Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 25/02/2014

avmentor.eu
Go to
avmentor.eu

ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ/ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ

McIntosh Laboratory C2500/MC275 VI

Thumbnail_φωτο

Είναι δύσκολο να φανταστείς κάποια δυνατότητα που ένας σοβαρός προενισχυτής πρέπει να περιλαμβάνει και η οποία δεν έχει ενσωματωθεί στον C2500. Ο προενισχυτής της McIntosh προσφέρει έναν μεγάλο αριθμό εισόδων, δέκα συνολικά, από τις οποίες οι δύο αφορούν σε κεφαλές κινητού πηνίου και μαγνήτη (με ρυθμιζόμενες παραμέτρους φόρτισης, μέσω μενού), οι δύο είναι balanced, ενώ οι υπόλοιπες έξι είναι συμβατικές line in υλοποιημένες με καλής ποιότητας βύσματα RCA. Δεν λείπει η έξοδος εγγραφής καθώς και ένα ζεύγος εισόδων/εξόδων για την σύνδεση εξωτερικού επεξεργαστή. Ο προενισχυτής μπορεί να οδηγήσει τελικούς ενισχυτές μέσω της κυρίας εξόδου η οποία προσφέρεται σε single ended και balanced μορφή και υποστηρίζει δυνατότητα οδήγησης τελικών ενισχυτών σε διαφορετικούς χώρους μέσω δύο ακόμη εξόδων, καθώς επίσης και δυνατότητα pass-through για χρήση με πολυκαναλικά συστήματα οικιακής διασκέδασης. Ο C2500 περιλαμβάνει επίσης έναν πλήρη σε δυνατότητες σύνδεσης μετατροπέα d/a, με τέσσερις συμβατικές ψηφιακές εισόδους (2 ομοαξονικές και 2 οπτικές μέχρι τα 24/96) και θύρα USB (με δυνατότητα streaming μέχρι τα 32/192kHz). Ο χρήστης έχει σημαντικές δυνατότητες παραμετροποίησης της συσκευής μέσω ενός μενού, στις οποίες περιλαμβάνεται η αλλαγή της ονομασίας των εισόδων και της ευαισθησίας του, ο έλεγχος της αντίστασης και της χωρητικότητας εισόδου για τις φωνογραφικές κεφαλές και η ενεργοποίηση των ρυθμιστικών τονικότητας. Υπάρχει, επίσης, ένα πλήρες φωτιζόμενο τηλεχειριστήριο, ίσως λίγο περισσότερο consumer σε αισθητική από ό,τι θα έπρεπε με βάση την κατηγορία τιμής της συσκευής.

Φωτογραφία

Για την αισθητική του C2500 δεν μπορείς να πεις και πολλά πράγματα. Πρόκειται για έναν κλασικό McIntosh. Χαρακτηριστικά σημεία του (εκτός του user interface) η διαφανής επιφάνεια που αφήνει να φανούν οι λυχνίες και το αναλυτικό διάγραμμα βαθμίδων που είναι τυπωμένο στην επάνω πλευρά.

Φωτογραφία

H έκτη έκδοση του MC275 διατηρεί το αναγνωρίσιμο σασί και παραμένει μια κόμπακτ σε διαστάσεις συσκευή. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρειες οι φωτιζόμενες από LED λυχνίες. Το χρώμα γίνεται κόκκινο όταν ενεργοποιηθεί η προστασία του ενισχυτή.

Το εσωτερικό του προενισχυτή έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς η McIntosh έχει επιστρατεύσει μια μεγάλη ποικιλία σχεδιαστικών προσεγγίσεων. Στην βασική του δομή, ο C2500 είναι ένας λαμπάτος προενισχυτής με στάδια κέρδους βασισμένα σε διπλοτριόδους 12ΑΧ7Α, των οποίων προηγούνται τα στάδια προενίσχυσης του σήματος από τις εισόδους phono, ξεχωριστά για κάθε τύπο, με δύο 12ΑΧ7Α ανά στάδιο. Στην περίπτωση της εισόδου MC, των λυχνιών προηγείται ένα προενισχυτικό στάδιο με διακριτούς ημιαγωγούς. Η ρύθμιση της στάθμης γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω ενός ψηφιακά ελεγχόμενου ολοκληρωμένου της σειράς Muses της JRC, το οποίο ενσωματώνει μια κλίμακα αντιστάσεων ακριβείας, προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης της ισορροπίας των καναλιών και δυνατότητα mute. Σε ολοκληρωμένο της JRC βασίζεται και το ρυθμιστικό τόνου που χρησιμοποιεί η εταιρία, είναι δε περίεργο το γεγονός ότι η McIntosh δεν έχει επιλέξει την δυνατότητα ρύθμισης και της μεσαίας περιοχής την οποία προσφέρει το συγκεκριμένο εξάρτημα. Η έξοδος του λαμπάτου σταδίου που έπεται όλων αυτών, οδηγείται απευθείας στις single ended εξόδους και μέσω μιας ακόμη βαθμίδας στις balanced εξόδους, η οποία υλοποιείται με τελεστικούς 5532/5534. H δομή αυτή, όπως προκύπτει από το διάγραμμα βαθμίδων που δίνει ο κατασκευαστής, υποδηλώνει ότι θα πρέπει να αναμένονται διαφορές μεταξύ των δύο μεθόδων σύνδεσης (single ended/balanced) πέραν αυτών που οφείλονται στην γραμμή μεταφοράς, καθώς το στάδιο εξόδου, στην δεύτερη περίπτωση, περιλαμβάνει επιπρόσθετα κυκλώματα.

