Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 04/04/2023

avmentor.net
Go to
AVMENTOR.net


Wilson Audio/Nagra: Μια επίδειξη ισχύος στην Αθήνα!

Wilson Audio/Nagra: Μια επίδειξη ισχύος στην Αθήνα!
2023/03/31, [εταιρική παρουσίαση]
Κείμενο: Δημήτρης Σταματάκος
Φωτογραφίες: Βάσια Σκυλακάκη/Clickbox

Σε μια εκδήλωση στον εκθεσιακό χώρο του Melody Club, το οποίο αντιπροσωπεύει τις εταιρίες στην Ελλάδα και με την συμμετοχή του Audiophile Club of Athens, οι άνθρωποι των δύο εταιριών είχαν την ευκαιρία να αναφερθούν στις ιδέες τους, να γνωριστούν με φίλους του καλού ήχου και να δείξουν μερικά πολύ εντυπωσιακά προϊόντα σε ένα πραγματικά μεγάλο σύστημα, επιβεβαιώνοντας -επί ελληνικού εδάφους- ότι υπάρχει μια άτυπη αλλά γόνιμη συνεργασία μεταξύ τους (την οποία διαπιστώσαμε στο Μόναχο πέρυσι και θα ξαναδούμε -από ό,τι μάθαμε- και εφέτος).
Η παρουσία του Peter McGrath της Wilson Audio, συνέπεσε με την πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα του νέου ηχείου της Wilson, του Alexia V. Το “V”, ξεκαθάρισε ο McGrath, δεν είναι αριθμός αλλά το γράμμα V, ενδεικτικό του συνθετικού λίθου V-Material, ο οποίος χρησιμοποιείται στην κατασκευή της καμπίνας και προέρχεται από το κορυφαίο Chronosonic XVX της εταιρίας και το Alexx V. Το Alexia V είναι ένα ηχείο τριών δρόμων με δύο γούφερ, οκτώ και δέκα ιντσών, μια μονάδα μεσαίων επτά ιντσών και το τουίτερ Convergent Synergy Carbon της εταιρίας. To ηχείο προσφέρει εξελιγμένο σύστημα στήριξης καθώς και το γνωστό σύστημα ευθυγράμμισης της κεφαλής για την δημιουργία συνθηκών χρονικής ευθυγράμμισης ανάλογα με την θέση ακρόασης.

Wilson Audio/Nagra: Μια επίδειξη ισχύος στην Αθήνα!

Στον ίδιο χώρο, υπήρχε και το μοντέλο Sasha DAW, ένα μικρότερο, αλλά εξίσου εντυπωσιακό ηχείο, με ιδιαίτερη ιστορική αξία, καθώς αποτελεί τον σύνδεσμο ανάμεσα στο σήμερα της εταιρίας και το original σύστημα WATT/Puppy που είχε σχεδιάσει ο David Wilson πριν από τριάντα περίπου χρόνια και έβαλε στον χάρτη των κατασκευαστών υψηλού επιπέδου την εταιρία. Για όσους θα ήθελαν κάτι πιο.. μαζεμένο, υπήρχε και το SabrinaX, το μικρότερο ηχείο δαπέδου της εταιρίας, στημένο στο... υπόγειο χρηματοκιβώτιο του Melody Club (δεν κάνω πλάκα, μιλάμε για πραγματικό χρηματοκιβώτιο τράπεζας με πόρτα πάχους μισού μέτρου, και με εξαιρετική ησυχία). Σε αυτό το “μικρό” (τρόπος του λέγειν) setup είδαμε και το νέο πλατό της Thales.

Wilson Audio/Nagra: Μια επίδειξη ισχύος στην Αθήνα!

