Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 06/07/2021
Πλατό/Βραχίονας/Κεφαλή
Το CS 600 MKII αντικατέστησε το πλατό αναφοράς (Linn Sondek LP12/Ittok/Karma) και οδήγησε το υπόλοιπο σύστημα μέσω του προενισχυτή phono αναφοράς (Rotel RHQ-10 “Michi”).
Αν και το σύστημα μας παραδόθηκε συναρμολογημένο, η αλήθεια είναι ότι ο βραχίονας της Dual είναι πολύ εύκολος στις ρυθμίσεις του. Με την εφαρμογή των δυνάμεων ανάγνωσης και αντιολίσθησης να γίνονται με ελατήρια δεν χρειάζεται τίποτε άλλο πέρα από το να ισορροπήσεις το σύστημα και να μετακινήσεις τα αντίστοιχα ρυθμιστικά στις σωστές θέσεις. Ανάρτηση δεν υπάρχει για να ασχοληθείς, οπότε το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να βάλεις στην πρίζα το εξωτερικό τροφοδοτικό και να συνδέσεις τον προενισχυτή. Με τις βασικές ρυθμίσεις να είναι οι κλασικές και την ρύθμιση του VTA να γίνεται εύκολα, το όλο στήσιμο δεν θα πρέπει να πάρει περισσότερο από μισή ώρα.
Η αίσθηση του πλατό κατά την χρήση είναι ιδιαίτερα θετική με τον διακόπτη On/επιλογής στροφών να είναι απόλαυση και το lift όσο πρέπει αργό. Ο κινητήρας έχει αρκετή ροπή για ένα καλό σκούπισμα του δίσκου και το μόνο που θα πρέπει να κάνεις σωστά είναι να οριζοντιώσεις την επιφάνεια στήριξης του CS 600 MKII επειδή το ίδιο δεν είναι ρυθμιζόμενο.
Από τον πρώτο δίσκο, έγινε ήδη προφανές ότι οι Γερμανοί έχουν διατηρήσει επιτυχώς την σημαντικότερη, ίσως, αξία του αρχικού CS 600. Το MKII είναι ένα πλατό με ασυνήθιστα χαμηλούς μηχανικούς θορύβους σε σημείο που με δίσκους ιδιαίτερα ήσυχους δεν θα δυσκολευτείς να ακούσεις τον θόρυβο της αναλογικής ταινίας από την οποία προέρχονται. Αυτό είναι κάτι για το οποίο η Dual θα πρέπει να είναι υπερήφανη, καθώς η αρχιτεκτονική της συσκευής είναι εντελώς κλασική χωρίς εξωτικές επιλογές υλικών ή ιδιόμορφες προσεγγίσεις.
Αυτή η συμπεριφορά, όχι μόνο καθορίζει την πρώτη εντύπωση αλλά εξασφαλίζει κάτι σημαντικό: Ένα ιδιαίτερα σκοτεινό υπόβαθρο επάνω στο οποίο αφήνεται να λειτουργήσει η κεφαλή του συστήματος. Και αυτό κάνει τα πράγματα ακόμη πιο ενδιαφέροντα, καθώς η G1 φάνηκε να είναι μια πραγματικά καλή κεφαλή, τόσο σε θέματα ομοιογένειας και τονικής ισορροπίας, όσο και σε θέματα λεπτομέρειας και στερεοφωνικής εικόνας.
Το πλατό με την G1, ακούστηκε καλά ελεγχόμενο, ίσως λίγο αυστηρό στην περιοχή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων, αποδίδοντας πολύ καλά τις λεπτομέρειες και τον παλμό σε χαράξεις με σημαντικό περιεχόμενο σε μπάσο, χωρίς να υπερβάλλει και, συγκριτικά με το πλατό αναφοράς, ακούστηκε λιγότερο ογκώδες και πιο συγκρατημένο. Το αποτέλεσμα, πάντως, είναι μια επιβλητική, κατά περίπτωση, παρουσία στον χώρο με πολύ καλή αίσθηση άρθρωσης των οργάνων της περιοχής, η οποία δεν αλλοιώνεται από μηχανικούς θορύβους και δεν επηρεάζει την στερεοφωνική εικόνα.
