Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 01/11/2011

flag
english
abstract

ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ

JE Audio VS70.1

Thumbnail_φωτο

Ο VS70.1 αντικατέστησε τον τελικό αναφοράς (Parasound HCA3500) και κλήθηκε να οδηγήσει τα ATC SCM-50PSL. Ως προενισχυτής χρησιμοποιήθηκε ο Melos Plus Series Line και η πηγή ήταν, κατά τα γνωστά, το Teac Esoteric P70/D70, με σύνδεση διπλού AES-3 (στα 176.4kHz με καλώδια Nirvana DC-110). Πριν προχωρήσω στη φάση της κριτικής ακρόασης προηγήθηκε έλεγχος της πόλωσης των λυχνιών της εξόδου κάτι το οποίο έγινε με την πολύ απλή μέθοδο που έχει ενσωματώσει η JE στον ενισχυτή (το ίδιο έγινε και πριν τις μετρήσεις -καλύτερα να είμαστε σίγουροι...). Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι ένα κατσαβίδι και 20 λεπτά προθέρμανσης. Η διαδικασία είναι απλή και περιγράφεται λεπτομερώς στο εγχειρίδιο χρήσης, όπου- επίσης- υπενθυμίζεται ότι ο χρήστης δεν πρέπει να το παρακάνει: Ένας έλεγχος κάθε έξι μήνες φυσιολογικής χρήσης είναι υπέρ – αρκετός. Από την άλλη, η δυνατότητα εύκολης ρύθμισης της πόλωσης κάνει το ψάξιμο των λυχνιών μια ενδιαφέρουσα διαδικασία. Αν ανήκετε σε αυτούς που αρέσκονται στο συγκεκριμένο σπορ, θα το ευχαριστηθείτε!

Φωτογραφία

Το πρώτο πράγμα που γίνεται φανερό, μόλις ξεκινήσεις να ακούς τον VS70.1 είναι ότι έχει καλές δυνατότητες οδήγησης. Αν και είναι σαφές ότι απευθύνεται σε όσους έχουν ή σκοπεύουν να αποκτήσουν ένα ηχείο τυπικής -τουλάχιστον- ευαισθησίας, ο ενισχυτής οδήγησε άνετα τα ATC σε επαρκέστατες στάθμες, επιτρέποντας να καταλήξει κανείς στο συμπέρασμα ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ηχεία μέτριας ευαισθησίας σε έναν μικρό χώρο και για ακροάσεις από μέση και μικρή απόσταση. Σε αντίθεση με άλλους λαμπάτους που έχει τύχει να δοκιμάσω τον τελευταίο καιρό, πάντως, περνάει σχετικώς απότομα τα όριά του, υπό την έννοια ότι η υπερφόρτωση είναι και ακουστή και δυσάρεστη, επομένως δεν μιλάμε για έναν ενισχυτή που συγχωρεί και ανέχεται τις υπερβολές, απλώς ανεβάζοντας λίγο την παραμόρφωσή του. Αυτό δεν είναι κάτι υποχρεωτικά κακό: Ένας ενισχυτής που λειτουργεί συνεχώς κοντά στην υπερφόρτωση, επειδή παρουσιάζει στοιχεία ευφωνικότητας κάτω από τις συνθήκες αυτές, εθίζει τους ακροατές του σε μια ηχητική συμπεριφορά που είναι λάθος, επομένως τείνω να προτιμήσω κυκλώματα όπως αυτό, που όταν κλιπάρουν, κλιπάρουν κανονικά, δηλαδή γίνονται δυσάρεστα.
Ακόμη και όταν βρίσκεται μέσα στα όρια του, ο ενισχυτής έχει έναν σαφή χαρακτήρα, ο οποίος καθορίζεται κατά κύριο λόγο από μια αίσθηση άνετης ηπιότητας, χαρακτηρισμός που απαιτεί -ίσως- μια εξήγηση: Το αποτέλεσμα που πήρα χρησιμοποιώντας τον τελικό της JE δεν ήταν ισοπεδωτικό, μαλακό ή, έστω, απλώς κολακευτικό για το πρόγραμμα. Ο ακροατής φαίνεται να εισπράττει έναν ζεστό και ευχάριστο ήχο αλλά ο ενισχυτής δείχνει ότι μπορεί άνετα να μεταφέρει πολλές λεπτομέρειες της ηχογράφησης, την ακουστική του χώρου, την αίσθηση του βάθους και είναι επαρκώς γρήγορος για να πάρεις τις λεπτομέρειες αυτές με τρόπο που σε παρασύρουν μέσα στη μουσική. Ο θόρυβός του είναι χαμηλός και ο ενισχυτής αποδίδει πολύ σωστά τις δυναμικές αντιθέσεις ακόμη και μιας απαιτητικής ηχογράφησης. Στοιχεία τα οποία βρίσκονται πολύ κοντά στο όριο της ακουστότητας είναι παρόντα και περιγράφονται πολύ καλά, γεγονός που κάνει την στερεοφωνική εικόνα που είναι σε θέση να δημιουργήσει ο ενισχυτής ενδιαφέρουσα, τόσο σε πρόγραμμα με μικρά οργανικά σύνολα όσο και σε πρόγραμμα με μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες. Το soundstage έχει καλό βάθος και προοπτική και εστιάζεται σχετικώς πίσω από τον οριζόντιο άξονα που συνδέει τα δύο ηχεία.

