|
|
|
To τρικαναλικό stereo (3-0) |
|
Η
ιστορία των πολυκαναλικών συστημάτων, Ακουστική
Αντίληψη και εστιασμός πηγών στο χώρο, Εικονικές
πηγές (phantom sources), To stereo
3-0, To stereo 3-1, To stereo 3-2, Παραλλαγές
του stereo 3-2 (3-3/3-4), Tο 10.2 του
Tomlinson Holman, Το 2+2+2 του Werner
Dabringhaus |
|
|
|
H
τοποθέτηση των ηχείων στο 3-0 stereo φαίνεται στο σχήμα. Τα
δύο ακραία ηχεία βρίσκονται στις 30 μοίρες εκατέρωθεν του κάθετου
στην σκηνή άξονα. (επ' ευκαιρία: η μεθοδολογία μέτρησης στα
πολυκαναλικά συστήματα μετρά τις γωνίες με αναφορά 0 μοιρών τον
κάθετο στη σκηνή άξονα, και με αρνητικές τιμές αριστερόστροφα και
θετικές δεξιόστροφα). Το κεντρικό βρίσκεται ακριβώς επάνω στον άξονα
αυτόν. Ο στόχος του 3-0 ήταν να επιτρέψει την
διεύρυνση της εικόνας μπροστά και να σταθεροποιήσει τα σήματα στο
κέντρο υποβοηθώντας τα με μία πραγματική και όχι phantom
ηχητική πηγή ιδιαίτερα σε εγκαταστάσεις όπου μια ευρύτερη περιοχή
ακρόασης ήταν το ζητούμενο. Σε ατομικές ακροάσεις ωστόσο, το
ηχείο περισσότερο εμπόδιζε παρά βοηθούσε και επιπροσθέτως τα
περισσότερα μέσα, τότε -και μέχρι πρόσφατα- υποστήριζαν δύο μόνο
κανάλια. |
|
|
Τοπολογία του stereo 3-0. Το κεντρικό
κανάλι υπήρξε επί πολλά χρόνια ένα σημείο έντονης συζήτησης ακόμη
και πριν τεθούν οι πρώτοι προβληματισμοί γύρω από τον πολυκαναλικό
ήχο. Ιστορικά, το πρώτο stereo προέβλεπε κεντρικό
κανάλι! |
|
|
|
| |
|