Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 17/07/2012
ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ/ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ
Το ζευγάρι MC2300/MC452 αντικατέστησε τον προενισχυτή/τελικό αναφοράς (Melos Plus Line/Parasound HCA3500) και οδήγησε το ATC SCM50 SL. Η βασική πηγή που χρησιμοποιήθηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος των ακροάσεων ήταν τα Teac Esoteric P70/D70. Τους ενισχυτές της McIntosh συνόδευαν (από τον αντιπρόσωπο) δύο σετ καλωδίων για balanced συνδέσεις (Silver Oval In και Solo Crystal της Analysis) τα οποία και χρησιμοποίησα για την σύνδεση της πηγής με τον προενισχυτή και την σύνδεση προ/τελικού με πολύ καλά αποτελέσματα.
Η αίσθηση που κυριάρχησε από την πρώτη στιγμή των ακροάσεων ήταν αυτή ενός ιδιαίτερα ευχάριστου και ξεκούραστου ακούσματος. Το ζευγάρι της McIntosh κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις του ακροατή, όχι τόσο εξαιτίας των δυνατοτήτων οδήγησης που προσφέρει ο τελικός ενισχυτής (σε αυτό θα αναφερθώ λίγο αργότερα), όσο με την δημιουργία μιας εικονικής μουσικής σκηνής που είναι ρεαλιστική, σε σωστή κλίμακα και με έντονη την εντύπωση της παρουσίας του ακροατή σε έναν διαφορετικό ακουστικό χώρο, αυτόν που καθορίζει η ηχογράφηση. Τα ηχεία εξαφανίζονται πανεύκολα από τον χώρο και δίνουν την θέση τους σε μια πολύ καλά εστιασμένη εικόνα με σαφώς καθορισμένα όρια, όσον αφορά στην έκταση και πολύ καλές δυνατότητες όσον αφορά στην περιγραφή του βάθος. Έχοντας πρόσφατα μια παρόμοια εμπειρία από μια άλλη συσκευή που χρησιμοποιεί το PGA2311 (κατά τη διάρκεια της δοκιμής της Metric Halo LIO-8) τείνω να σχηματίσω την εντύπωση ότι αυτή η μέθοδος ρύθμισης της στάθμης με την εκνευριστική ακρίβεια στο τράκινγκ, της τάξης του 0.01dB, είναι ίσως η καλύτερη διαθέσιμη λύση σε ένα λογικό κόστος και καταλήγει σε αποτελέσματα που είναι, πράγματι, ακουστά. Ο ακροατής έχει την εντύπωση ότι κάθεται σε μια μέτρια απόσταση από την ηχητική σκηνή και, με τις κατάλληλες ηχογραφήσεις, έχει εξαιρετική εικόνα για το τι ακριβώς συμβαίνει σε αυτήν, αισθάνεται τον αέρα μεταξύ των οργάνων μιας ολιγομελούς ορχήστρας, έχει την αίσθηση του μεγέθους της συμφωνικής και προσλαμβάνει πολλές λεπτομέρειες από την ακουστική του χώρου (τεχνητή ή πραγματική) και τις επιλογές που έχουν γίνει κατά την ηχογράφηση.
Οι C2300/MC452 κινήθηκαν σε πολύ υψηλά επίπεδα σε θέματα ακρίβειας και τονικής ισορροπίας καθώς αποδείχθηκαν ένα ζευγάρι με άκρως ουδέτερο ήχο χωρίς εμφανή ίχνη χαρακτήρα και άποψης. Χαμηλά, πήρα πολύ καλή έκταση (με κάποια ίχνη... αυστηρότητας στις ακραίες χαμηλές συχνότητες), εξαιρετική δυνατότητα περιγραφής της λεπτομέρειας και αισθητά καλύτερο έλεγχο σε σχέση με τους ενισχυτές αναφοράς. Τα SCM50 πέρασαν στον χώρο ακρόασης πολύ καλύτερα την ατμόσφαιρα δίσκων με σημαντικό περιεχόμενο στην περιοχή, τόσο ηλεκτρονικό (βασισμένο σε συνθ) όσο και ακουστικό (από μεγάλα έγχορδα) και το έκαναν υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα την άνεση του τελικού σε τέτοιες αποστολές. Οι ανώτερες χαμηλές συχνότητες και τα ρυθμικά μέρη χαρακτηρίστηκαν