Μιλώντας για την εικόνα, αυτή εμφανίστηκε καλά δομημένη, με σαφή όρια και καλή περιγραφή της θέσης των ηχητικών πηγών, της κίνησης και της αίσθησης του βάθους. Χαράξεις με σημαντικές πληροφορίες και σύνθετες εικόνες, αποδόθηκαν σωστά, ανάγλυφες, με καλή αίσθηση αέρα και δεν κούρασαν ποτέ, ενώ πιο μίνιμαλ κομμάτια όπου τα μικροδυναμικά είναι ιδιαίτερα σημαντικά, είχαν, επίσης, καλή παρουσία.
Η μεσαία περιοχή αποδόθηκε με καλή λεπτομέρεια και ισορροπημένη αίσθηση φωτεινότητας και φάνηκε να τηρεί τις “σωστές” αποστάσεις από τον ακροατή, με αποτέλεσμα το άκουσμα να είναι φυσικό και ευχάριστο στο αυτί, ίσως κάπως λιγότερο λαμπρό σε σχέση με την αναφορά, πάντοτε ξεκούραστο, με μια πολύ καλή αίσθηση ομοιογένειας. Χαράξεις με σημαντικό περιεχόμενο στην συγκεκριμένη περιοχή, αποδόθηκαν με καλές δυνατότητες ανάλυσης και το σύστημα με το σύστημα της Dual στην θέση της αναλογικής πηγής δεν “φώναξε” και δεν έγινε ποτέ τραχύ.
Ψηλά, η κεφαλή έδειξε να έχει πολύ καλή έκταση και αέρα με το περιεχόμενο της χάραξης να αποδίδεται ξεκούραστα και με αίσθηση πληρότητας. Σε σχέση με την αναφορά, ο χαρακτήρας της G1 μας φάνηκε ελάχιστα σκοτεινός, μια ιδιότητα που, υποκειμενικά, την θεωρούμε θετική για το συνολικό άκουσμα, καθώς δίνει μια αίσθηση φυσικότητας και το τελικό αποτέλεσμα δεν κουράζει και δεν γίνεται ποτέ αφύσικα μεταλλικό ή οξύ σε μια προσπάθεια να “πείσει”. Ο αρμονικός πλούτος των οργάνων της περιοχής αποδόθηκε σωστά, με καλή αίσθηση θερμότητας και καλή φωτεινότητα.
...διατηρώντας όλα τα συστατικά που έκαναν το αρχικό μοντέλο μια πολύ καλή περίπτωση, η Dual έκανε την ουσιώδη αλλαγή στο υλικό κατασκευής του πλατό και το αποτέλεσμα την δικαιώνει στο επίπεδο που η συνταγή δεν έχασε τίποτε από τα αρχικά θετικά της στοιχεία, ενώ -την ίδια στιγμή- οι βελτιώσεις είναι μετρήσιμες. Επιπροσθέτως, η Skyanalog G1 που συνόδευσε το CS 600 MK II, όχι απλώς στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων αλλά μας επέτρεψε να ανακαλύψουμε έναν νέο παίκτη στον χώρο, με ιδιαίτερες αξιώσεις και, όπως όλα δείχνουν, λαμπρό μέλλον. Έχουμε να κάνουμε με έναν συνδυασμό που προτείνεται ανεπιφύλακτα.
LISTENING SESSIONS
Η ηχογράφηση έγινε με το master recorder DV-RA1000 της Tascam σε PCM (24bit/192kHz) και τα αρχεία που προέκυψαν βρίσκονται στο διαδίκτυο σε μορφή FLAC ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από τους αναγνώστες. Η διαδικασία απαιτεί την εγκατάσταση του media player foobar2000 μαζί με το plug-in για την δυνατότητα εκτέλεσης δοκιμής double blind ΑΒΧ. Μετά την εγκατάσταση του λογισμικού, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε τα αρχεία (θα το βρείτε σε μορφή .zip), να τα αποσυμπιέσετε, να το φορτώσετε στο foobar2000 και είτε απλώς να το ακούσετε, είτε, επιλέγοντας το μαζί με κάποιο άλλο (shift click), να ενεργοποίησετε την δοκιμή ABX.
TRACK LIST: