Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 17/10/2023
Upsampler/DAC/Ενισχυτής ακουστικών
εν θα δυσκολευτείτε ιδιαίτερα στο στήσιμο των M Scaler/TT2, καθώς όλα είναι προφανή. Εννοείται ότι θα χρησιμοποιήσετε την διπλή σύνδεση μεταξύ τους, ενώ οι υπόλοιπες συνδέσεις είναι οι συνήθεις. Μικρή δυσκολία είναι το να μάθεις το τι σημαίνει κάθε χρώμα στα ενδεικτικά των συσκευών, επειδή οι πληροφορίες είναι πολλές. Αλλά λίγη ώρα με τα εγχειρίδια χρήσης αρκεί. Τα βύσματα (BNC και RCA) είναι πολύ καλής ποιότητας. Τα δυο σασί μπορούν να τοποθετηθούν το ένα πάνω στο άλλο, με το M Scaler κάτω από το TT2. Η διαμόρφωση της πρόσοψης είναι τέτοια που οι διακόπτες είναι προσβάσιμοι και οι ενδείξεις ορατές.
Η ευχάριστη σπαζοκεφαλιά, βέβαια, είναι να κάνεις τις επιλογές που σου ταιριάζουν. Έχεις να διαλέξεις τον συντελεστή upsampling (στο M Scaler) και τα ψηφιακά φίλτρα και το cross-feed (αν χρησιμοποιείς τα ακουστικά) στον TT2. Ο πίνακας που παραθέτει η Chord στο εγχειρίδιο του M Scaler είναι μια καλή αρχή και θα πρέπει, οπωσδήποτε, να τον συμβουλευτείς. Και οι δύο συσκευές περιλαμβάνουν τηλεχειριστήρια.
Σε ό,τι αφορά την ηχητική απόδοση, τώρα, η αλήθεια είναι ότι το ζευγάρι M Scaler/TT2 αποδείχθηκε ένα από τα καλύτερα ψηφιακά συστήματα που έχουμε ακούσει εδώ και αρκετό καιρό. Δεν μιλάμε για διαφορές “στα σημεία” αλλά για την απόδοση που παίρνεις από κορυφαίες σχεδιάσεις, οι οποίες υπάρχουν, μεν, αλλά σπανίζουν. Άνετα, έπαιξε “στα ίσα” την πηγή αναφοράς (Teac Esoteric P70/D70) κάτι πολύ ενδιαφέρον καθώς φαίνεται ότι στην μάχη Rob Watts και Κοzuo Toraichi και WTA Vs Fluency RDOT, νικητής είναι ο πρώτος με το WTA, αναγνωρίζοντας, βεβαίως, ότι ο αλγόριθμος RDOT τρέχει σε ηλεκτρονικά του 2004.
Στην πράξη, όταν κάθεσαι απέναντι από τα ηχεία, η ποιότητα των Chord φαίνεται, κυρίως, στην στερεοφωνική εικόνα. Μιλάμε για ένα sound stage με εξαιρετική σαφήνεια και δύναμη περιγραφής, αίσθηση αέρα και όγκων που δεν την συναντάμε συχνά και λεπτομέρειες που διαγράφονται με τρόπο που συναντάμε σπανίως. Η σύγκριση μεταξύ Bypass και Maximum upsampling στο M Scaler είχαν, στην περίπτωσή μας, σημαντικές διαφορές στο κομμάτι αυτό, με την upsampled εκδοχή να υπερέχει πάντοτε, κάτι που δεν είναι περίεργο, καθώς τα φίλτρα στα υψηλά sample rates, όντας λιγότερο απότομα, έχουν καλύτερη απόκριση στο πεδίο του χρόνου.
