Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 19/04/2011
ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ/ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ
Το ζευγάρι των Audio Exklusiv αντικατέστησε τον προενισχυτή και τον τελικό ενισχυτή αναφοράς (Melos Plus Series Line/Parasound HCA3500) και κλήθηκε να οδηγήσει τα ηχεία αναφοράς (ATC SCM-50PSL). Ως πηγή χρησιμοποιήθηκε κυρίως το Terac Esoteric P70/D70, ενώ έγιναν ακροάσεις αρχείων υψηλής ανάλυσης μέσω του dCS Puccini U-Clock.
Η πρώτη εντύπωση από τους P7/P11 είναι αυτή της ισορροπίας και του καλού ελέγχου. Οι ενισχυτές δεν φαίνεται να ρέπουν καθόλου προς αυτό που ονομάζουμε γενικώς “λαμπάτο” ήχο, όντας μαλακοί ή ιδιαίτερα ανεκτικοί σε σκληρές ηχογραφήσεις. Από την άλλη, πήρα μια άλλη αίσθηση η οποία είναι αρκετά συνηθισμένη σε καλά κυκλώματα με λυχνίες, αυτήν του αβίαστου, ανοικτού και καθαρού ήχου. Τόσο ο προενισχυτής όσο και ο τελικός είναι πρακτικώς αθόρυβοι και η μεγάλη δυναμική τους περιοχή δίνει μια άνεση στην περιγραφή μουσικών έργων με έντονες και γρήγορες διακυμάνσεις, χωρίς την παραμικρή αίσθηση συμπίεσης.
Ο τελικός ενισχυτής διαθέτει επαρκέστατη ισχύ (μου δημιούργησε μάλιστα την εντύπωση ότι οι Γερμανοί -κατά μια προσφιλή τους συνήθεια- κρύβουν βατ στις τυπικές τους προδιαγραφές -κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε από τις μετρήσεις πάντως) και δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να οδηγήσει τα ATC σε υψηλές στάθμες χωρίς σημαντικά ίχνη κόπωσης, ενώ ακόμη και κοντά στο όριο του, αποδείχθηκε φιλικός στο αυτί χωρίς δυσάρεστες χροιές, δικαιώνοντας το επιχείρημα της Audio Exklusiv περί των λόγων επιλογής των συγκεκριμένων ημιαγωγών.
Χαμηλά, το σύστημα έδειξε να περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για δοθεί η εντύπωση του όγκου, τις λεπτομέρειας και του ελέγχου και οι ενισχυτές φάνηκε να τηρούν τις ισορροπίες και να μην αποκλίνουν προς κάποια πλευρά (έμφασης ή υπερβολικού ελέγχου), γεγονός που κάνει πραγματικά απολαυστικές τις ακροάσεις μιας μεγάλης γκάμας έργων από συμβατικά ακουστικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά όργανα. Τα ρυθμικά μέρη περιγράφηκαν άψογα και η ατάκα, ο όγκος και το γέμισμα του χώρου παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα από πλευράς ποιότητας ακόμη και σε υψηλές στάθμες χωρίς τάσεις λέπτυνσης.
Η μεσαία περιοχή αποδόθηκε με μια σαφέστατη αίσθηση αέρα και παρά το γεγονός ότι μου δημιουργήθηκε η αίσθηση ότι όλα εστιάζονται λίγο πιο πίσω από τον οριζόντιο άξονα των ηχείων τόσο η οριζόντια ανάλυση όσο και το βάθος της χορωδίας περιγράφηκαν πολύ σωστά με λεπτομέρειες που επιτείνουν τον ρεαλισμό. Οι σολίστ πήραν σάρκα και οστά στον χώρο και η μικρή αυτή απόσταση που φαίνεται να δημιουργούν οι ενισχυτές (σε σύγκριση, τα ενισχυτικά αναφοράς είναι σαφώς πιο μπροστά και -ίσως- λίγο πιο καταπιεστικά) προσφέρει μια αίσθηση ρεαλισμού που γνωρίζω εκ των προτέρων ότι θα ενθουσιάσει πολλούς ακροατές. Τα έγχορδα και να πνευστά της περιοχής διαθέτουν λεπτομέρεια, ακρίβεια στην περιγραφή των ηχοχρωμάτων και δεν δείχνουν ούτε την ελάχιστη τάση προς την ωραιοποίηση του ακούσματος. Οι ενισχυτές δεν δείχνουν να συμβιβάζονται εδώ και οι λυχνίες (όντας όλες σε στάδια όπου δεν εμφανίζεται υπερφόρτωση) δεν εισάγουν “άποψη”.
Οι υψηλές συχνότητες των P7/P11 ακούγεται εκτεταμένη ακριβής και ξεκούραστη. Προσεκτική ακρόαση μικρών κρουστών και αποκαλυπτικών για την περιοχή μουσικών οργάνων όπως το βιμπράφωνο ή οι ανώτερες κλίμακες του πιάνου, έφεραν στην επιφάνεια (μετά κόπων και βασάνων είναι η αλήθεια) μια κάπως πιο αργή συμπεριφορά από αυτή που έχω συνηθίσει την οποία προσωπικά εξέλαβα ως λίγο πιο ράθυμη περιγραφή του μετώπου σε κάποιες νότες χωρίς πάντως να αλλοιώνεται το σώμα και η άψογη απόσβεση. Η συμπεριφορά αυτή δεν μου φάνηκε δυσάρεστη απλώς διαφορετική και αλλάζει κάπως με διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάδραση του προενισχυτή (μια δυνατότητα η οποία δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητη). Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να δοκιμάσει κανείς ώστε να προσαρμόσει τον προενισχυτή στις προσωπικές του προτιμήσεις. Η στερεοφωνική εικόνα είναι ιδιαίτερα σαφής και καλοσχηματισμένη (αποτέλεσμα -κατά πάσα πιθανότητα του πολύ καλού ρυθμιστικού στάθμης). Όπως ήδη αναφέρθηκε βρίσκεται μια ιδέα πίσω από τον οριζόντιο άξονα που ορίζουν τα ηχεία αλλά έχει πολύ καλό πλάτος, αέρα μεταξύ των οργάνων και περιλαμβάνει πολλές μικρές λεπτομέρειες οι οποίες βοηθούν να δημιουργηθεί μια πολύ ακριβής αίσθηση της ακουστικής (πραγματικής ή τεχνητής) μέσα στην οποία έγινε η ηχογράφηση.
... το γεγονός ότι η Audio Exklusiv έλειψε για λίγο καιρό από τον χώρο, δεν φαίνεται να την επηρέασε ιδιαίτερα, με βάση τα όσα γνωρίζω για το παρελθόν της. Οι σχεδιάσεις των Γερμανών είναι εμπνευσμένες, λογικές και υλοποιημένες με μεράκι και γνώση, κάτι που φαίνεται στις μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες. Η δομή του ζεύγους είναι κατά τη γνώμη μου ιδανική (λαμπάτος προενισχυτής και υβριδικός τελικός), μια συνταγή που καλά εκτελεσμένη εξασφαλίζει απλά πρώτα στάδια και απολύτως επαρκές από την πλευρά της ισχύος στάδιο εξόδου. Το “καλά εκτελεσμένη” είναι εδώ ο σωστός όρος. Αν ψάχνετε ένα ζεύγος προ/τελικού με δυνατότητες, ισχύ και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής η οποία να αντανακλάται στον ήχο, οι P7/P11 είναι από τους πολύ σοβαρούς υποψήφιους για τη λίστα σας.