Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 11/10/2011

flag
english
abstract

USB/DIGITAL AUDIO INTERFACE

M2Tech hiFace Evo

Thumbnail_φωτο

Ο hiFace Evo αντικατέστησε το σύστημα που χρησιμοποιώ σε τακτική βάση για την αναπαραγωγή αρχείων συμβατικής και υψηλής ανάλυσης. Αυτό περιλαμβάνει laptop με Win7 και μια σειρά από media players (foobar2000, MusiCHI και MediaMonkey) καθώς επίσης και το Puccini U-Clock της dCS το οποίο παίζει τον διπλό ρόλο του USB/SPDIF interface και του εξωτερικού clock. Η έξοδος του U-Clock οδηγείται σε μια είσοδο S/PDIF του Teac Esoteric D70, με το υπόλοιπο σύστημα (στο αναλογικό πεδίο) να είναι το γνωστό (Melos Plus Series Line, Parasound HCA3500, ATC SCM-50PSL). Εν προκειμένω, το interface της M2Tech μπήκε στη θέση του dCS και χρησιμοποιήθηκε για αρκετό καιρό ως ενδιάμεσο μεταξύ υπολογιστή και DAC. To hiFace Evo συνοδεύεται από δικούς του drivers η εγκατάσταση των οποίων δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη και δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει (μέσω των ρυθμίσεων του λογισμικού) τον αντίστοιχο οδηγό (Direct Streaming, Kernel Streaming η WASAPI) και αυτό είναι ο,τι απαιτείται για την σωστή λειτουργία. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής χρησιμοποίησα κατά κύριο λόγο foobar2000/WASAPΙ χωρίς κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα.

Φωτογραφία

Στην πραγματικότητα σε μια δοκιμή όπως αυτή, το τελευταίο πράγμα που θα ήθελες είναι να “ακούσεις” πραγματικά το interface. Σαν να μη φτάνει ή εκάστοτε “άποψη” όλων των υπόλοιπων συσκευών του συστήματος, η ιδέα ότι μια συσκευή που απλώς διαχειρίζεται το ψηφιακό σήμα κάνοντας στην πραγματικότητα transcoding και τίποτε άλλο, μπορεί να το επηρεάσει φαντάζει εξωπραγματική. Στην πράξη, βεβαίως, υπάρχει πάντοτε μια επίδραση η οποία θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν μικρότερη και κατά πάσα πιθανότητα σχετίζεται με την διαχείριση του σήματος της θύρας USB. Στο κομμάτι αυτό, η M2Tech φαίνεται να έχει κάνει πολύ καλή δουλειά καθώς αυτό που αποκόμισα κατά την διάρκεια των ακροάσεων ήταν ο χαρακτήρας του συστήματος αναφοράς όπως τον έχω συνηθίσει τα τελευταία χρόνια (που παραμένει σταθερό).
Είναι εύκολο να ακούσεις διαφορές μεταξύ USB DACs επειδή εκεί υπάρχει το στάδιο της μετατροπής και το αναλογικό στάδιο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το μόνο που άλλαξε ήταν ο τρόπος με τον οποίο τα δεδομένα των αρχείων μέσω του USB έπαιρναν τη μορφή του σήματος S/PDIF. Αρχικώς αυτό ακούγεται ως μια κόντρα μεταξύ του hiFace Evo και του U-Clock (το οποίο έχει την δεκαπλάσια σχεδόν τιμή...) αλλά φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το dCS είναι σχεδιασμένο ως κεντρικό ρολόι με την πρόσθετη δυνατότητα της μετατροπής. Στην πραγματικότητα, οι διαφορές ήταν πραγματικά πολύ μικρές.
Το σύστημα αναφοράς διατήρησε την εξαιρετική του δυνατότητα για παροχή λεπτομέρειας, την κορυφαία (κατά την άποψή μου) έκταση χαμηλά και την διάφανη στερεοφωνική του εικόνα κάνοντας την ακρόαση κορυφαίας ποιότητας αρχείων μια πραγματική εμπειρία. Ειδικά σε αρχεία 24/96, έχεις διαρκώς την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μπροστά στην ορχήστρα και απολαμβάνεις εντυπωσιακή δυναμική περιοχή και πολύ σαφή δείγματα της ακουστικής του χώρου. Η “απουσία” του hiFace Evo από το σύστημα, δημιουργεί μια εξαιρετική αίσθηση ομοιογένειας στο άκουσμα και κάνει την ακρόαση ιδιαίτερα ξεκούραστη, χωρίς να προβάλει κανένα τμήμα του φάσματος. Οι υψηλές συχνότητες του D70 (από τις κορυφαίες που έχω ακούσει σε ψηφιακά συστήματα κυρίως χάρις στον αλγόριθμο Fluency που χρησιμοποιήται στο upsampler) διατηρήθηκαν όπως τις έχω συνηθίσει, γρήγορες, με πολύ καλό σώμα και πολύ καλή απόσβεση, η μεσαία περιοχή αποδόθηκε με πολύ καλή παρουσία (ειδικά οι φωνές εμφανίζονται μέσα στο χώρο σου από το πουθενά!) και υψηλές δυνατότητες ανάλυσης ενώ οι χαμηλές συχνότητες είχαν την εξαιρετική ισορροπία όγκου και λεπτομέρειας που σε κάνει να τις προσέξεις από την πρώτη στιγμή. Συγκριτικά (τρόπος του λέγειν, λόγω της μεγάλης διαφοράς τιμής) το U-Clock μου έδωσε ελάχιστα μεγαλύτερη σαφήνεια στον εστιασμό των μεμονωμένων ηχητικών πηγών και ομοίως ελάχιστο βάθος ακόμη, με τις διαφορές να βρίσκονται πολύ κοντά στο κατώφλι της αντίληψης, γεγονός που αποτελεί, ασφαλώς, τιμητική διάκριση για το hiFace Evo.

