Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 05/03/2013

avmentor.eu
Go to
avmentor.eu

DAC/ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ

Furutech ADL Cruise/Stride

Thumbnail

Η εργαστηριακή εκτίμηση των Stride και Cruise έγινε μέσω της εισόδου line με το φορτίο στην έξοδο ακουστικών να είναι 600Ω και το ρυθμιστικό στάθμης στη θέση ελάχιστης εξασθένησης. Κατά τη διάρκεια των μετρήσεων χρησιμοποιήθηκε το εξωτερικό τροφοδοτικό, σε μια προσπάθεια εκτίμησης του μέγιστου θορύβου ο οποίος μπορεί να προκύψει. Η συμπεριφορά με τροφοδοσία μέσω της μπαταρίας θα πρέπει να αναμένεται περισσότερο αθόρυβη στην περιοχή του hum και -ίσως- με μικρότερα περιθώρια υπερφόρτωσης, καθώς η μπαταρία εξασθενεί με την χρήση.
Ο Cruise χρειάστηκε 750mVrms στην είσοδο για να αποδώσει την ονομαστική του ισχύ στα 600Ω (16mWrms) και φάνηκε να διαθέτει κάποια μικρά περιθώρια υπερφόρτωσης (18.5mWrms για παραμόρφωση 3% και στάθμη εισόδου 822mVrms). Η επίδοση αυτή δεν πρέπει να κριθεί αρνητικά, με το σκεπτικό ότι η συσκευή λειτουργεί με πολύ χαμηλή τάση και είναι λογικό οι δυνατότητες στον συγκεκριμένο τομέα να είναι περιορισμένες. Οι παραμορφώσεις κινήθηκαν σε χαμηλό επίπεδο καθώς για ισχύ 5mWrms/600Ω μετρήσαμε 0.004% thd+N και 0.003% imd (SMPTE). Ο ενισχυτής αποδείχθηκε, επίσης, πολύ αθόρυβος επιβεβαιώνοντας τα 100dB(Α) που δίνει ο κατασκευαστής, ενώ η διαφωνία των καναλιών κινήθηκε, επίσης, σε πολύ καλό επίπεδο (-82dB/10kHz).
Η απόκριση συχνότητας του Cruise είναι πρακτικώς επίπεδη στο σύνολο του ακουστικού φάσματος με το σημείο -3dB στις υψηλές συχνότητες να βρίσκεται στα 60kHz και την αποκοπή χαμηλά να ξεπερνά λίγο το -1dB στα 10Hz. Η ομοιότητα μεταξύ των δύο καναλιών μπορεί να θεωρηθεί κορυφαία (όντας πολύ μικρότερη του 0.1dB).
Το φάσμα της εξόδου με σήμα 1kHz στην είσοδο και ισχύ αναφοράς τα 5mVrms/600Ω περιλαμβάνει μια σειρά αρμονικών οι οποίες βρίσκονται γύρω και κάτω από τα -100dBr, ενισχύοντας τα ευρήματα παραμόρφωσης στις στατικές μετρήσεις. Δώστε σημασία στην πρώτη ισχυρή αιχμή, αμέσως μετά τη θεμελιώδη: Αυτή δεν είναι, προφανώς, αρμονική αλλά οφείλεται στη διαρροή του σήματος από το δεύτερο κανάλι (όπου η συχνότητα είναι, επί τούτου, ελαφρώς διαφορετική, 1,25kHz) και δίνει μια εικόνα της διαφωνίας των καναλιών. Η στάθμη του είναι -90dBr, σημαντικά χαμηλότερη από την στατικά μετρημένη τιμή, η οποία όμως έγινε στα 10kHz.

Thumbnail Thumbnail

ADL Cruise: Απόκριση συχνότητας και διαφορές μεταξύ καναλιών. 0dBr: 1kHz, 5mWrms/600Ω

ADL Cruise:Φάσμα εξόδου για σήμα 1kHz/1.25kHz στην είσοδο. 0dBr: 1kHz, 5mWrms/600Ω

Το φάσμα του θορύβου δείχνει μια ιδιαίτερα αθόρυβη κατασκευή. Το hum στα 50Hz βρίσκεται λίγο κάτω από τα -130dBr και τα υπόλοιπα υποπροϊόντα κινούνται ακόμη χαμηλότερα μαζί με τον υψίσυχνο θόρυβο που μαζεύει ο Cruise από το περιβάλλον.
Το διάγραμμα της παραμόρφωσης σε συνάρτηση με την συχνότητα κινείται γύρω από το 0.01% με μικρές διαφοροποιήσεις σε συνάρτηση με την στάθμη εισόδου και ξεπερνά το 0.02% στις υψηλές συχνότητες (πάνω από τα 6kHz). Στο όριο της υπερφόρτωσης (820mVrms), ο ενισχυτής έχει σταθερή συμπεριφορά παραμένοντας στα 3% thd+N για το μεγαλύτερο μέρος του φάσματος.

Thumbnail Thumbnail

ADL Cruise:Φάσμα θορύβου στην έξοδο. 0dBr: 1kHz, 5mWrms/600Ω. Είσοδος βραχυκυκλωμένη.

