Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 12/06/2018

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

ΗΧΕΙΟ ΔΑΠΕΔΟΥ

Rois Acoustics Minoas

Rois Acoustics Minoas

Η λογική των ηχείων ανοικτής μπάφλας φαίνεται (χωρίς πάντως να είναι) αρκετά απλή: Μια επιφάνεια χρησιμοποιείται για την στήριξη ενός η περισσότερων μεγαφώνων και τον στοιχειώδη διαχωρισμό της ακτινοβολίας της πίσω πλευράς τους από την θέση ακρόασης. Η ηχητική πίεση είναι αυτή που προκύπτει απευθείας από το διάφραγμα των μεγαφώνων τα οποία λειτουργούν με την φυσική τους απόσβεση, χωρίς κάποια φόρτιση. Ο τρόπος με τον οποίο διαδίδονται τα ηχητικά κύματα στον χώρο εξαρτάται από την συμβολή της εμπρός με την πίσω ακτινοβολία, οι ακυρώσεις των οποίων διαμορφώνουν μια χαρακτηριστική οκτοειδή καμπύλη κατευθυντικότητας. Τα ηχεία ανοικτής μπάφλας έχουν ορισμένα ενδιαφέροντα πλεονεκτήματα: Η απουσία καμπίνας ελαχιστοποιεί την πιθανότητα εμφάνισης χρωματισμών από συντονισμούς της κατασκευής και στάσιμα κύματα στο εσωτερικό και η μη-παντοκατευθυντική συμπεριφορά του ηχείου χαμηλά, δίνει την δυνατότητα καλύτερου ελέγχου των αξονικών ρυθμών (δηλαδή των στάσιμων κυμάτων) που αναπτύσσονται στον χώρο. Επιπροσθέτως, αν το σύστημα έχει διπολικά χαρακτηριστικά και στην περιοχή των μεσαίων/υψηλών συχνοτήτων (όπως συμβαίνει με το Minoas), τότε το ηχητικό πεδίο που δημιουργείται περιλαμβάνει έντονες ανακλάσεις από τον χώρο, μια προσέγγιση η οποία έχει πολλούς υποστηρικτές μεταξύ των audiophiles.

Rois Acoustics Minoas

Το Minoas είναι ένα επιβλητικό ηχείο, κυρίως χάρις στα δύο γούφερ δεκαπέντε ιντσών τα οποία λειτουργούν με την αρχή της ανοικτής μπάφλας. Η μονάδα μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων είναι αυτή που χρησιμοποιεί η εταιρία και στο Kalypso.

Φυσικά, όλα έχουν ένα τίμημα. Τα ηχεία ανοικτής μπάφλας είναι λιγότερο αποδοτικά και απαιτούν μεγάφωνα με διαφράγματα (κώνους, στην περίπτωση των ηλεκτροδυναμικών μεγαφώνων) μεγάλης διαμέτρου και δεν έχουν κάποιο τρόπο ελέγχου της κίνησης τους μέσω της απόσβεσης που προσφέρουν οι καμπίνες ακουστικής ανάρτησης ή ανάκλασης χαμηλών συχνοτήτων, επομένως η κίνηση του κώνου πρέπει να ελέγχεται εγγενώς από την ίδια την κατασκευή του μεγαφώνου (αυτό σημαίνει σκληρή ανάρτηση).

Rois Acoustics Minoas

Η πίσω πλευρά του ηχείου είναι... αποκαλυπτική. Στο κάτω μέρος φαίνεται ο χώρος που φιλοξενεί το φίλτρο διαχωρισμού. Μεταξύ των δύο γούφερ υπάρχει μια ιδιαίτερα ισχυρή εγκάρσια ενίσχυση.

Η προσέγγιση της Rois σε όλα τα παραπάνω, περιλαμβάνει, καταρχήν δύο δεκαπεντάιντσα γούφερ ανά ηχείο, τα οποία έχουν -εμφανώς- καταβολές από τον χώρο του επαγγελματικού audio, με την χαρακτηριστική κυματοειδή, μικρής ενδοτικότητας, ανάρτηση. Τα μεγάφωνα στηρίζονται σε μια βαριά (40 κιλών) κατασκευή με ισχυρή εγκάρσια ενίσχυση η οποία διατρέχει την μπάφλα στην μεταξύ τους περιοχή και συνδυάζονται, για την απόδοση των μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων με μια μονάδα οκτώ ιντσών, πλήρους φάσματος, ένα από τα κορυφαία μοντέλα της Tang Band, το οποίο η Rois το γνωρίζει καλά, αφού το χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στο Kalypso. Χρησιμοποιεί κώνο από επεξεργασμένο χαρτί με υφασμάτινη ανάρτηση η οποία προσφέρει μεγάλες διαδρομές (±3mm). Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το μαγνητικό σύστημα από νεοδύμιο και την underhung σχεδίαση του πηνίου φωνής (κατά την οποία το σύνολο του μήκους του πηνίου βρίσκεται συνεχώς μέσα στο μαγνητικό διάκενο) εξασφαλίζει, κατά την εταιρία, χαμηλότερες παραμορφώσεις και μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχέση με παρόμοια μεγάφωνα των οποίων οι αναρτήσεις επιτρέπουν μικρότερες διαδρομές. Την κατασκευή του μεγαφώνου συμπληρώνει το χαρακτηριστικό phase plug το οποίο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το μεγάφωνο αυτό λειτουργεί, επίσης, ως δίπολο καθώς είναι τοποθετημένο σε μια δεύτερη ανοικτή μπάφλα, ανεξάρτητη από αυτήν που φιλοξενεί τα γούφερ και απομονωμένη από αυτά μέσω ελαστικών συνδέσμων. Η τοποθέτησή του είναι ασύμμετρη, γεγονός που δίνει στα ηχεία του ζεύγους την ιδιότητα της κατοπτρικής συμμετρίας. Με δεδομένο το μεγάλο εύρος της μπάφλας, αυτή είναι μια λογική επιλογή για την ελαχιστοποίηση των περιθλάσεων στις ακμές της.

Rois Acoustics Minoas

Το οκτάιντσο της Tang Bang έχει κώνο από επεξεργασμένο χαρτί, υφασμάτινη ανάρτηση και μαγνητικό σύστημα από νεοδύμιο. Χαρακτηρίζει, με την απόδοσή του πολλές πλευρές του Minoas.

Rois Acoustics Minoas

Με δεδομένη την αρχή λειτουργίας του Minoas, η επιλογή δύο μεγάλης διαμέτρου “σκληρών” γούφερ με κώνο από επεξεργασμένο χαρτί είναι απολύτως λογική. Στην πράξη, δε, δικαιώνεται πλήρως.

Ένα ιδιαίτερα μινιμαλιστικό φίλτρο διαχωρισμού συχνοτήτων (“με δύο εξαρτήματα”, αναφέρει η εταιρία) αναλαμβάνει να μοιράσει το φάσμα, με συχνότητα διάβασης τα 380Hz, δίνοντας ταυτόχρονα δυνατότητα διπλοκαλωδίωσης στο ηχείο. Τα βύσματα που χρησιμοποιούνται είναι τυπικά καλής ποιότητας. Η τελευταία παρατήρηση σε ό,τι αφορά την κατασκευή του ηχείου, είναι ότι ο Minoas χρησιμοποιεί δύο ελαφρώς διαφορετικές παραλλαγές της αρχιτεκτονικής ανοιχτής μπάφλας, για το μεγάφωνο μεσαίων/υψηλών και τα γούφερ. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε μια κλασική ανοικτή μπάφλα, χωρίς πλευρικές επιφάνειες, ενώ στην δεύτερη έχουμε μια ανοικτή μπάφλα με πλευρικές επιφάνειες, τύπου “U”. Η δεύτερη επιλογή βελτιώνει την απόκριση χαμηλά με μικρό κόστος σε θέματα ευαισθησίας. Οι διαστάσεις του ηχείου είναι αρκετά μεγάλες με το ύψος τους να ξεπερνά το 1.10m και το πλάτος του να φτάνει τα 50 εκατοστά.
Το τελικό αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, είναι ένα ηχείο με πολύ υψηλή ευαισθησία (96dBSPL/2.83V/1m), μεγάλη ικανότητα πρόσληψης ισχύος (300W κορυφής) και απόκριση 30Ηz-22kHz.

Rois Acoustics Minoas

Η κεφαλή του ηχείου, με το μεγάφωνο της TB, απομονώνεται από την μπάφλα των γούφερ με ελαστικά παρεμβύσματα. Το Minoas είναι το καλύτερο ηχείο που έχουμε δοκιμάσει σε θέματα κραδασμών της καμπίνας.

Rois Acoustics Minoas

Τυπικά καλής ποιότητας ακροδέκτες σύνδεσης των ηχείων, οι οποίοι υποστηρίζουν και διπλοκαλωδίωση.