Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 22/09/2015

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΑΣ D/A – ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ – ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ

Mytek Manhattan

Mytek Manhattan

Η εργαστηριακή αξιολόγηση του Manhattan έγινε με σήματα 24bit/96kHz μέσω της ομοαξονικής εισόδου S/PDIF (εκτός από τις περιπτώσεις που αναφέρεται κάτι διαφορετικό).
Το ψηφιακό interface φαίνεται να διαχειρίζεται καλά τα σήματα με το διάγραμμα καταστολής του jitter να κινείται στην περιοχή μεταξύ -60 και -50dB χωρίς αξιοσημείωτες διακυμάνσεις.
Παρόμοια εικόνα δείχνει και το διάγραμμα ανοχής στο jitter, όπου οι καμπύλες για σήματα μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων κινούνται κάτω από τα 100dB ενώ η καμπύλη για χαμηλές συχνότητες εμφανίζεται σε κάπως υψηλότερη στάθμη (-75dB).

Thumbnail Thumbnail

Καταστολή jitter σε συνάρτηση με την συχνότητα. Σήμα 10kHz, jitter 50nS p-p.

Ανοχή στο jitter του σήματος εισόδου. Σήμα: -3dBFS, sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF, ημιτονοειδές jitter 40nS, Fs/192 (πράσινη καμπύλη), 997Hz (κόκκινη), Fs/4 (πορτοκαλί)

Σε ό,τι αφορά το jitter που παράγει η ίδια η συσκευή, αυτό κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα με την τιμή να βρίσκεται κάτω από τα 10pS, με τα περισσότερα ευρήματα επάνω στα οποία βασίστηκε ο υπολογισμός να εντοπίζονται στις πολύ χαμηλές και τις χαμηλές συχνότητες.
Η απόκριση συχνότητας του μετατροπέα είναι, όπως θα περίμενε κανείς, πρακτικώς επίπεδη μέχρι το όριο της μέτρησης με αποκλίσεις πολύ μικρότερες του 0.1dB στην περιοχή γύρω από τα 40kHz. Η ομοιότητα μεταξύ των δύο καναλιών είναι παραδειγματική.

Thumbnail Thumbnail

Φάσμα για τον υπολογισμό του jitter. Σήμα εισόδου: 24kHz/-5dBFS.

Απόκριση συχνότητας (96kHz/24bit).

Αναμενόμενη ήταν η συμπεριφορά του μετατροπέα σε σχέση με τα φίλτρα: Με την ρύθμιση στο “γρήγορο” η περιοχή αποκοπής είναι ιδιαίτερα καθαρή.
Η επιλογή της αργής αποκοπής, φυσικά, αλλάζει την εικόνα αυτή (όπως θα περίμενε κανείς) με το αντίστοιχο διάγραμμα να εμφανίζει μια περιοχή με σημαντικό περιεχόμενο εκτός μπάντας, το τίμημα για ένα φίλτρο που δυνητικά έχει καλύτερη μεταβατική συμπεριφορά.

Thumbnail Thumbnail

Απόκριση βαθυπερατού φίλτρου (Fast). 44.1kHz (πορτοκαλί), 96kHz (ιώδης καμπύλη), 176.4kHz (μπλε).

Απόκριση φίλτρων Fast/Slow. 96kHz, Fast (πορτοκαλί καμπύλη), Slow (μπλε), Upsampling Οff (ιώδης).

Η γραμμικότητα στάθμης του Manhattan είναι ένα από τα πλέον δυνατά σημεία του. Η σχετική καμπύλη διατηρεί το ιδανικό σχήμα μέχρι τα -110dBFS σημείο όπου κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες αποκλίσεις, αλλά παραμένει αποδεκτή μέχρι και τα -120dBFS. Παρομοίως καλή συμπεριφορά είχαμε δει και στην περίπτωση του 192DSD, δείγμα ότι η επιλογή τόσο του ολοκληρωμένου της ESS όσο και της συνδεσμολογίας των πολλαπλών εξόδων του είναι η... δέουσα!
Το διάγραμμα μεταβολής της παραμόρφωσης σε συνάρτηση με την στάθμη δεν κρύβει εκπλήξεις. Το σύνολο θορύβου/παραμόρφωσης παραμένει κάτω από την -40dB ακόμη και για σήματα -60dBFS ενώ η αρμονική παραμόρφωση (χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν ο θόρυβος) βρίσκεται σχεδόν 20dBFS χαμηλότερα. Πάνω από τα -15dBFS, η παραμόρφωση εμφανίζει ήπια (αλλά ορατά) ίχνη μιας αυξητικής τάσης αλλά, ακόμη και στο όριο των 0dBFS παραμένει κάτω από τα -70dB.

Thumbnail Thumbnail

Διάγραμμα γραμμικότητας στάθμης εξόδου σε συνάρτηση με την στάθμη του ψηφιακού σήματος. Σήμα 1kHz, είσοδος S/PDIF, 96kHz.

Αρμονική παραμόρφωση σε συνάρτηση με την στάθμη. Sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF, THD+N (ροζ καμπύλη), THD (μοβ).

Η μεταβολή της παραμόρφωσης (THD+N) σε συνάρτηση με την συχνότητα είναι, στην πράξη, μηδενική. Η καμπύλη για σήματα -20dBFS παραμένει ελάχιστα πάνω από το 0.006%, ενώ με σήματα κοντά στο όριο του σταδίου εξόδου (-1dBFS) το διάγραμμα επιβεβαιώνει την μικρή αυξητική τάση σε συνάρτηση με την στάθμη, καθώς η σχετική καμπύλη βρίσκεται ελάχιστα πάνω από το 0.02%, χωρίς πάντως ίχνη μεταβολής σε συνάρτηση με την συχνότητα.
Ο Manhattan φαίνεται να είναι μια ιδιαίτερα αθόρυβη συσκευή (κάτι που δικαιώνει τις επιλογές της Mytek στο θέμα της κατασκευής του σασί και της δομής του τροφοδοτικού. Το σχετικό διάγραμμα παραμένει κάτω από τα -120dBFS στην περιοχή των χαμηλών/μεσαίων συχνοτήτων και παρά την (συμβατική και αναμενόμενη) αυξητική τάση, δεν ξεπερνά ποτέ τα -110dBFS.

Thumbnail Thumbnail

Αρμονική παραμόρφωση και θόρυβος σε συνάρτηση με την συχνότητα. Sample rate 96kHz, είσοδος S/PDIF. Στάθμη: -1dBFS, (κόκκινη καμπύλη) και -20dBFS (πράσινη).

Θόρυβος σε αδρανές κανάλι.

H ανάλυση (wide band) του θορύβου αποκαλύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του επικεντρώνεται στις χαμηλές συχνότητες και, κατά πάσα πιθανότητα, προέρχεται από την τροφοδοσία. Ψηλά, μια μετά βίας ορατή συνιστώσα κοντά στα 90kHz βρίσκεται κάτω από τα -120dBFS και είναι άνευ πρακτικής σημασίας.
Η ανάλυση του θορύβου από την τροφοδοσία περιλαμβάνει συνιστώσες στα 50/100Ηz (που μετά βίας ξεπερνούν τα -120dBV) και προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης σε ακόμη χαμηλότερες στάθμες. Με 5μVrms συνολικό θόρυβο οφειλόμενο στην τροφοδοσία μπορεί κανείς να πει με ασφάλεια ότι το τροφοδοτικό του Manhattan δεν θα ακούγεται...

Thumbnail Thumbnail

Φάσμα θορύβου και παρεμβολών (wide band).

Θόρυβος από το τροφοδοτικό.

Το φάσμα διαμόρφωσης του σήματος από θόρυβο περιλαμβάνει ελάχιστες πληροφορίες. Αν υπάρχουν ίχνη διαμόρφωσης αυτά βρίσκονται πολύ κοντά στο σήμα (24kHz) όπως μπορεί να διακρίνει κανείς (με σχετική δυσκολία).
Αλλά και narrow band ανάλυση περιλαμβάνει λίγα ίχνη διαμόρφωσης. Μικρές αιχμές στα 100Hz και στα 12Hz είναι πιθανόν να οφείλονται σε jitter (οι στάθμες τους είναι, πάντως, πολύ χαμηλές).

Thumbnail Thumbnail

Διαμόρφωση σήματος από θόρυβο (wide band). Σήμα αναφοράς: 24kHz.

Διαμόρφωση του σήματος από θόρυβο (Signal modulation noise). Σήμα αναφοράς: 23.995,50Hz, 96kHz.

Τέλος, η διαφωνία των καναλιών κινήθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα με τις σχετικές καμπύλες να βρίσκονται συνολικά κάτω από τα -90dB, προσεγγίζοντας, στην περιοχή των μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων τα -120dB. Είναι ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς ότι η μορφή των καμπυλών αυτών είναι εξαιρετικά όμοια με αυτήν του 192DSD, κάτι που δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί σύμπτωση αλλά πιθανώς είναι ενδεικτικό κάποιου κατασκευαστικού χαρακτηριστικού, σχετιζόμενου ίσως με την φυσική δομή και τοπολογία του αναλογικού σταδίου.

Thumbnail

Διαφωνία καναλιών.