H Nagra είχε, επίσης να επιδείξει μερικά εντυπωσιακά πράγματα. Καταρχήν το σύστημα πίσω από τους Mathieu Latour και Kerry St. James, όσο μαζί με τον McGrath μιλούσαν και έκαναν τα demo τους, ήταν βασισμένο σε ηλεκτρονικά της σειράς HD, με τους μεγάλους, “κάθετους” μονομπλόκ τελικούς HD AMP να οδηγούν τα Wilson Alexia V, μέσα από ένα στάδιο εξόδου με MOSFET, το οποίο αποδίδει 250W/8Ω αλλά, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της εταιρίας “μπορεί να φτάσει και τα 1000W, αν η αντίσταση του ηχείου κατέβει χαμηλά”. Φυσικά, το tour de force στο ρακ ήταν το αναλογικό σύστημα Reference, με το επετειακό πλατό Reference Anniversary (περιορισμένης έκδοσης, για τα 70 χρόνια της εταιρίας) και την κεφαλή Reference MC, την πρώτη κεφαλή της Nagra.
To Reference Anniversary είναι ένα εντυπωσιακό κατασκεύασμα, με ακόμη πιο εντυπωσιακό εσωτερικό κόσμο. Βασίζεται σε ένα σύστημα περιστροφής με δύο άψηκτρους κινητήρες DC ο οποίοι οδηγούν το πλατό των 6.5 κιλών μέσω ιμάντα και ενός συστήματος το οποίο ελέγχει και σταθεροποιεί την ταχύτητα με την κεφαλή να ακουμπά στον δίσκο (ώστε να αντισταθμίζονται οι τριβές), σε ένα παράθυρο 20 δευτερολέπτων, αφού πρώτα ένας μετρητής επιτάχυνσης επιβεβαιώσει ότι το αναρτημένο σασί (από αλουμίνιο) έχει σταθεροποιηθεί πλήρως. Πολύπλοκη χορογραφία, η οποία οπτικοποιείται από το σχετικό μοντουλόμετρο (σήμα κατατεθέν της Nagra), βαθμονομημένο σε στροφές ανά λεπτό, για την συγκεκριμένη εφαρμογή.
Ο βραχίονας είναι ειδικά σχεδιασμένος για το συγκεκριμένο πλατό. Το στέλεχος χρησιμοποιεί ανθρακονήματα σε δυο ομοαξονικές στρώσεις μεταξύ των οποίων έχει τοποθετηθεί μια στρώση ξύλου, διαθέτει μονοκόμματο headshell και χρησιμοποιεί μονοσημειακή έδραση, η οποία περιλαμβάνει χαλύβδινη ακίδα και φωλιά από πολυαιθυλένιο. Το αντισκέιτινγκ είναι μαγνητικό. Ο άξονας του πλατό είναι κατασκευασμένος από χάλυβα και το έδρανο χρησιμοποιεί σφαιρίδια καρβιδίου.
Ίσως το πιο “εξωτικό” κομμάτι του Reference να είναι το υλικό κατασκευής του πλατό, όπου χρησιμοποιείται Exium ΑΜ, ένα μη σιδηρούχο κράμα με πολύ υψηλή πυκνότητα (60% μεγαλύτερη από αυτήν του Τιτανίου) και εξαιρετικές ικανότητες απόσβεσης, το οποίο έχει αναπτυχθεί από την NASA και χρησιμοποιείται, κατόπιν άδειας, αποκλειστικά από την Nagra, σε προϊόντα ήχου.
Η κεφαλή Reference MC αναπτύχθηκε ταυτόχρονα με το αναλογικό σύστημα πλατό/βραχίονα Reference και μοιράζεται μαζί του το Exium ΑΜ, το οποίο χρησιμοποιείται στην επιφάνεια που στηρίζει την γεννήτρια και παίζει τον ρόλο του interface μεταξύ αυτής και του σώματος της κεφαλής, το οποίο είναι κατασκευασμένο από μαγνήσιο.
Η κεφαλή είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, με αντίσταση 4Ω και 6Ω, οι οποίες διαφέρουν ως προς την ευαισθησία, με τις σχετικές τιμές να είναι 0.30mV και 0.45mV αντιστοίχως. Και στα δύο μοντέλα χρησιμοποιείται γεννήτρια με περιέλιξη από άργυρο πολύ υψηλής καθαρότητας, σε δύο στρώσεις (σε αντίθεση με την πεπατημένη, που απαιτεί μόνο μια στρώση). Το στέλεχος της κεφαλής είναι κατασκευασμένο από ρουμπίνι με το τελικό κομμάτι, αυτό που περιλαμβάνει τα πηνία, να είναι από τιτάνιο, το οποίο είναι επικαλυμμένο με άνθρακα DLC (Diamond-Like Carbon). Η δομή αυτή, αναφέρει η Nagra, ελαχιστοποιεί τους συντονισμούς που δημιουργούνται στην περιοχή.
Η ακίδα παράγεται στην Ελβετία και έχει προφίλ Fritz Gyger S (από τον γνωστό ωρολογοποιό ο οποίος το χρησιμοποίησε πρώτος) και οι ακροδέκτες για την σύνδεση της κεφαλής αποτελούν μια ομαλή συνέχεια του αγωγού των πηνίων, ελαχιστοποιώντας, κατά το δυνατόν, την αυτεπαγωγή.

