Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 22/07/2025

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net

Πλατό/Βραχίονας

Perpetuum Ebner PE 6060/TO 2018

Perpetuum Ebner PE 6060/TO 2018

Το PE 6060 αντικατέστησε το πλατό αναφοράς (Linn Sondek LP12/Ittok/Karma) και συνδέθηκε στον προενισχυτή phono που χρησιμοποιούμε παγίως στο avmentor, Rotel RHQ-10 “Michi”, μέσω της single ended εξόδου. Το υπόλοιπο σύστημα ήταν το γνωστό (Melos Plus Series Line, Parasound HCA3500, ATC SCM-50PSL).
Η εγκατάσταση του πλατό είναι αρκετά εύκολη υπόθεση, η οποία δεν ξεφεύγει από τα συνήθη για το είδος της συσκευής. Απαιτείται λίγη δουλειά συναρμολόγησης, αλλά αν ο χρήστης έχει επιλέξει την έκδοση με εγκαταστημένη κεφαλή δεν χρειάζεται ρύθμιση στην γεωμετρία, παρά μόνο ρύθμιση των δυνάμεων ανάγνωσης και αντιολίσθησης. Αν θέλεις να είσαι 100% by-the-book, καλό είναι να ελέγξεις τις στροφές. Το κάναμε, αρχικώς, με έναν στροβοσκοπικό δίσκο, κάτι που γίνεται πολύ εύκολα, αλλά οι τελικές ακροάσεις (και η ηχογράφηση του listening session) έγινε με ρύθμιση που πραγματοποιήθηκε με όργανο μέτρησης.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις, χρησιμοποιώντας το 6060, είναι αυτή της ταχύτητας. Δεν αναφέρομαι σε ηχητικό χαρακτηριστικό εδώ, αλλά σε πραγματική ταχύτητα. Το πλατό ξεκινά ασυνήθιστα γρήγορα, για σύστημα με μετάδοση μέσω ιμάντα και νιώθεις την συσκευή γρήγορη και ελαφριά (παρά το μεγάλο πραγματικό της βάρος, στα 15kg). Πρόκειται για αίσθηση, όχι για αντικειμενική παρατήρηση, αλλά ήταν ευχάριστη. Πολύ θετική εντύπωση αποκομίζεις και από τον χειρισμό της συσκευής. Ο διακόπτης ελέγχου των στροφών φαίνεται ποιοτικός και το lift του βραχίονα αποπνέει την απαραίτητη αίσθηση σταθερότητας. Στο επίπεδο της ηχητικής συμπεριφοράς, τώρα, το πρώτο πράγμα που σου τραβά την προσοχή είναι η διαύγεια χαμηλά και η ομοιογένεια που προσλαμβάνεις. Το 6060 ακούστηκε καθαρό, σαφές, όσο πρέπει αυστηρό, χωρίς τάσεις υπερβολής. Από τους πρώτους δίσκους, καταλαβαίνεις ότι έχεις απέναντί σου μια πλατφόρμα χωρίς μηχανικούς θορύβους, ιδανική για κεφαλές υψηλού επιπέδου, κάτι που φαίνεται από την εικόνα που δημιουργεί και την τονική του ουδετερότητα (προφανώς παίζει τον ρόλο της και η κεφαλή της Ortofon, εδώ).

