Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 28/07/2020
ΗΧΕΙΟ ΒΑΣΗΣ/ΡΑΦΙΟΥ - NEAR FIELD MONITOR
Το LP-6 είναι το μικρότερο της σειράς, αφού υπάρχει και το LP-8, ένα πανομοιότυπο ηχείο με λίγο μεγαλύτερη καμπίνα και οκτάρι γούφερ, το οποίο υποστηρίζεται και από μεγαλύτερο ενισχυτή στον κλάδο των χαμηλών συχνοτήτων.
Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς, φυσικά, είναι η μπάφλα. Το LP-6 έχει μπάφλα από συνθετικό υλικό (ABS) και μάλιστα σε δύο επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο είναι η κυρίως μπάφλα, όπου είναι διαμορφωμένο το bass reflex και το δεύτερο περιβάλλει τα μεγάφωνα διαμορφώνοντας τον χώρο γύρω από αυτά. Η χρήση συνθετικών υλικών, απελευθερώνει από τις δυσκολίες κατεργασίας του MDF και επιτρέπει την δημιουργία πολύπλοκων επιφανειών. Το LP-6 διαθέτει ελαφρώς καμπυλωμένη μπάφλα, οπή bass reflex με διατομή η οποία είναι βελτιστοποιημένη από αεροδυναμικής άποψης (για να μην θορυβεί) και την σπεσιαλιτέ του Sprinκle, έναν κυματοδηγό γύρω από το τουίτερ, ο οποίος βελτιστοποιεί την ακτινοβολία του στον χώρο. Κάπου μεταξύ των μεγαφώνων υπάρχει και το κλασικό (για ηχείο στούντιο) LED, που δείχνει ότι το ηχείο είναι σε κατάσταση On.
Το LP-6 είναι ένα ενεργό near field monitor δύο δρόμων, δύο μεγαφώνων. Για τις υψηλές συχνότητες χρησιμοποιεί έναν μαλακό θόλο με διάμετρο μίας ίντσας και για τις χαμηλές/μεσαίες ένα μιντ/γούφερ 6.5 ιντσών με κώνο από πλαστικοποιημένο χαρτί (το αγαπημένο υλικό του Sprinkle) με πηνίο φωνής μεγάλης διαμέτρου. Τα δύο μεγάφωνα οδηγούνται από ισάριθμους ενισχυτές με διακοπτικό στάδιο ισχύος (τάξης D) και ισχύ 40W ανά κλάδο. Το ενεργό φίλτρο που προηγείται των ενισχυτών, έχει συχνότητα cross στο 1.5kHz.
Το LP-6 περιλαμβάνει όλα όσα είναι απαραίτητα για την σωστή του χρήση. Αυτό μεταφράζεται σε τρεις εισόδους, από τις οποίες η μια single ended (RCA) και οι δύο balanced (TRS 6.35mm και XLR), ένα ρυθμιστικό στάθμης με “κλικ” στα 0dB και έναν οκταπλό μικροδιακόπτη DIP για τις ρυθμίσεις του ηχείου. Εδώ, έχουμε, κατ' αρχήν ένα βασικό ρυθμιστικό τονικότητας με θέσεις που τονίζουν ή εξασθενούν τις χαμηλές και τις υψηλές συχνότητες κατά ±2dB, ώστε το ηχείο να προσαρμόζεται στο σύστημα, τα ηχητικά χαρακτηριστικά του χώρου και τις προσωπικές προτιμήσεις του ακροατή, καθώς και μια σειρά ρυθμίσεων αντιστάθμισης των ορίων του χώρου (boundary compensation), οι οποίες βελτιστοποιούν την συμπεριφορά του LP-6 ανάλογα με την θέση του.
Κείμενο
Υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις για τοποθέτηση σε βάση (στον ελεύθερο χώρο, κοντά σε τοίχο και σε ελάχιστη απόσταση από τον τοίχο), τρεις ρυθμίσεις για εφαρμογές desktop audio (σε οριζόντια επιφάνεια/κοντά στον ακροατή, στον ελεύθερο χώρο, κοντά σε τοίχο και σε ελάχιστη απόσταση από τον τοίχο), μια ρύθμιση για τοποθέτηση σε βάση τοίχου και μια ρύθμιση για τοποθέτηση σε κονσόλα μίξης (Bridge). Είναι σαφές ότι το LP-6 είναι ασυνήθιστα ευέλικτο για την κατηγορία τιμής του και ότι ο χρήστης θα δυσκολευτεί να βρει μια θέση για την οποία δεν υπάρχει η σχετική πρόβλεψη (για την ακρίβεια, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τοποθέτηση σε πραγματικό ράφι, αλλά -υποθέτω- αυτή η θέση καλύπτεται από την ρύθμιση Desktop/ελάχιστη απόσταση από τον τοίχο).
Με βάση τα δεδομένα που δίνει ο ίδιος ο κατασκευαστής, το σύστημα έχει απόκριση συχνότητας 39Ηz-25kHz (για αποκοπή -10dB) και ο προσδιορισμός “near field” είναι πραγματικός: Αν και το ηχείο δεν είναι μικρό, έχοντας ύψος 36 εκατοστά, βάθος 26 και πλάτος 22, μπορείς να το ακούσεις από αρκετά κοντά, στα 80 εκατοστά.
Η ποιότητα κατασκευής είναι τυπική, αλλά το φινίρισμα δείχνει αρκετά ανθεκτικό στην σκληρή χρήση, υποδηλώνοντας τις pro καταβολές του LP-6. Για όσους θα ήθελαν κάτι διαφορετικό από το κλασικό μαύρο (που βλέπετε στις φωτογραφίες), υπάρχει και σε ένα πιο φιλικό λευκό χρώμα.
Μεγάλη παρένθεση: Αξίζει να γίνει μια διευκρίνηση σε ό,τι αφορά τον όρο “Near Field”. Το εγγύς πεδίο μιας ηχητικής πηγής είναι μια περιοχή, πολύ κοντά σε αυτήν, όπου η διάδοση των ηχητικών κυμάτων είναι ιδιαίτερα σύνθετη και δύσκολο να προβλεφθεί. Με βάση αυτό, η ακρόαση στο near field δεν είναι κάτι που προτείνεται για κανένα ηχείο, συμπεριλαμβανόμενων και των Near Field. Τα ηχεία πρέπει να ακούγονται με την θέση ακρόασης, είτε στο far field (όπου το ηχείο προσεγγίζει την σημειακή πηγή και ο ακροατής γίνεται αποδέκτης κυρίως της άμεσης ακτινοβολίας του) είτε στο diffuse field (πάλι σε συνθήκες σημειακής πηγής, αλλά με τον ακροατή να γίνεται αποδέκτης του συνδυασμού άμεσης/ανακλώμενης ακτινοβολίας). Στην πραγματικότητα, όταν αναφερόμαστε σε ένα ηχείο Near Field, αναφερόμαστε σε ένα ηχείο το οποίο κατασκευαστικά έχει πολύ μικρό near field, επιτρέπει επομένως την ακρόαση από μικρές αποστάσεις, ενώ ο ακροατής παραμένει στο far field. Κλείνει η παρένθεση.