Wilson Audio/Nagra: Μια επίδειξη ισχύος στην Αθήνα!

Το σύστημα με τα ηλεκτρονικά της Nagra και τα ηχεία της Wilson επιβλήθηκε με άνεση στο χώρο, παρά τα πολλά κυβικά μέτρα και το τελικό αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό σε όλα τα επίπεδα. Δεν έχει, ίσως νόημα να γεμίζει κάποιος σελίδες με υπερθετικούς βαθμούς για κάτι που συνολικά στοιχίζει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, αλλά, το σύστημα Nagra/Wilson κινείται, κατά την άποψή μου, στα όρια του εφικτού με τα σημερινά μέσα και αυτό έχει από μόνο του μεγάλη άξια (τα Chronosonic XVX στο Μόναχο, το 2022, ήταν λιγότερο εντυπωσιακά, πιθανώς λόγω του περιορισμένου χώρου, προσπάθησα να εξηγήσω ότι θα ακούγονταν καλύτερα στον χώρο του Melody Club, τόσο στον McGrath όσο και στον Κώστα Κεκεμένη, νομίζω ότι έπιασαν το υπονοούμενο...).
Τα μέλη του A.C.A γέμισαν το Melody Club, με τον γνωστό ενθουσιασμό και το κέφι των audiophiles και σίγουρα αποτέλεσαν ένα ιδανικό κοινό, με δεδομένο το επίπεδο της επίδειξης, η οποία χαρακτηρίστηκε, επίσης, από πολύ καλό μουσικό υλικό, σε μεγάλο ποσοστό δουλειές του ίδιου του Peter McGrath, μια μάλιστα μερικών ημερών. Ο McGrath είναι ιδιαίτερα δραστήριος μηχανικός ήχου, ο οποίος βασίζεται σε μίνιμαλ στησίματα μικροφώνων και ελάχιστα ηλεκτρονικά. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, όπως εντυπωσιακά ήταν και κάποια τρακ του νέου δίσκου της Nagra (επετειακή έκδοση για τα 70 χρόνια της εταιρίας), κάποια βασισμένα σε ηχογραφήσεις του πενήντα, αλλά με εξαιρετική ποιότητα.
Κατά τα ειωθότα η εκδήλωση συνδυάστηκε με οινοποσία, ενώ φήμες αναφέρουν ότι μέλη και μη μέλη του A.C.A, ομού με μη κατονομαζόμενο εκπρόσωπο του τύπου “συνέχισαν” μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες σε παραδοσιακό ψητοπωλείο.
Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε τόσο με τον Peter McGrath όσο και με τον Mathieu Latour για τις εταιρίες, τα προϊόντα και τα νέα τους σχέδια. Διαβάστε τις σχετικές συνεντεύξεις!