Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 09/12/2014

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

ΠΛΑΤΟ/ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ

Dual CS600

Thumbnail_φωτο

To CS600 αντικατέστησε το πλατό αναφοράς που χρησιμοποιώ σε τακτική βάση (Linn Sondek LP12/Ittok/Karma) και συνδέθηκε με τον προενισχυτή phono RHQ-10 της Rotel. Το υπόλοιπο σύστημα ήταν το γνωστό (Melos Plus Series Line, Parasound HCA3500, ATC SCM-50PSL). Η αρχική εγκατάσταση του πλατό είναι μια απλή υπόθεση καθώς αυτό φτάνει στα χέρια του χρήστη σχεδόν συναρμολογημένο. Το γεγονός ότι είχα στη διάθεσή μου δύο κεφαλές (Ortofon OM10 και X5), μου επέτρεψε να αξιολογήσω και την ευκολία τοποθέτησης/ρύθμισής τους. Η Dual δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις στο κομμάτι αυτό, αν και το γεγονός ότι έχει συνδυάσει κινητό shell με μονοκόμματο καλώδιο στο βραχίονα, απαιτεί μια σχετική προσοχή στους χειρισμούς και δεν επιτρέπει στον χρήστη να τελειώσει την εγκατάσταση της κεφαλής όσο αυτή βρίσκεται εκτός βραχίονα. Οι ρυθμίσεις της δύναμης ανάγνωσης, της δύναμης αντιολίσθησης και του VTA είναι απλή υπόθεση και πέραν αυτών, δεν έχεις να κάνεις και πολλά πράγματα εκτός από το να συνδέσεις το πλατό με τον προενισχυτή με τα καλώδια που παρέχονται (ή άλλο της αρεσκείας σου...). Η αίσθηση κατά την χρήση είναι πολύ θετική τόσο από τον διακόπτη επιλογής στροφών όσο και από το lift και η ροπή του πλατό παραπάνω από επαρκής, κάτι που διευκολύνει στο σκούπισμα του δίσκου, αν είναι κάτι που ο χρήστης το συνηθίζει.

Η διαδικασία αξιολόγησης περιέλαβε, καταρχήν μια φάση σύγκρισης των δύο κεφαλών. Στην πραγματικότητα, βεβαίως, έχουμε να κάνουμε με δύο Ortofon σε διαφορετικές κατηγορίες τιμής με διαφορετική αρχή λειτουργίας, με την OM10 να είναι μια “βασική” επιλογή και την X5 σαφώς πιο audiophile (και με σημαντικά υψηλότερο κόστος). Το ενδιαφέρον, εν προκειμένω, είναι ότι το CS600 έβγαλε στην επιφάνεια με χαρακτηριστική άνεση τις διαφορές τους, επιτρέποντάς μας να διαμορφώσουμε γνώμη σε μικρό χρόνο. Το μεγαλύτερο μέρος των ακροάσεων έγινε με την X5, η οποία ακούστηκε πιο ομοιογενής και ισορροπημένη, με σαφέστερη και πιο ανάγλυφη εικόνα καλύτερη έκταση και, εντέλει, σαφώς πιο συμβατή με τις δυνατότητες του ίδιου του πλατό και του βραχίονα. Έτσι, η συμβουλή εδώ είναι να μην αρκεστείτε παρά μόνο για λίγο καιρό στην OM10 (την οποία ο αντιπρόσωπος προσφέρει χωρίς επιπλέον επιβάρυνση μαζί με το CS600) αλλά να μετακινηθείτε προς κάτι καλύτερο, αφού το σύστημα μπορεί να το υποστηρίξει με χαρακτηριστική άνεση. Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς ακούγοντας το CS600 είναι ότι βρίσκεται απέναντι από ένα σύστημα με πολύ χαμηλούς μηχανικούς θορύβους, στημένο έτσι ώστε να επιδρά ελάχιστα στο τελικό αποτέλεσμα και δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι είναι δύσκολο να το “ακούσεις” να λειτουργεί, δοθέντος ενός καλοκατασκευασμένου δίσκου (δεν πρέπει να ξεχνά κανείς ότι τα μηχανική προβλήματα του ίδιου του δίσκου υπερτίθενται σε αυτά του πλατό). Η συμπεριφορά αυτή προσφέρει στο Dual την δυνατότητα να φανεί πολύ καλό σε θέματα δυναμικής περιοχής και να αποδώσει πολύ σωστά πρόγραμμα που περιλαμβάνει όργανα με έντονες δυναμικές αντιθέσεις, δημιουργώντας την εντύπωση ενός γρήγορου και καλά ελεγχόμενου συστήματος. Οι χαμηλοί μηχανικοί θόρυβοι, όπως συνήθως συμβαίνει, επιτρέπουν στον βραχίονα και την κεφαλή να κάνουν τη δουλειά τους σωστά, ανασύροντας τις πληροφορίες από τον δίσκο, κάτι που μεταφράζεται σε μια καλά καθορισμένη στερεοφωνική εικόνα με αρκετό βάθος και καλά χαρακτηριστικά εστιασμού των μεμονωμένων πηγών αλλά και κίνησης των οργανικών ομάδων σε συνθέσεις με μεγάλες ορχήστρες. Με το CS600 στη θέση της αναλογικής πηγής το σύστημα αναφοράς διατήρησε σε σημαντικό βαθμό τη δυνατότητά του να εντυπωσιάζει (ίσως όπως μόνο μια αναλογική πηγή το μπορεί, τελικώς) προσφέροντας μια μεγάλη και επιβλητική εικόνα που γεμίζει το χώρο με άνεση.

