Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 25/02/2020
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ
Ο Aeolos R βασίζεται στο γνωστό “στενό” σασί της εταιρίας και είναι μια συσκευή με σχετικώς περιορισμένες διαστάσεις (αλλά καθόλου ευκαταφρόνητο βάρος...). Βασίζεται στην γνωστή αρχιτεκτονική με τις λυχνίες να είναι ακάλυπτες στο εμπρός μέρος της οριζόντιας επιφάνειας, τους μετασχηματιστές τροφοδοσίας και εξόδου καλυμμένους στο πίσω μέρος και τους διακόπτες και το ρυθμιστικό στάθμης τοποθετημένα συμβατικά στην πρόσοψη. Στην ίδια επιφάνεια με τις λυχνίες ο χρήστης έχει στην διάθεσή του ένα όργανο μέτρησης του ανοδικού ρεύματος για κάθε κανάλι και δύο διακόπτες μέσω των οποίων μπορεί να επιλεγεί η συνδεσμολογία των λυχνιών εξόδου (τρίοδος/πέντοδος) και η απολαβή του βρόχου ανάδρασης (κανονική/χαμηλή). Στην πρόσοψη βρίσκει κανείς τα αναμενόμενα, δηλαδή τον διακόπτη ισχύος, τον σειριακό επιλογέα εισόδου με τα αντίστοιχα ενδεικτικά και το ρυθμιστικό στάθμης. Ο ενισχυτής είναι πλήρως τηλεχειριζόμενος, με τον χρήστη να μπορεί να επιλέξει την είσοδο και την στάθμη.
Ο χρήστης έχει στην διάθεσή του τέσσερις εισόδους στάθμης line και μια έξοδο εγγραφής, καθώς επίσης και ένα ζεύγος ακροδεκτών ανά κανάλι, για την σύνδεση των ηχείων. Οι ποιότητα όλων των βυσμάτων είναι πολύ καλή και, στην έκδοση R, οι ακροδέκτες για τα ηχεία είναι οι WBT Nextgen.
Η ποιότητα κατασκευής του σασί και η αισθητική της συσκευής είναι η γνωστή, καλή, στην οποία μας έχει συνηθίσει η Tsakiridis εδώ και αρκετά χρόνια, με τον ενισχυτή να συμπληρώνεται από έναν προστατευτικό κλωβό για τις λυχνίες (και τους διάφορους ανυποψίαστους, βεβαίως), ο οποίος, πολύ έξυπνα, στο εμπρός μέρος έχει διαφανές πλεξιγκλάς ώστε να μην χάνεται τίποτε από την αγαπημένη εικόνα των απανταχού λυχνιόφιλων.
Ο χρήστης έχει στη διάθεσή του τα βασικά: Επιλογέα εισόδων και ρυθμιστικό στάθμης. Ο ενισχυτής διαθέτει και πλήρη τηλεχειρισμό. |
Η επιλεγμένη είσοδος φαίνεται από το αντίστοιχο μπλε LED. |
Η τοπολογία του Aeolos R βασίζεται σε ένα προενισχυτικό στάδιο υλοποιημένο με διπλοτριόδους 12AT7 (δύο ανά κανάλι), οι οποίες στην συγκεκριμένη έκδοση ανήκουν στην Genalex, και σε ένα στάδιο εξόδου push-pull με δύο λυχνίες KT150 της Tung-Sol ανά κανάλι, ταιριασμένες ως προς τα χαρακτηριστικά τους. Οι KT150 δεν χρειάζονται, φυσικά, συστάσεις. Είναι μια σύγχρονη πέντοδος δέσμης (Beam Pentode) ειδικά σχεδιασμένη με το μυαλό στις εφαρμογές audio και η ισχυρότερη διαθέσιμη αυτή την στιγμή (από την άποψη των ανοδικών απωλειών που μπορεί να φτάσουν τα 70W). Η πόλωση του σταδίου εξόδου, με βάση τα δεδομένα του κατασκευαστή, είναι τέτοια ώστε αυτό να λειτουργεί σε τάξη ΑΒ1. Αυτό το “1” στην τάξη λειτουργίας, πιθανώς να προβληματίσει ορισμένους αλλά δεν είναι κάτι που έχουν επινοήσει τα τμήματα marketing των εταιριών. Αφορά ειδικά στα στάδια ισχύος με λυχνίες και περιγράφει τις συνθήκες λειτουργίας του πλέγματος. Στην κατηγορία AB1, η λυχνία λειτουργεί με το πλέγμα να παραμένει αρνητικό σε σχέση με την κάθοδο σε όλο τον κύκλο του σήματος εισόδου. Αυτό σημαίνει, στην πράξη, ότι δεν υπάρχει ρεύμα πλέγματος και ότι το στάδιο ισχύος “φαίνεται” από την πλευρά του σταδίου οδήγησης ως ένα πολύ γραμμικό φορτίο. Η τάξη ΑΒ1 έχει μικρότερο συντελεστή απόδοσης αλλά και χαμηλότερη παραμόρφωση σε σχέση με την τάξη ΑΒ2. Εδώ (όπως θα περίμενε κανείς) το σήμα εισόδου μπορεί να οδηγήσει το πλέγμα σε θετικές τιμές ως προς την κάθοδο, έχουμε ροή ρεύματος και ως φορτίο το στάδιο ισχύος φαίνεται στο driver λιγότερο γραμμικό. Τα στάδια AΒ2 έχουν καλύτερο συντελεστή απόδοσης αλλά και υψηλότερες παραμορφώσεις.
Οι μετασχηματιστές εξόδου είναι ειδικά κατασκευασμένοι για την έκδοση R, έχουν περισσότερες στρώσεις (16 έναντι των 8 που χρησιμοποιούνται στον “απλό” Aeolos) και χρησιμοποιούν χαλκό υψηλής καθαρότητας, 5Ν. Η συνολική κατασκευή είναι ιδιαίτερα προσεγμένη κάτι που γίνεται εμφανές από την χρήση πυκνωτών Silver Gold Oil της Mundorf για την σύζευξη των σταδίων και υψηλής ποιότητας αντιστάσεων στα κυκλώματα της ανόδου και του πλέγματος. Στις όχι-και-τόσο-ορατές λεπτομέρειες της συγκεκριμένης έκδοσης, μπορούμε να περιλάβουμε την χρήση ασημοκόλλησης παντού και μια πιο σύνθετη μέθοδο συναρμολόγησης των υλικών στην πλακέτα του τυπωμένου κυκλώματος. Η ρύθμιση της στάθμης γίνεται με το γνωστό “Μπλε” ποτενσιόμετρο της Alps και η επιλογή των εισόδων με ρελέ, τοποθετημένα ακριβώς μετά τα βύσματα.