Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 16/10/2018
ΦΙΛΤΡΟ/ΖΥΓΟΣ ΓΕΙΩΣΗΣ/ΚΑΛΩΔΙΟ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Η διαδικασία της αξιολόγησης του πακέτου της Synergistic έγινε σε δύο φάσεις. Καταρχήν το σύστημα με το οποίο έγιναν οι ακροάσεις (Teac Esoteric P70/D70, Melos Plus Series Line, Parasound HCA3500) συνδέθηκε με την βοήθεια των καλωδίων Galileo UEF στο φίλτρο PowerCell 12 UEF SE καθώς επίσης και τον ζυγό γείωσης Active Ground Block SE (με τα κατάλληλα καλώδια) ώστε να υπάρξει μια συγκριτική αξιολόγηση σε σχέση με την συνήθη διάταξη (χωρίς φίλτρο και με τα τυποποιημένα καλώδια των συσκευών). H δεύτερη φάση περιέλαβε μόνο τα Galileo UEF και τον ζυγό γείωσης, έγινε δηλαδή χωρίς το PowerCell, σε μια προσπάθεια να αξιολογηθεί η επίδραση του τελευταίου. Σε όλες τις περιπτώσεις, τα Galileo UEF ήταν επίσης συνδεδεμένα με τον ζυγό γείωσης (και, εννοείται, τα τροφοδοτικά τους).
Η εγκατάσταση των μερών που απαρτίζουν το σύστημα της Synergistic που δοκιμάσαμε δεν κρύβει κάποια δυσκολία, καθώς ο χρήστης δεν έχει να κάνει ρυθμίσεις ή κάτι άλλο που απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια. Ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι να είναι η διευθέτηση των καλωδίων ισχύος των οποίων η μεγάλη διάμετρος δεν επιτρέπει μικρές γωνίες κάμψης. Ευτυχώς τα καλώδια δεν είναι ιδιαίτερα άκαμπτα (σε σχέση με την διάμετρό τους) κάτι που διευκολύνει κάπως. Για εγκαταστάσεις σε ρακ, μια καλή απόσταση από τον πίσω τοίχο θα πρέπει να προβλεφθεί και, έχω την υποψία, ότι η τιμή μέτρου του Galileo UEF δεν θα επιτρέπει μεγάλα μήκη. Η σύνδεση των γειώσεων των συσκευών με τον ζυγό γείωσης γίνεται απροβλημάτιστα καθώς η Synergistic προσφέρει μια πολύ μεγάλη ποικιλία από προσαρμογείς.
Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς ακούγοντας το σύστημα, όταν αυτό τροφοδοτείται μέσα από τα Synergistic, είναι ότι πραγματικά έχουν επέλθει κάποιες ουσιώδεις και όχι δύσκολα παρατηρήσιμες αλλαγές. Η εικόνα γίνεται πιο σαφής και συγκεκριμένη, οι μεμονωμένες ηχητικές πηγές κερδίζουν σε παρουσία με πολύ καλύτερες περιγραφές των ορίων και της θέσης τους και ο ήχος φαίνεται να σφίγγει και να γίνεται περισσότερο αυστηρός και πειθαρχημένος. Ταυτόχρονα η τονική ισορροπία και κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των συσκευών δεν φαίνεται να επηρεάζονται και ο ακροατής εισπράττει την ηχητική ταυτότητα την οποία έχει συνηθίσει, είτε αυτή βασίζεται στην διαφάνεια και την ακρίβεια (όπως στον προκείμενη περίπτωση) είτε σε κάποιες ιδιοσυγκρασίες τις οποίες έχει επιλέξει συνειδητά κατά την σύνθεση του συστήματός του. Υπάρχει η αίσθηση ότι το υπόβαθρο είναι πιο σκοτεινό, και οι δυνατότητες για απόδοση της δυναμικής αντίθεσης αυξημένες, στοιχεία που βελτιώνουν και την αίσθηση της φυσικότητας που εισπράττει κανείς.