Φωτογραφία

Η περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων αποδίδεται σωστά με επαρκή όγκο και καλή απόδοση των μετώπων. Τα ρυθμικά μέρη είναι ευχάριστα και ο ρυθμός παρασύρει τον ακροατή εύκολα ενώ όργανα με σημαντικό περιεχόμενο σε χαμηλές συχνότητες είναι παρόντα με καλή λεπτομέρεια και καλό έλεγχο, αρκεί να μην το παρακάνεις. Η μεσαία περιοχή είναι από τα δυνατά σημεία του VS70.1, κυρίως επειδή παρά την ροπή του προς το μαλακό δεν το παρακάνει. Οι φωνές αναπαράγονται με νεύρο και λεπτομέρεια και το ηχόχρωμα των έγχορδων και των πνευστών οργάνων της περιοχής είναι πάντα παρόν και σαφέστατο. Τούτων λεχθέντων, είναι περιττό, νομίζω, να αναφέρω ότι το σύστημα δεν έγινε ποτέ δυσάρεστο ακόμη και σε μέσες και υψηλές στάθμες και ότι δεν υπήρξε ίχνος προβολικότητας ή σκληράδας σε ο,τι έτυχε να ακούσω. Η περιοχή των υψηλών συχνοτήτων χαρακτηρίστηκε από καλή έκταση και απαιτείται κάποια προσπάθεια (και το απαιτούμενο μουσικό υλικό) για να διακρίνεις έναν μικρό περιορισμό στην ταχύτητα των μετώπων των μεταλλικών κρουστών και μια ελάχιστη λέπτυνση του σώματος, πάντοτε σε επίπεδα που μπορούν να θεωρηθούν ως “χαρακτήρας” πάντως, χαρακτήρας ο οποίος θα μπορούσε να περιγραφεί ως ελάχιστα σκοτεινός αλλά ταυτόχρονα με καλό αρμονικό περιεχόμενο και καλές αποσβέσεις.

Τελικώς...

... είναι δίκαιο να αποδώσουμε εύσημα στον Lam και την JE Audio. Ο VS70.1 είναι ένας τελικός ενισχυτής με ενδιαφέρουσες ιδέες και σημαντικές αξίες στο κατασκευαστικό κομμάτι, στοιχεία τα οποία φαίνεται ότι μετουσιώνονται σε μια αναλόγως ενδιαφέρουσα ηχητική ταυτότητα. Πρόκειται για έναν λαμπάτο που διαθέτει τον ήπιο χαρακτήρα που αναζητούν πολλοί, χωρίς να θυσιάζει σημαντικά την ακρίβεια. Κι όλα αυτά σε μια τιμή η οποία είναι, κατά την γνώμη μου, εξαιρετικά ελκυστική για τα προσφερόμενα. Αξίζει τον κόπο να τον ακούσετε προσεκτικά.