύνσεων του πλευρικού τοιχώματος της καμπίνας (κόκκινη καμπύλη: οι επιταχύνσεις της μπάφλας).