Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 25/10/2022

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Πλατό/Βραχίονας

Dual CS 429

Dual CS 429

Το μόνο που προδίδει το CS 429 ως “αυτόματο” είναι τα δύο πλήκτρα με την ένδειξη Start και Stop, που μπορείς να εντοπίσεις στην επιφάνεια χειρισμών του πλατό. Η λειτουργία τους είναι η προφανής: Αφού βάλεις τον δίσκο στο πλατό, πατάς το Start και ο βραχίονας πηγαίνει στην αρχή του δίσκου προσγειώνεται στο lead-in και ξεκινά η ανάγνωση. Όποια στιγμή επιλέξεις, μπορείς να πατήσεις το “Stop”. Ο βραχίονας σηκώνεται και επιστρέφει στην θέση του. Όταν η κεφαλή φτάσει στο lead-out, ο βραχίονας, επίσης, επιστρέφει στην θέση του. Τα δύο κρυφά σημεία αυτής της απόκοσμης τεχνολογίας είναι ότι, πρώτον, για να λειτουργήσουν όλα αυτά θα πρέπει το lift να είναι κατεβασμένο (αλλιώς ο βραχίονας δεν θα ακουμπήσει ποτέ στον δίσκο) και, δεύτερον, ότι το πλατό πρέπει να γνωρίζει τις διαστάσεις του δίσκου, ειδικά αν κάποιος χρησιμοποιεί 45άρια (των 178 χιλιοστών), ώστε να μην κατεβαίνει έξω από αυτόν. Αυτή την γνώση, την προσφέρει ο χρήστης μέσω ενός διακόπτη 17/30 στην βάση του βραχίονα.

Dual CS 429

Το CS 429 έχει τις κλασικές γραμμές των σύγχρονων Dual. Λιτό και απέριττο, σε κερδίζει αμέσως με την σοβαρή του εμφάνιση, βασικό χαρακτηριστικό της οποίας είναι η μεγάλη σε ύψος πλίνθος.

Σε ό,τι αφορά τις λεπτομέρειες τώρα, το CS 429 είναι ένα σύστημα χωρίς ανάρτηση, βασισμένο σε μια πλίνθο από MDF με ενσωματωμένη απόσβεση, η οποία στηρίζεται στην επιφάνεια όπου θα τοποθετηθεί μέσω τεσσάρων σημείων, που, επίσης, χρησιμοποιούν αποσβεστικό υλικό.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται με ιμάντα από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κινητήρα, ο οποίος προσφέρει επιλογή για τρεις ταχύτητες, 33, 45 και 78 στροφές, είναι ελαστικά στηριγμένος στην πλίνθο και οδηγείται από έναν κλειστό βρόχο ελέγχου, με οπτικό αισθητήρα. Ο ιμάντας οδηγεί το πλατό απευθείας, μέσω ενός ενσωματωμένου υποπλατό.
Το πλατό είναι κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο, έχει βάρος 850gr και το interfacing με τον δίσκο γίνεται μέσω ενός μεγάλου πάχους (2,5mm) ματ από ελαστικό. Το έδρανο είναι από χάλυβα με επιφάνειες τριβής από ορείχαλκο

Dual CS 429

Τα πλήκτρα “Start” και “Stop” προδίδουν την... αυτόματη φύση του πλατό. Πιο απλό δεν γίνεται: πατάς Start και ξεκινάει, πατάς Stop και ο βραχίονας επιστρέφει στην θέση του. Ένας θετικός σε αίσθηση επιλογέας ελέγχει την ταχύτητα περιστροφής.

Dual CS 429

Η κίνηση μεταδίδεται από τον κινητήρα με ιμάντα απευθείας στο πλατό. Αυτό το άνοιγμα διευκολύνει την τοποθέτησή του.

Ο βραχίονας του CS 429 είναι ευθύγραμμος, με στέλεχος από αλουμίνιο και τρία σημεία έδρασης, τα οποία χρησιμοποιούν ρουλμάν. Είναι στατικά ζυγισμένος, με την δύναμη ανάγνωσης να εφαρμόζεται με βαθμονομημένο αντίβαρο και την δύναμη αντιολίσθησης να εφαρμόζεται μέσω ελατηρίου. Η ύπαρξη όλων των απαραίτητων ρυθμίσεων καθώς και το αφαιρούμενο headshell, εξασφαλίζουν το γεγονός ότι ο χρήστης μπορεί να αλλάξει την κεφαλή, όποτε αυτός το κρίνει σκόπιμο, προσφέροντας έναν σαφή δρόμο αναβάθμισης.
Ακολουθώντας την κλασική, πλέον, συνταγή σε αυτές τις κατηγορίες τιμής, η έξοδος του πλατό είναι υλοποιημένη με θηλυκά RCA και μπορεί να είναι είτε η συνήθης, χαμηλής στάθμης, απευθείας από την κεφαλή, οπότε θα πρέπει να συνδεθεί σε προενισχυτή phono (MM, με την Ortofon) είτε στάθμης line, αφού έχει μεσολαβήσει ένας εσωτερικός προενισχυτής phono. Η επιλογή γίνεται από τον χρήστη, μέσω ενός διακόπτη στο πίσω μέρος. Στην ίδια περιοχή, υπάρχει, επίσης, ο κεντρικός διακόπτης On-Off καθώς και η είσοδος τροφοδοσίας από το εξωτερικό τροφοδοτικό.

Dual CS 429

Αυτός είναι ο μηχανισμός εμπλοκής του συστήματος κίνησης του βραχίονα. Η εμπλοκή γίνεται μόνο όταν ο χρήστης κάνει κάποιο χειρισμό και δεν επηρεάζει την περιστροφή κατά την διάρκεια της ανάγνωσης του δίσκου.

Dual CS 429

Ο κινητήρας είναι ελαστικά στηριγμένος, για μείωση των κραδασμών, με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ταχύτητα και διαθέτει κλειστό βρόχο ελέγχου, μέσω οπτικού αποκωδικοποιητή. Στην φωτό φαίνεται ο δίσκος κωδικοποίησης (στον άξονα του κινητήρα) καθώς και ο οπτικός αισθητήρας, το μικρό εξάρτημα αριστερά.

Το user interface είναι απλό και περιλαμβάνει τους διακόπτες Start/Stop, έναν περιστρεφόμενο επιλογέα στροφών καθώς και τα απαραίτητα ενδεικτικά LED. Για τις στιγμές που ο χρήστης δεν θέλει να χρησιμοποιήσει τον αυτοματισμό, υπάρχει, φυσικά, και το κλασικό lift.

Dual CS 429

Ο βραχίονας είναι πλήρως ρυθμιζόμενος, με ανάρτηση τριών σημείων.

Dual CS 429

Στην πίσω πλευρά, υπάρχουν τα θηλυκά RCA για την σύνδεση, η οποία μπορεί να γίνει είτε απευθείας με είσοδο line, αν χρησιμοποιηθεί το ενσωματωμένο phono, είτε σε προενισχυτή phono. Ένας μικρός διακόπτης επιλέγει τον τρόπο, ενώ δεξιά, φαίνεται και ο κεντρικός διακόπτης On-Off.