Ο μετατροπέας d/a βασίζεται στο ψηφιακό interface CS8416 για την διαχείριση των συμβατικών ψηφιακών εισόδων και σε έναν μικροεπεξεργαστή της Atmel, ο οποίος, κατά τα φαινόμενα, χρησιμοποιείται και για το streaming μέσω της θύρας USB. Η μετατροπή d/a γίνεται από ένα PCM1795, με το αναλογικό στάδιο να βασίζεται σε τελεστικούς ενισχυτές της Burr Brown. Συνολικά, η εικόνα της κατασκευής είναι πειθαρχημένη, χωρίς ακρότητες σε θέματα υλικών.

Φωτογραφία

Οι χρήστες του προενισχυτή δεν θα στερηθούν τα κλασικά όργανα μέτρησης στάθμης του σήματος.

Φωτογραφία

Οι ακροδέκτες σύνδεσης των ηχείων είναι πραγματικά κομψοτεχνήματα. Υπάρχουν λήψεις για ηχεία ονομαστικής αντίστασης 4, 8 και 16Ω.

O MC275, στην έκτη έκδοσή του, έχει διατηρήσει την αναγνωρίσιμη αισθητική του κλασικού μοντέλου, διατηρώντας τις διαστάσεις και την γενική δομή του. Εκτός από την περίεργη επιλογή της McIntosh να τοποθετήσει βύσματα και διακόπτες και στις δύο πλευρές του σασί (η εταιρία θεωρεί ως πρόσοψη την επιφάνεια με τον λογότυπο), κάνοντας την εγκατάσταση του τελικού λίγο ιδιόρρυθμη -τίποτε περισσότερο, κατά τα άλλα ο MC275 είναι μια μαζεμένη συσκευή, με τον κλασικό κλωβό προστασίας πάνω από τις λυχνίες, ο οποίος μπορεί να αφαιρεθεί αν κάποιος προτιμά να έχει οπτική επαφή με αυτές. Στην βάση των λυχνιολαβών των λυχνιών χαμηλού σήματος και οδήγησης έχουν τοποθετηθεί LED τα οποία πληροφορούν τον χρήστη για την κατάσταση του ενισχυτή (πράσινο για κανονική λειτουργία, διακοπτόμενο πράσινο για την προθέρμανση, κόκκινο για την ενεργοποίηση του συστήματος προστασίας (το οποίο η εταιρία ονομάζει Sentry Monitor). O φωτισμός των λυχνιών με τον τρόπο αυτόν δίνει μια ξεχωριστή παρουσία στον ενισχυτή χωρίς να είναι βέβαιον ότι θα αρέσει σε όλους, πάντως… Ο χρήστης έχει στη διάθεσή του balanced και single ended είσοδο (με τον σχετικό επιλογέα), λήψεις στον μετασχηματιστή εξόδου για την σύνδεση ηχείων με ονομαστική αντίσταση 4,8 και 16Ω και δυνατότητα επιλογής λειτουργίας σε mono mode, οπότε και αποδίδει την διπλάσια ισχύ (150W) με την αυτονόητη ανάγκη να διαθέτει κανείς έναν MC275 ανά κανάλι.

Φωτογραφία

Ο C2500 είναι ένας εξαιρετικά πλήρης προενισχυτής σε θέματα συνδέσεων. Εδώ φαίνονται οι έξοδοι του. Τα τέσσερα RCA στο δεξί μέρος της φωτογραφίας είναι ο βρόχος όπου μπορεί να συνδεθεί ένας εξωτερικός επεξεργαστής.