Σε ό,τι αφορά το φάσμα, δεν έχει νόημα να μιλήσουμε για διαφάνεια και τονική ουδετερότητα, αυτά είναι, φυσικά, δεδομένα για ένα σύστημα με τιμή που ξεπερνά αρκετά τα δέκα χιλιάρικα. Εντόπισα τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα πολύ χαμηλά, όπου το σύστημα με τα Chord στην θέση του DAC φάνηκε να έχει την εξαιρετική έκταση και δυνατότητες περιγραφής των Esoteric αλλά να είναι λιγότερο φλύαρο και με καλύτερο έλεγχο, καθώς και στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων. Εδώ, η συμπεριφορά είναι η κλασική των “μεγάλων” ψηφιακών πηγών: Εξαιρετικά μαλακή και λεπτομερής, ποτέ κουραστική, με κορυφαία χαρακτηριστικά χρονισμού και ισορροπημένη απόδοση του αρμονικού πλούτου. Είναι αυτό που θα ήθελε να έχει ένα αναλογικό σύστημα (αλλά δεν μπορεί) και αυτό που θα ήθελε να έχει ένα ψηφιακό, αλλά για να το αποκτήσει πρέπει να κινείται σε πολύ υψηλή κατηγορία τιμής. Το τελικό αποτέλεσμα είναι υπέροχος ήχος, με λεπτομέρεια, ανάλυση, ο οποίος παραμένει ξεκούραστος ακόμη και σε υψηλές στάθμες.
Με ακουστικά, ο TT2 δικαίωσε την Chord όντας πραγματικά ιδιαίτερα δυνατός (εν προκειμένω, ίσως θα ήταν χρήσιμο να υπάρχει μια φραγή για να προστατεύονται τα αυτιά των απερίσκεπτων). Ο ενισχυτής φάνηκε εξαιρετικά διαφανής, χωρίς υποψίες χαρακτήρα και άφησε τα ακουστικά να ξεδιπλώσουν τις αρετές (και τις ιδιαιτερότητές τους) χωρίς να μετέχει. Ο ήχος είχε συνέπεια, πολύ καλή έκταση και σοβαρές δυνατότητες σε θέματα δυναμικής αντίθεσης, καθώς ο TT2 αποδείχθηκε ιδιαίτερα αθόρυβος. Το cross-feed είναι, υποθέτω, το ίδιο με αυτό που χρησιμοποιείται στο Hugo 2, κρίνοντας από την πολύ ήπια επίδρασή του. Όπως και στον Hugo 2, κάνει την ακρόαση λίγο πιο ξεκούραστη αλλά θα προτιμούσα να είναι λίγο πιο βαρύ, θεωρώντας ότι η σχεδίαση αναφοράς, εδώ, είναι αυτή της RME στον ADI-2 DAC FS.
...θα έχετε καταλάβει ότι δεν μπορώ να κρύψω τον ενθουσιασμό μου. Το ζευγάρι M Scaler/TT2 ανήκει αυτοδικαίως στο πάνθεον των κορυφαίων ψηφιακών συστημάτων διερευνώντας την ουσία του ψηφιακού ήχου και επιδεικνύοντας σαφείς απόψεις και συνεπή υλοποίηση. Αρκετά πλήρες σε δυνατότητες σύνδεσης και διαχείρισης σημάτων, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και πολύ δυνατό σε θέματα ψηφιακής επεξεργασίας είναι κάτι που αξίζει να δείτε και να ακούσετε αν ψάχνετε για μια πραγματικά σοβαρή ψηφιακή λύση που περιλαμβάνει DAC και ενισχυτή ακουστικών. Σαφώς, η πρόταση της Chord ανήκει στα προϊόντα που καθορίζουν το επίπεδο αναφοράς σε αυτή την κατηγορία τιμής.
LISTENING SESSIONS
Η ηχογράφηση έγινε με το master recorder DV-RA1000 της Tascam σε PCM (24bit/192kHz) και τα αρχεία που προέκυψαν βρίσκονται στο διαδίκτυο σε μορφή FLAC ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αναγνώστες. Η διαδικασία απαιτεί την εγκατάσταση του media player foobar2000 μαζί με το plug-in για την δυνατότητα εκτέλεσης δοκιμής double blind ΑΒΧ. Μετά την εγκατάσταση του λογισμικού, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε τα αρχεία (θα το βρείτε σε μορφή .zip), να τα αποσυμπιέσετε, να το φορτώσετε στο foobar2000 και είτε απλώς να το ακούσετε, είτε, επιλέγοντας το μαζί με κάποιο άλλο (shift click), να ενεργοποίησετε την δοκιμή ABX.
TRACK LIST: