Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 19/12/2017
ΗΧΕΙΟ ΔΑΠΕΔΟΥ
Είναι πολύ πιθανόν κάποιος να μην γνωρίζει τον Sandy Gross, ακόμη και αν ασχολείται συστηματικά με το audio, ίσως επειδή οι εταιρίες με τις οποίες συνεργάστηκε ήταν (και εν πολλοίς, παραμένουν) μάλλον χαμηλών τόνων. Έχοντας συνεργαστεί με την Polk Audio, την Definitive Technology και την GoldenEar, εκτελώντας μάλιστα και χρέη προέδρου και CEO στις δύο τελευταίες, έχει αποδείξει ότι είναι κάτι παραπάνω από μάχιμος στον χώρο της υψηλής πιστότητας, κάτι που φαίνεται και από την σαφή σφραγίδα που αφήνει στα προϊόντα και την προσέγγιση των κατασκευαστών με τους οποίους συνεργάζεται (οι παρατηρητικοί, θα βρουν πολλές ομοιότητες μεταξύ των ηχείων της Definitive και της GoldenEar και αυτό δεν είναι, βεβαίως, τυχαίο).
Αυτό πάντως που είναι το πλέον ενδιαφέρον στην περίπτωση του Gross είναι η φιλοσοφία του γύρω από την κοστολόγηση των προϊόντων. Η βασική του θέση, εκπεφρασμένη συχνά σε συνεντεύξεις, είναι να “κάνει το High End προσιτό”, κάτι που φαίνεται ότι έχει την ικανότητα να επιτυγχάνει συστηματικά. H GoldenEar διαθέτει μια αρκετά εκτεταμένη γκάμα προϊόντων, η οποία περιλαμβάνει την σειρά Aon (με δύο μοντέλα βάσης ραφιού), τις σειρές SuperSat και SuperCinema οι οποίες είναι σαφώς προσανατολισμένες προς τα πολυκαναλικά συστήματα οικιακής διασκέδασης, δύο σειρές υπογούφερ (SuperSub και ForceField), σειρά ηχείων ειδικά σχεδιασμένων για το κεντρικό κανάλι πολυκαναλικών συστημάτων υψηλών απαιτήσεων (SuperCenter) καθώς και μια σειρά ηχείων για κεντρικές εγκαταστάσεις (Invisa, για ενσωμάτωση σε τοίχους και οροφές). Η κορυφαία σειρά ηχείων της εταιρίας είναι η Triton, η ναυαρχίδα της οποίας είναι το Reference, ένα εντυπωσιακό ηχείο το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά πριν από λίγο καιρό και στην Ελλάδα.
Οι βασικές σχεδιαστικές γραμμές της GoldenEar (βασισμένες, προφανώς, στις απόψεις του ίδιου του Gross, του συνιδρυτή Don Givogue και του αρχισχεδιαστή Bob Johnston) είναι εμφανείς. Το σύνολο των ηχείων της εταιρίας (περιλαμβανόμενων των soundbars και των Ιnvisa) βασίζεται σε μια μονάδα υψηλών συχνοτήτων την οποία η εταιρία ονομάζει HVFR (High Velocity Folded Ribbon) και η φόρτιση των χαμηλών συχνοτήτων γίνεται με παθητικούς ακτινοβολητές (ακόμη και σε ηχεία που δεν το περιμένεις, όπως το Aon 2, μια κόμπακτ κατασκευή με ύψος τριάντα εκατοστών, ή το μικρό κεντρικό SuperCenter Χ του οποίου το σύνολο της οριζόντιας επιφάνειας καταλαμβάνεται από μια μονάδα 7x10 ιντσών). Επιπροσθέτως, τα μεγάλα μοντέλα της σειράς Triton, τέσσερα συνολικά από το Reference μέχρι το Three+ Tower, βασίζονται σε έναν ενεργό κλάδο χαμηλών συχνοτήτων, ο οποίος υποστηρίζεται από μεγάλους διακοπτικούς, ψηφιακά ελεγχόμενους, τελικούς ενισχυτές.
Το Seven, το οποίο δοκιμάζουμε στις σελίδες που ακολουθούν, ανήκει στα “μικρά” Triton και μαζί με το λίγο μεγαλύτερο Five είναι τα μοναδικά ηχεία της σειράς τα οποία είναι δύο δρόμων και πλήρως παθητικά. Αποτελεί, χωρίς αμφιβολία, μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια της GoldenEar να εφαρμόσει τις περισσότερες ιδέες της σε μια κατηγορία τιμής κάτω από τις €2.000. Ας δούμε τις λεπτομέρειες...