Η περιοχή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων εμφανίστηκε με πολύ καλή έκταση, όγκο και αίσθηση ελέγχου και, σε σύγκριση με το συνηθισμένο setup, εμφανίστηκε ίσως λιγότερο θεαματική αλλά με καλύτερη δομή και αίσθηση λεπτομέρειας, περισσότερο αέρινη και λιγότερο βαριά. Οι διαφορές, σημειωτέον, βρίσκονται στην κλίμακα της προσωπικής προτίμησης, περισσότερο, και δεν κινούνται στον χώρο των μεγεθών που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την άποψη κάποιου περί της ουδετερότητας του συστήματος. Με απλά λόγια, η εισαγωγή των Synergistic στο σύστημα δεν μετέβαλε την απόκριση χαμηλά (αυτό θα ήταν ανησυχητικό) αλλά άλλαξε με τρόπο ιδιαίτερα ήπιο την παράθεση των λεπτομερειών. Είναι αυτό σημαντικό; Ασφαλώς είναι, αλλά έχω την άποψη ότι δεν θα πρέπει να προσπαθήσει κανείς να διορθώσει σοβαρά προβλήματα, απλώς αλλάζοντας τα καλώδια τροφοδοσίας ή προσθέτοντας ένα PowerCell. Το σύστημα θα πρέπει να βρίσκεται ήδη σε κάποιο επίπεδο.
Η μεσαία περιοχή βελτιώθηκε, επίσης, σε θέματα διαφάνειας. Το συνολικό άκουσμα διατήρησε το βασικό χαρακτηριστικό που έχω συνηθίσει από το σύστημα, δηλαδή μια ισορροπημένη αίσθηση εγγύτητας με πολύ καλή οριζόντια ανάλυση και άνεση στην περιγραφή των λεπτομερειών, χωρίς να καταπιέζει ή να σκληραίνει σε σύνθετα έργα με σημαντική ενέργεια στην περιοχή, αλλά κέρδισε σε καθορισμό των πηγών, σε αίσθηση του βάθους, και στην περιγραφή της κίνησης, ενώ έγινε περισσότερο ανάγλυφο και παρόν στο χώρο. Ίσως ο όρος “ακρίβεια” να μην είναι επιτυχής εδώ (το σύστημα αναφοράς είναι ήδη ιδιαίτερα ακριβές) και αυτό που περιγράφει καλύτερα την εντύπωση που αποκομίζεις να είναι ο όρος “φυσικότητα”. Ιδιαίτερα σε έργα με ανθρώπινη φωνή, αυτό είναι αρκετά σαφές και το συνολικό αποτέλεσμα, κατά περίπτωση, μπορεί να γίνει συναρπαστικό σε ό,τι αφορά την παρουσία των σολίστ ή της χορωδίας στον χώρο ακρόασης, τόσο σε θέματα λεπτομερειών της άρθρωσης και απόδοσης του ηχοχρώματος όσο και σε θέματα εστιασμού, περιγραφής του αέρα και της κίνησης.
Η στερεοφωνική εικόνα είναι, ίσως, αυτή που αλλάζει περισσότερο με τα Synergistic, αν και οι λόγοι που συμβαίνει αυτό, από τεχνική άποψη δεν είναι εμφανείς. Το soundstage γίνεται πιο σαφές (αυτό είναι κάτι που ορισμένοι ακροατές δεν θα εκτιμήσουν, πιθανώς, γιατί δημιουργεί την εντύπωση ότι “χάνεται” η ατμόσφαιρα), αποκτά ευδιάκριτα όρια στον οριζόντιο άξονα, κερδίζει, ίσως, λίγο σε βάθος αλλά αυτό που κυρίως αλλάζει είναι η δυνατότητα εστιασμού μεμονωμένων πηγών στον χώρο η οποία αποκτά (αν η ηχογράφηση βοηθά) εξωπραγματικό χαρακτήρα.
Στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων, επίσης, υπάρχουν κάποιες ενδιαφέρουσες διαφορές αν και είναι εμφανώς μικρότερης έκτασης (και σημασίας) σε σχέση με αυτές που ακούσαμε στην μεσαία περιοχή και στην εικόνα. Το σύστημα φάνηκε να διατηρεί την πολύ καλή ταχύτητά του και την ακρίβεια σε θέματα απόσβεσης, έγινε όμως -οριακά- πιο ήπιο, μαλακό και ευγενικό σε ό,τι αφορά το σώμα και την παρουσία. Η αίσθηση της έκτασης δεν άλλαξε αλλά η αίσθηση που αποκομίζεις θυμίζει λίγο αυτήν των ψηφιακών συστημάτων υψηλής ανάλυσης (όπως το πάλαι ποτέ SA-CD). Η περιοχή είναι πιο μαλακή και δημιουργεί την εντύπωση ότι “κάτι λείπει” αλλά αν κάνεις υπομονή μερικά λεπτά, καταλαβαίνεις ότι αυτό που λείπει είναι η υπερβολή και (κάποιες φορές) η τραχύτητα, με το αποτέλεσμα να είναι πιο ξεκούραστο και φιλικό.
Η συγκριτική ακρόαση του συστήματος με και χωρίς του PowerCell (διατηρώντας και στις δύο περιπτώσεις τόσο τα καλώδια όσο και τον ζυγό γείωσης) έδειξε ότι το φίλτρο της Synergistic παίζει τον σημαντικότερο ρόλο στις αλλαγές που ακούσαμε. Χωρίς αυτό, το αποτέλεσμα που πήραμε ήταν οριακά βελτιωμένο σε θέματα μικροδυναμικών, αίσθησης διαφάνειας και χαρακτήρα ψηλά, έχασε όμως με τρόπο ευδιάκριτο το κέρδος στην στερεοφωνική εικόνα που περιγράφηκε στις προηγούμενες παραγράφους. Στα θετικά, ωστόσο, πρέπει να καταχωρηθεί η επιστροφή ενός πιο “μεγάλου” και ατμοσφαιρικού χαρακτήρα.
... το πακέτο της Synergistic είναι μια πραγματικά high end προσέγγιση στην υπόθεση της τροφοδοσίας των συσκευών ήχου, περιλαμβάνοντας την εφαρμογή μιας σειράς από τολμηρές ιδέες που έχουν μετουσιωθεί σε αντίστοιχες τεχνολογίες και ακραίας ποιότητας κατασκευή. Αυτά από μόνα τους δεν θα είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν δεν οδηγούσαν σε απτές αλλαγές στην απόδοση του συστήματος, αλλαγές οι οποίες, κατά την άποψή μου, βελτιώνουν με ακουστό τρόπο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και το πώς αυτά περνούν στον χώρο ακρόασης. Πρόκειται, χωρίς αμφιβολία, για μια τεράστια επιτυχία, καθώς φαίνεται να αναδεικνύει περιοχές του audio με τις οποίες δεν έχουμε ακόμη ασχοληθεί σοβαρά και αυτό θα πρέπει να αναγνωριστεί στον Ted Denney.
Αν έχετε ένα σύστημα του οποίου το επίπεδο δικαιολογεί την δαπάνη, θα πρότεινα να πάρετε μια γεύση από αυτά που έχει να προσφέρει η Synergistic σε αυτό το επίπεδο (τόσο το καλώδιο Galileo UEF, όσο και το φίλτρο PowerCell 12 UEF SE και τον ζυγό γείωσης Active Ground Block SE ή και όλα μαζί!) αλλά ακόμη και αν το κόστος είναι έξω από τις άμεσες δυνατότητές σας, θα πρότεινα να τα ακούσετε σε πρώτη ευκαιρία, διότι είναι μια εμπειρία που είναι σημαντικό να έχει κανείς!