Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 23/01/2007


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: VERITY AUDIO RIENZI...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

H X E I O

Verity Audio Rienzi

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

H Verity Audio προτείνει γενικώς για τα ηχεία της έναν αρκετά μεγάλο αριθμό ωρών στρωσίματος, οι οποίες ξεπερνούν τις 100, κάτι που σεβάστηκα πλήρως κατα την δοκιμή αυτή, αφού είχα το ηχείο στην διάθεσή μου για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Το Rienzi οδηγήθηκε από τον γνωστό τελικό HCA 3500 της Parasound με τον Melos στην θέση του προενισχυτή και το, επίσης γνωστό, ψηφιακό σύστημα P70/D70 της Esoteric.
Αρχικώς τοποθέτησα και άκουσα για αρκετές ώρες το ηχείο με το γούφερ να ακτινοβολεί προς τα πίσω (όπως δηλαδή προτείνει η εταιρία) και στην συνέχεια άλλαξα τον προσανατολισμό ώστε να έχω άποψη και για τις δύο θέσεις. Στην δική μου περίπτωση και τονίζω το "δική μου" επειδή σε άλλους χώρους μπορεί να συμβαίνει το αντίθετο, η πρώτη τοποθέτηση οδήγησε σε σαφώς καλύτερα αποτελέσματα, με το χαμηλό να έχει μεγαλύτερη έκταση και έλεγχο και το ηχείο να επιβάλλεται στον χώρο με χαρακτηριστική άνεση. Με το γούφερ να ακτινοβολεί προς τον ακροατή, πήρα ελαφρώς λεπτότερη αναπαραγωγή στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων και το ηχείο "μίκρυνε" υποκειμενικά.  Ως εκ τούτου, κατά το μεγαλύτερο μέρος των ακροάσεων χρησιμοποιήθηκε ο αρχικός προσανατολισμός και τα σχόλια που θα διαβάσετε αφορούν σε αυτόν.
Παρά το σχετικά "μαζεμένο" μέγεθός του (με ύψος που δεν ξεπερνά -για λίγο- το ένα μέτρο και πλάτος 195 χιλιοστά στο στενότερο σημείο της κεφαλής) το Rienzi εμφανίστηκε από τις πρώτες στιγμές των ακροάσεων ιδιαίτερα επιβλητικό και πλήρες, γεμίζοντας τον χώρο χωρίς εμφανή σημεία κόπωσης ακόμη και σε υψηλές στάθμες. Ο δυναμικός αυτός χαρακτήρας συνοδεύεται ταυτόχρονα από μια πολύ καλή ουδετερότητα, απουσία χρωματισμών και διαύγεια στην μεσαία περιοχή, χαρακτηριστικά που προσδίδουν στο ηχείο ένα γνωστό μεν, σπάνιο δε, γνώρισμα: Μπορείς να ακούσεις σε πολύ υψηλές στάθμες επί μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς να νοιώσεις την ανάγκη να μειώσεις την στάθμη και αυτό είναι, κατά την γνώμη μου, μια επίδοση που δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητη. Οι παραδοσιακοί αναγνώστες ίσως έχουν ήδη πιάσει το νόημα: Στο σύνηθες δίλημμα "ακρίβεια ή μουσικότητα", το οποίο ενίοτε οριοθετεί και τις διαφορές μεταξύ των "μόνιτορ" και των audiophile ηχείων (λες και πρέπει να υπάρχει τέτοια ομαδοποίηση -τρομάρα μας...) η Verity απαντά με επιμελές engineering: To Rienzi είναι ταυτόχρονα ακριβέστατο και ευχάριστο, παραμένοντας ουδέτερο απέναντι στο πρόγραμμα αλλά χωρίς να το παρακάνει με περιττές σκληρότητες και στεγνή αίσθηση. Εργα με σημαντικό περιεχόμενο χαμηλά περιγράφονται πολύ σωστά, με άφθονες λεπτομέρειες και όλες τις ηχοχρωματικές μικροδιαφοροποιήσεις, όγκο που πραγματικά γεμίζει τον χώρο και καθηλώνει τον ακροατή καθώς και άψογο έλεγχο.