Φωτογραφία Φωτογραφία

Η συμπεριφορά στο φάσμα φάνηκε αρκετά ισορροπημένη, με μια ήπια (όσο και ευχάριστη) τάση έμφασης στην περιοχή των χαμηλών, που ήταν μεγαλύτερη στην περίπτωση της OM10 και “έχασε” προς όφελος της ακρίβειας στην περίπτωση της X5 (χωρίς όμως να εξαφανιστεί), ένα στοιχείο που επιδότησε τα ρυθμικά μέρη χωρίς να υπερβάλλει, όμως, ως προς τον όγκο. Η περιοχή αποδόθηκε σωστά, με καλή λεπτομέρεια και έλεγχο και γενικώς θα ικανοποιήσει το σύνολο των ακροατών, περιλαμβανόμενων αυτών που θέλουν το “κάτι παραπάνω” στα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά τους ακούσματα αλλά και όσων επιζητούν ακρίβεια στον όγκο της μεγάλης ορχήστρας. Η μεσαία περιοχή αποδείχθηκε από τις πιο δυνατές του συστήματος, συνδυάζοντας πολύ καλές δυνατότητες στην περιγραφή των λεπτομερειών και της δομής της κάθε σύνθεσης (συνήθως η συγκεκριμένη περιοχή είναι αυτή που ζητά τη διαφάνεια καθώς όλα τα όργανα έχουν περιεχόμενο εκεί και οι μίξεις αντίστοιχο “συνωστισμό”). Η γενική αίσθηση που έχεις είναι ότι η εικόνα βρίσκεται λίγο πίσω αλλά διαθέτει πολλές λεπτομέρειες και το τελικό αποτέλεσμα είναι ξεκούραστο και ευχάριστο, αποκλίνοντας -ίσως- ελάχιστα προς έναν ήπιο χαρακτήρα που κολακεύει με μέτρο τις περισσότερες χαράξεις. Η ανθρώπινη φωνή περιγράφεται πολύ σωστά, με την παρουσία των σολίστ στον χώρο να είναι αρκούντως ρεαλιστική και τα χορωδιακά έργα επιβλητικά. Η απόδοση του CS600 ψηλά δημιουργεί με άνεση μια αίσθηση πολύ καλής έκτασης με καλές δυνατότητες στην περιγραφή του αρμονικού πλούτου. Όργανα με πλούσιο περιεχόμενο εδώ, αποδόθηκαν αρκετά ισορροπημένα (ίσως λίγο υποτονικά, με βάση αυτό που έχω συνηθίσει από την πηγή αναφοράς) με ικανοποιητική ταχύτητα και καλό σώμα και χαρακτηριστικά απόσβεσης. Ειδικά στο θέμα της απόσβεσης, ο χαμηλός θόρυβος δείχνει να παίζει τον ρόλο του και εδώ: Το σβήσιμο της τελευταίας νότας “χάνεται” με πολύ σωστό, προοδευτικό τρόπο, αφήνοντας την θέση του στον θόρυβο επιφανείας, χωρίς να φέρνει στην επιφάνεια δυσάρεστους μηχανικούς θορύβους.

Τελικώς...

... αν και δεν καταπλήσσει με κάποια ρηξικέλευθη σχεδιαστική προσέγγιση, αντιθέτως μάλιστα η αξίες της Dual από την δεκαετία του 80 είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, το CS600 βασίζεται ξεκάθαρα σε μια σειρά από επιτυχημένες επιλογές, κάτι που αποδείχθηκε στην πράξη. Πρόκειται για ένα σύστημα με χαμηλούς μηχανικούς θορύβους και έναν καλοστημένο βραχίονα που θα αποτελέσει μια πολύ καλή πλατφόρμα για κεφαλές μεσαίας κατηγορίας τιμής, στις οποίες θα επιτρέψει να “βγάλουν” αυτό που μπορούν, αποτελώντας μια πρώτης τάξης επιλογή, για κάποιον που θέλει το “κάτι παραπάνω” στην θέση της αναλογικής πηγής. Δείτε το και ακούστε το προσεκτικά!

LISTENING SESSIONS

Η ηχογράφηση έγινε με το master recorder DV-RA1000 της Tascam σε DSD και τα αρχεία που προέκυψαν βρίσκονται στο διαδίκτυο ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αναγνώστες. Η διαδικασία απαιτεί την εγκατάσταση του media player foobar2000 μαζί με δύο plug-ins, ένα για την δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων DSD και ένα για την δυνατότητα εκτέλεσης δοκιμής double blind ΑΒΧ. Μετά την εγκατάσταση του λογισμικού, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε τo αρχείo (θα το βρείτε σε μορφή .zip με μέγεθος περίπου 170MB), να το αποσυμπιέσετε, να το φορτώσετε στο foobar2000 και είτε απλώς να το ακούσετε, είτε, επιλέγοντας το μαζί με κάποιο άλλο (shift click), να ενεργοποίησετε την δοκιμή ABX.

TRACK LIST:

  1. Dual CS600/Ortofon OM10, Rotel RHQ-10
  2. Πηγή Αναφορας: Linn Sondek LP12/Ittok/Karma, Rotel RHQ-10