Τελικώς...

... όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει -κατά πάσα πιθανότητα- και φωτιά. Η πολύ καλή φήμη που συνοδεύει το hiFace Evo της M2Tech έχει πραγματικούς λόγους που υφίσταται. Είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με μια συσκευή καλοκατασκευασμένη, με όλες τις απαραίτητες δυνατότητες και διαφανή στο ψηφιακό σήμα. Αν έχετε έναν καλό μετατροπέα χωρίς θύρα USB είναι η πληρέστερη και καλύτερη λύση που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε μια τιμή που μπορεί να θεωρηθεί ιδιαίτερα λογική!

LISTENING SESSIONS

Η ηχογράφηση έγινε με το master recorder DV-RA1000 της Tascam, μέσω εισόδου S/PDIF και σε συχνότητες δειγματοληψίας που αντιστοιχούν στις αντίστοιχες των αρχείων (44.1kHz και 96kHz) και τα αρχεία που προέκυψαν βρίσκονται στο διαδίκτυο ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αναγνώστες. Η διαδικασία απαιτεί την εγκατάσταση του media player foobar2000 μαζί με το plug-in για την δυνατότητα εκτέλεσης δοκιμής double blind ΑΒΧ, αν θέλετε να κάνετε τέτοιου είδους συγκρίσεις. Μετά την εγκατάσταση του λογισμικού, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε τα αρχεία (θα τα βρείτε σε μορφή .zip με συνολικό μέγεθος περίπου 200MB), να τα αποσυμπιέσετε, να τα φορτώσετε στο foobar2000 και είτε απλώς να τα ακούσετε, είτε, επιλέγοντας τα μαζί με κάποιο άλλο (shift click), να ενεργοποίησετε την δοκιμή ABX.

TRACK LIST:

  1. M2Tech hiFace Evo, 44.1kHz
  2. M2Tech hiFace Evo, 96kHz (και mp3)
  3. Bασική ψηφιακή πηγή αναφοράς (Teac Esoteric P70/D70)