Φωτογραφία

Έξι είσοδοι line, δύο phono (ΜΜ/MC) και, στο κάτω μέρος, οι είσοδοι του DAC.

Το κύκλωμα του MC275 βασίζεται στο κλασικό συμμετρικό κύκλωμα που είχαν παρουσιάσει ο Frank McIntosh και ο Gordon Grow στις αρχές των 50s, η αξία του οποίου βασιζόταν λιγότερο στην τοπολογία των λυχνιών και περισσότερο στην κατασκευή του μετασχηματιστή εξόδου ο οποίος επέτρεπε έναν αξιόλογο συνδυασμό χαμηλών παραμορφώσεων και υψηλής απόδοσης για την εποχή. Ο Sidney Corderman βασίστηκε στην τοπολογία αυτή και την έκανε ακόμη πιο σύνθετη καταλήγοντας σε αυτή που σήμερα η εταιρία ονομάζει “Multifilar Output transformer” και δεν περιλαμβάνει απλώς έναν μετασχηματιστή εξόδου με πολλαπλά παράλληλα πρωτεύοντα αλλά και την πολύ γνωστή τοπολογία “Unity Coupled Circuitry” στο δευτερεύον την οποία, επίσης, χρησιμοποίησε πρώτη η McIntosh και είχε σαν στόχο την μείωση της παραμόρφωσης των σταδίων εξόδου push-pull και την βελτίωση της συμπεριφοράς του μετασχηματιστή στις υψηλές συχνότητες. Το κύκλωμα του MC275 χρησιμοποιεί το μισό μιας διπλοτριόδου 12ΑΧ7Α στην είσοδο κάθε καναλιού και έχει μοιράσει το υπόλοιπο κύκλωμα σε μια διπλοτρίοδο (επίσης 12ΑΧ7A, ανά κανάλι) η οποία εκτελεί χρέη διαχωριστή φάσης (η McIntosh πιστή στην παράδοση, ονομάζει το συγκεκριμένο στάδιο Phase Inverter, όρος που είναι και ο σωστότερος -μάλλον), μια 12ΑΤ7 για το στάδιο της ενίσχυσης τάσης και μια για το στάδιο οδήγησης των λυχνιών ισχύος. Στη θέση των τελευταίων συναντούμε 2 KT88. To κύκλωμα του ενισχυτή είναι συναρμολογημένο σε τυπωμένο κύκλωμα με υλικά καλής ποιότητας χωρίς ακρότητες. Οι λυχνιολαβές χρησιμοποιούν επίχρυσες επαφές και οι ακροδέκτες σύνδεσης των ηχείων είναι πραγματικά έργα τέχνης και ιδιαίτερα εύχρηστοι. Ο ενισχυτής, τέλος, δεν προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης της πόλωσης από τον χρήστη και η γενική εντύπωση που επικρατεί (το εγχειρίδιο χρήσης δεν αναφέρει τίποτε επισήμως) είναι ότι το κύκλωμα είναι ιδιαίτερα ανεκτικό στην χρήση λυχνιών με ελαφρώς διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Φωτογραφία

Γενική άποψη του προενισχυτή. Διακρίνονται οι έξι συνολικά διπλοτρίοδοι που χρησιμοποιούνται. Η δρομολόγηση του σήματος γίνεται με ηλεκτρονόμους.

Φωτογραφία

Αυτό είναι το προ-προενισχυτικό στάδιο για τις κεφαλές κινητού πηνίου.

Φωτογραφία

Ο μετατροπέας d/a βασίζεται σε ένα CS8416 (επάνω αριστερά), έναν μικροεπεξεργαστή της Atmel (κάτω αριστερά) και στον PCM1795 της Texas/Burr Brown για την μετατροπή d/a (επάνω δεξιά). Το αναλογικό στάδιο (κάτω δεξιά) βασίζεται σε τελεστικούς OPA της Burr Brown.

Φωτογραφία

Ο ενισχυτής είναι συναρμολογημένος σε τυπωμένο κύκλωμα με καλής ποιότητας υλικά. Στο κέντρο βρίσκεται το τροφοδοτικό (με το τσοκ στο κάτω μέρος της φωτό και τέσσερις πυκνωτές Rubycon.

Φωτογραφία

Ο MC275 χρησιμοποιεί επτά συνολικά λυχνίες για το στάδιο εισόδου και οδήγησης και 2 KT88 ανά κανάλι για το στάδιο εξόδου.