ADL Cruise:Παραμόρφωση (thd+N) σε συνάρτηση με την συχνότητα. Στάθμη: -9dBr (πράσινη καμπύλη), -6dBr (πορτοκαλί), -3dBr (ιώδης), 0dBr (κόκκινη). 0dBr: 16mWrms/600Ω

Τέλος, η παραμόρφωση σε συνάρτηση με την ισχύ εξόδου (πάντα με φορτίο 600Ω) ακολουθεί τη γνωστή πορεία. Η καμπύλη της μέτρησης που περιλαμβάνει και τον θόρυβο κινείται μεταξύ του 0.01% και του 0.02% ενώ η παραμόρφωση χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν και ο θόρυβος βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα, στο 0.003% περίπου. H παραμόρφωση αυξάνεται απότομα κοντά στο σημείο υπερφόρτωσης του κυκλώματος.

Thumbnail

ADL Cruise:Παραμόρφωση σε συνάρτηση με την ισχύ εξόδου. 1kHz, thd+N (πράσινη καμπύλη), thd (ροζ)

Με δεδομένη την χαμηλότερη τιμή του και το ότι, κατά τα φαινόμενα, χρησιμοποιεί διαφορετικά υλικά σε κάποια κρίσιμα σημεία του κυκλώματος, ο Stride έχει κάποιες διαφορές σε σχέση με τον Cruise, ενίοτε σημαντικές. Η ευαισθησία του είναι παρόμοια με αυτή του Cruise (790mVrms για 16mWrms/600Ω) και το ίδιο ισχύει για την υπερφόρτωση (860mVrms για 18.1mWrms/600Ω). Οι στατικές τιμές παραμόρφωσης όμως κινούνται σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα (0.013% thd+N και 0.015% imd σε παρόμοιες συνθήκες μέτρησης) ενώ το ίδιο συμβαίνει τόσο με τον θόρυβο (-90.2dBr(A)) όσο και με την διαφωνία καναλιών, στα -54.6dBr (10kHz).
Η απόκριση συχνότητας είναι και εδώ ιδιαίτερα εκτεταμένη, μάλιστα το σημείο των -3dB στις υψηλές συχνότητες βρίσκεται πάνω από τα 80kHz και οι διαφορές μεταξύ των δύο καναλιών μικρές (στην περιοχή του 0.1dB). Ενδιαφέρον έχει η συμπεριφορά πολύ χαμηλά: Εδώ ο Stride “κόβει” λίγο πιο γρήγορα και πιο νωρίς από τον Cruise, όντας στα -2.5dB στα 10Hz.
Το φάσμα της εξόδου με σήμα 1kHz/1.25kHz στην είσοδο και ισχύ αναφοράς τα 5mWrms/600Ω περιλαμβάνει μια σειρά αρμονικών όπου επικρατούν οι περιττής τάξης με ισχυρότερες την τρίτη και πέμπτη (με στάθμες -80dBr και -90dBr αντιστοίχως), ενώ, υπό φορτίο, ο θόρυβος στις χαμηλές συχνότητες φαίνεται λίγο πιο αυξημένος σε σχέση με τον Cruise.

Thumbnail Thumbnail

ADL Stride: Απόκριση συχνότητας και διαφορές μεταξύ καναλιών. 0dBr: 1kHz, 5mWrms/600Ω

ADL Stride:Φάσμα εξόδου για σήμα 1kHz/1.25kHz στην είσοδο. 0dBr: 1kHz, 5mWrms/600Ω

Το φάσμα του θορύβου με τον ενισχυτή σε αδράνεια (και την είσοδο βραχυκυκλωμένη) είναι ελάχιστα πιο “ζωηρό” σε σχέση με αυτό του μεγαλύτερου μοντέλου, αλλά αυτό δεν αρκεί για να χάσει ο Stride τον χαρακτηρισμό της πολύ αθόρυβης συσκευής.
Το διάγραμμα μεταβολής της παραμόρφωσης σε συνάρτηση με την στάθμη δείχνει μια συσκευή η οποία κινείται γύρω από το 0.01% στην περιοχή των χαμηλών και μεσαίων συχνοτήτων, μέχρι το 1kHz περίπου, σημείο όπου εμφανίζεται μια σαφής αυξητική τάση. Ο Stride ξεπερνά το 0.02% στα 2kHz και βρίσκεται στην περιοχή του 0.2% στα 15kHz, με μικρές μόνο αλλαγές στην συμπεριφορά του σε σχέση με την στάθμη του σήματος εισόδου. Στο όριο υπερφόρτωσης (860mVrms) η παραμόρφωση παραμένει στο όριο του 3% μέχρι τα 3kHz περίπου, σημείο από το οποίο αυξάνεται σημαντικά.

Thumbnail Thumbnail

ADL Stride:Φάσμα θορύβου στην έξοδο. 0dBr: 1kHz, 5mWrms/600Ω. Είσοδος βραχυκυκλωμένη.

ADL Stride:Παραμόρφωση (thd+N) σε συνάρτηση με την συχνότητα. Στάθμη: -9dBr (κυανή καμπύλη), -6dBr (μπλέ), -3dBr (κίτρινη), 0dBr (ιώδης). 0dBr: 16mWrms/600Ω

Τέλος, το διάγραμμα μεταβολής της παραμόρφωσης σε συνάρτηση με την στάθμη κινείται σταθερά κοντά στο 0.01% (με τις καμπύλες thd+N και thd να αποκλίνουν φυσιολογικά καθώς η στάθμη μειώνεται). Όπως και στην περίπτωση του Cruise, η υπερφόρτωση έρχεται απότομα, σε ισχύ εξόδου λίγο μεγαλύτερη από αυτήν που η εταιρία δίνει ως ονομαστική για το συγκεκριμένο φορτίο (600Ω).

Thumbnail

ADL Stride:Παραμόρφωση σε συνάρτηση με την ισχύ εξόδου. 1kHz, thd+N (πράσινη καμπύλη), thd (ροζ)