από πολύ καλή ταχύτητα, αίσθηση ροής και διαύγεια και το ζευγάρι της McIntosh φάνηκε να αισθάνεται απολύτως άνετα ανεξαρτήτως είδους μουσικής. Οι φωνές διακρίθηκαν για τον όγκο και την πολύ καλή περιγραφή του ηχοχρώματος και οι εξαιρετικές δυνατότητες εστιασμού δημιούργησαν, κατά περίπτωση, μια πολύ ρεαλιστική εικόνα (ειδικά στο μέρος των ακροάσεων που περιελάμβαναν αρχεία υψηλής ανάλυσης με μερικά πολύ χαρακτηριστικά σόλο). Με προσεκτική ρύθμιση της στάθμης, κάποιες στιγμές είναι εύκολο να φανταστείς τον τραγουδιστή ανάμεσα στα ηχεία σου, σχεδόν να τον δεις. Ψηλά, αποκόμισα την εντύπωση της έκτασης και της πολύ καλής ταχύτητας αν και σε ορισμένες περιπτώσεις μου δημιουργήθηκε η αίσθηση ότι η ατάκα στην περιγραφή συγκεκριμένων οργάνων (όπως τα μικρά μεταλλικά κρουστά, τρίγωνα, κλπ) ήταν ελάχιστα πιο αιχμηρή σε σχέση με την αναφορά. Συνολικά, πάντως, το άκουσμα παρέμεινε διαυγές και ξεκούραστο, συμπληρώνοντας την άνεση περιγραφής που αποπνέουν οι ενισχυτές και στο υπόλοιπο φάσμα.
Άφησα για το τέλος το θέμα της ισχύος. Με 450W ανά κανάλι, ο MC452 είναι αρκετά ισχυρότερος από τον τελικό αναφοράς (κάτι που δεν συμβαίνει πολύ συχνά σε δοκιμές) αλλά η χρήσιμη πληροφορία εδώ είναι ότι το δείχνει και το δείχνει με έναν τρόπο επιβλητικό. Η οδήγηση των SCM50 έγινε με παραδειγματικό τρόπο και, στον μικρό χώρο ακρόασης και σε απόσταση περί τα 2.8m, πήρα άνετα στάθμες κοντά στα 100dB προσεγγίζοντας (με βάση τις ενδείξεις των οργάνων) την μέγιστη ισχύ του ενισχυτή, χωρίς να υπάρχει αισθητή αλλαγή στην απόδοση του συστήματος. Στο αυτί, ο MC452 ακούγεται ανεξάντλητος, χωρίς ίχνη συμπίεσης και ακόμη και αν το παρακάνεις και ενεργοποιηθεί το Power Guard αυτό γίνεται με έναν τρόπο που δεν είναι άμεσα αντιληπτός από τον ακροατή. Αυτό είναι, κατά τη γνώμη μου, μια καλή ένδειξη για το ότι ο τελικός της McIntosh θα καλύψει άνετα έναν μεγάλο χώρο, ακόμη και με αναίσθητα ηχεία αλλά και ότι σε πολλές περιπτώσεις θα αποδειχθεί ικανός να εξαντλήσει εύκολα τα όρια στάθμης των ηχείων, επομένως απαιτείται μια σχετική προσοχή. Εξίσου εντυπωσιακό, τέλος, αποδείχθηκε το ζευγάρι σε μέτριες/υψηλές στάθμες σε ότι αφορά στην διαχείριση των δυναμικών η οποία αποδείχθηκε εξαιρετική καθώς ο θόρυβος είναι αμελητέος (είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις αν αυτό οφείλεται στις πολύ καλές επιδόσεις των κυκλωμάτων ή στο διπλό ρυθμιστικό στάθμης του προενισχυτή, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι το αποτέλεσμα) και τα δυναμικά περιθώρια, προφανώς, πολύ υψηλά.
...το ζευγάρι C2300/MC452 επιβεβαίωσε με τον καλύτερο τρόπο την εντύπωσή μου ότι η McIntosh δημιουργεί προϊόντα που χαίρεσαι να τα χρησιμοποιείς. Με ορθολογική σχεδίαση, άφθονες δυνατότητες, ισχύ που επαρκεί, πρακτικώς, για την οδήγηση κάθε ηχείου και -πάνω από όλα- άψογη ηχητική συμπεριφορά- το συγκεκριμένο ζευγάρι αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για όποιον αναζητά κάτι σε αυτή την κατηγορία τιμής και, κάτω από το πρίσμα αυτό, θα πρέπει να θεωρηθεί ότι καθορίζει ένα επίπεδο αναφοράς. Ακούστε τους πριν αγοράσετε οτιδήποτε με παρόμοιο κόστος!