Perpetuum Ebner PE 6060/TO 2018 Perpetuum Ebner PE 6060/TO 2018

Η απόδοση του πλατό πολύ χαμηλά είναι, κατά την άποψή μου, από τα πιο δυνατά του σημεία. Φάνηκε και στις μετρήσεις αυτό: Ο συνδυασμός 6060/TO 2018/2M Black έδειξε να είναι από τους πιο ουδέτερους που έχει τύχει να μετρήσουμε, χωρίς έμφαση και “γεμίσματα” που δεν υπάρχουν. Αυτό, δημιουργεί έναν αποτέλεσμα που δεν το συναντούμε συχνά: ρυθμικό με καλή αίσθηση ταχύτητας και πολύ ευχάριστο ρολλάρισμα (όλα αυτά με την έννοια ότι ο ρυθμός αποδίδεται πολύ ελκυστικά), χωρίς να γίνεται εμφατικό και υπερβολικό στο κατώτερο όριο. Είναι αρκούντως επιβλητικό και θα γεμίσει τον χώρο χωρίς προβλήματα (με το κατάλληλο ηχείο) αλλά δεν προσπαθεί να τονίσει τίποτα για να δημιουργήσει εντυπώσεις. Με μια κεφαλή που δίνει έμφαση στην ακρίβεια, αυτό μόνο καλά πράγματα σημαίνει. Διαλέξτε καλά τους δίσκους σας, μόνο, γιατί φτωχές παραγωγές στο κομμάτι αυτό θα ακουστούν... χμμ... φτωχές. Το 6060 δεν δίνει συγχωροχάρτια.
Η απουσία περιττής έμφασης χαμηλά αναδεικνύει και την μέση/ανώτερη περιοχή του μπάσου. Εδώ τα φυσικά όργανα με μεγάλο μέγεθος ακούγονται με σωστή κλίμακα, πολύ καλή λεπτομέρεια και παλμό, ζωντανά και παρόντα. Αν ήθελες να χρησιμοποιήσεις μια φράση για όλα αυτά, αυτή θα ήταν “ήρεμη δύναμη”.
Το μεσαίο του συστήματος ακούστηκε αναλόγως καλό. Έχεις την εντύπωση του μεγάλου ήχου και της θετικής παρουσίας στον χώρο και το αποτέλεσμα ήταν σε σωστή απόσταση από τον ακροατή, λελογισμένα ζεστό, φωτεινό και ευχάριστο, χωρίς να γίνεται αδρό. Το πακέτο της Perpetuum δεν έγινε ποτέ σκληρό ή προβολικό, απέδωσε το layering της ηχογράφησης με χαρακτηριστική άνεση και αίσθηση του αέρα και δεν ακούστηκε να “φωνάζει” σε καμία περίπτωση. Οι φωνές αποδόθηκαν ιδιαίτερα φυσικά, με πολύ καλή αίσθηση της θέσης και της κίνησης και οι μεγάλες χορωδίες είχαν ιδιαίτερα θετική παρουσία στον χώρο. Οι σολίστ είναι έντονα παρόντες στον χώρο, με πολύ καλές περιγραφές του ηχοχρώματος και της άρθρωσης.
Ψηλά, το σύστημα της Perpetuum φάνηκε να έχει έκταση και σωστά χαρακτηριστικά ταχύτητας, με πολύ καλό σώμα και αποσβέσεις. Το αποτέλεσμα ήταν φωτεινό και μαλακό (χωρίς να χάνει σε δυνατότητες απόδοσης της λεπτομέρειας και της υφής, ειδικά οργάνων με έντονο περιεχόμενο σε υψηλές συχνότητες). Εδώ, φαίνεται να επικρατεί η ισορροπία που έχει επιλέξει η Ortofon για την 2Μ Black, με μια -ελάχιστα διακριτή- ροπή προς το μαλακό, με πολύ καλό αρμονικό πλούτο και σωστή αίσθηση θερμότητας, που κάνει την τελική ακρόαση πολύ ευχάριστη και ξεκούραστη. Με την ευκαιρία να θυμίσω ότι η 2M Black συνόδευε το πλατό της δοκιμής, αλλά η Perpetuum Ebner προτείνει την MC Quintet Black, ένα μοντέλο με σχεδόν διπλάσια τιμή και τείνουμε να συμφωνήσουμε μαζί της: Ξεκάθαρα το 6060 μπορεί να υποστηρίξει κεφαλές τέτοιας τιμής και -με βάση τα όσα είδαμε- σημαντικά ακριβότερες.
Η εικόνα που είναι σε θέση να δημιουργήσει το 6060, φάνηκε να είναι κορυφαίου επιπέδου. Χαρακτηρίστηκε από πολύ μεγάλη σαφήνεια σε θέματα καθορισμού του πλάτους, πολύ καλό εστιασμό αντικειμένων, με ρεαλιστική περιγραφή του αέρα και της κίνησης και πολύ καλό βάθος. Οι μικρές λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν την διαφορά εδώ και η απόδοση του PE, σε αυτό το επίπεδο, είναι πραγματικά αξιομνημόνευτη: Υλικό με πληροφορία που επιτρέπει την δημιουργία πεδίου envelopment (έξω από την περιοχή που ορίζουν τα ηχεία) αποδόθηκε με ιδιαίτερη σαφήνεια και σταθερότητα, τα μικροδυναμικά διατηρήθηκαν και, γενικώς, το σύστημα φάνηκε να έχει σοβαρές δυνατότητες ιχνηλάτησης του δίσκου. Πολλά από αυτά τα χαρακτηριστικά θα πρέπει να αποδοθούν στην κεφαλή, βεβαίως, αλλά -εμμέσως- αποτελούν απόδειξη για πολύ χαμηλούς θορύβους από τα μηχανικά μέρη και σε ένα πολύ καλό ταίριασμα με τον βραχίονα.

Τελικώς...

... έχοντας δοκιμάσει αρκετά πλατό της Perpetuum Ebner, περιμέναμε, βεβαίως, κάτι καλό από το 6060. Σε τελική ανάλυση, μιλάμε για ένα από τα κορυφαία μοντέλα του κατασκευαστή από την Γερμανία, με ανάλογο κόστος. Δεν περιμέναμε όμως κάτι διαφορετικό και σε αυτό το σημείο κάναμε λάθος. Σε σχέση με το προηγούμενο κορυφαίο μοντέλο της εταιρίας (4040 MkII με τον Thorens TP 92, το οποίο δοκιμάσαμε πριν από μερικά χρόνια), είναι μια αισθητά καλύτερη πηγή, η οποία προσφέρει εξαιρετική ουδετερότητα, τονική ισορροπία, ειδικώς στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων, διατηρώντας, παράλληλα την παράδοση της εταιρίας στο θέμα των πολύ χαμηλών μηχανικών θορύβων και αποτελώντας μια βάση για κεφαλές υψηλού επιπέδου βασισμένη, προφανώς, στον νέο κορυφαίο βραχίονα της εταιρίας. Σε αυτά θα πρέπει κάποιος να προσθέσει την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος και το αποτέλεσμα είναι μια πραγματικά σοβαρή αναλογική πηγή, κατάλληλη για ακροατές με υψηλές απαιτήσεις (και ανάλογες δισκοθήκες). Προτείνεται ανεπιφύλακτα σε αυτή την κατηγορία τιμής.

LISTENING SESSIONS

Η ηχογράφηση έγινε με το master recorder DV-RA1000 της Tascam σε PCM (24bit/192kHz) και τα αρχεία που προέκυψαν βρίσκονται στο διαδίκτυο σε μορφή FLAC ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αναγνώστες. Η διαδικασία απαιτεί την εγκατάσταση του media player foobar2000 μαζί με το plug-in για την δυνατότητα εκτέλεσης δοκιμής double blind ΑΒΧ. Μετά την εγκατάσταση του λογισμικού, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε τα αρχεία (θα το βρείτε σε μορφή .zip), να τα αποσυμπιέσετε, να το φορτώσετε στο foobar2000 και είτε απλώς να το ακούσετε, είτε, επιλέγοντας το μαζί με κάποιο άλλο (shift click), να ενεργοποίησετε την δοκιμή ABX.

TRACK LIST:

  1. Perpetuum Ebner PE 6060/TO 2018/Ortofon 2M Black/Rotel RHQ-10 Michi.
  2. Πηγή Αναφοράς: Linn Sondek LP12/Ittok/Karma, Rotel RHQ10 "Michi".