Η Verity Audio προτείνει το τμήμα των χαμηλών συχνοτήτων να τοποθετείται έτσι ώστε τα γούφερ να ακτινοβολούν προς τα πίσω κάτι που αποτελεί πάγια τακτική της για τα περισσότερα ηχεία... ... ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα περιστροφής του κάτω μέρους ώστε το γούφερ να έλθει μπροστά. Αυτό προσφέρει στο Rienzi μια δυνατότητα προσαρμογής στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του χώρου.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ισως το δυνατότερο σημείο του ηχείου, πάντως, να είναι το ανώτερο χαμηλό και οι μεσαίες του: Οι λεπτομέρειες εκεί είναι εξαιρετικές και αν το πρόγραμμα περιλαμβάνει φωνές, χορωδίες, πνευστά και έγχορδα της περιοχής, τότε με το Rienzi μπορείς να περιμένεις πραγματικά θαύματα, καθώς είναι ένα από τα καλύτερα ηχεία που έχω συναντήσει στον τομέα αυτό και μάλιστα με ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: Δεν είναι ένα ηχείο "μεσαίων" υπό την έννοια ότι δεν πρέπει να αφιερώσεις την ύπαρξή σου ως ακροατής ακούγοντας όπερες, Γρηγοριανό μέλος, Γερμανικό lead και σόλο έγχορδα για να το ευχαριστηθείς. Κι αυτά καλά είναι -δε λέω- αλλά το εν λόγω ηχείο τα κατάφερε εξ' ίσου με εντελώς διαφορετικά ακούσματα στα οποία περιλαμβάνονται ηλεκτρονική μουσική, ποπ και ροκ, τζαζ -όλα τα πράγματα, εν πάση περιπτώσει, που μπορεί κανείς να βρει σε μια σφαιρικά αναπτυγμένη δισκοθήκη και μάλιστα να τα ακούσει σε υψηλές στάθμες καθώς το Rienzi δεν φάνηκε διατεθειμένο να "τερματίσει" στον χώρο που το ακούσαμε. Η αναφορά στα συγκεκριμένα είδη μουσικής δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε αφορά συγκεκριμένες μουσικές προτιμήσεις του υποφαινόμενου: Στην πραγματικότητα, πολύ συχνά, ένα ηχείο μπορεί να εμφανίζεται πραγματικά πολύ καλό σε συγκεκριμένα είδη μουσικής επειδή αυτά έχουν, ως ηχογραφήσεις, μικρή ενέργεια και σχετικά περιορισμένο φάσμα ενώ οι κρυφές μη-γραμμικότητες των μεγαφώνων κάνουν την εμφάνισή τους σε μεγάλες μετατοπίσεις και σε ενδοδιαμορφώσεις που δημιουργούνται από συνιστώσες που υπάρχουν σε εκτεταμμένα φάσματα, επομένως οφείλουμε να είμαστε καχύποπτοι με σχεδιάσεις που θέτουν προυποθέσεις προγράμματος για να ακουστούν σωστά και απορρίπτουν επί της αρχής συγκεκριμένα είδη μουσικής (προσωπικώς μάλιστα, τους επιστρέφω την απόρριψη...). Ολα τα παραπάνω θετικά στοιχεία στην απόδοση των χαμηλών και των μεσαίων, φανταστείτε τα να συνοδεύονται από μια πολύ σταθερή και εκτεταμμένη εικόνα, καθώς το ηχείο εξαφανίστηκε με εξαιρετική άνεση και αποδείχθηκε απολύτως ικανό να αναδείξει μικρολεπτομέρειες της ηχογράφησης και να εστιάσει με άνεση πηγές σε διαφορετικές αποστάσεις από τον ακροατή. Σε αυτό παίζει, βεβαίως, τον ρόλο της η προσεγμένη σχεδίαση της κεφαλής και το ίδιο το τουίτερ, το οποίο μπορεί να μην ανεβαίνει σε αστρονομικά όρια από πλευράς απόκρισης (οι φανατικοί του SA-CD δεν θα χαρούν να μάθουν ότι η απόκρισή του φθάνει απλώς τα 25kHz, αλλά μη βιάζεστε, πιθανότατα δεν έχει σημασία μόνον η ποσότητα, εδώ, αλλά και η ποιότητα) τα καταφέρνει, όμως, θαυμάσια στο να παραμείνει διαυγές και γρήγορο χωρίς το παραμικρό ίχνος σκληράδας, στοιχεία που του προσφέρουν έναν πολύ ξεκούραστο, αέρινο χαρακτήρα χωρίς ωστόσο να το μετατρέπουν σε ένα ηχείο που τα μεταφέρει "όλα πίσω" και απομακρύνει τον ακροατή από το ακρόαμα. Αντιθέτως, η αίσθηση που έχεις είναι ότι βρίσκεσαι πολύ κοντά, μέσα στα πράγματα και έτσι, υποκειμενικά πάντα, αποκτάς μια ξεχωριστή επαφή με αυτό που ακούς κάθε στιγμή. Με τέτοια χαρακτηριστικά είναι λογικό,τέλος, να αναρρωτηθεί κανείς, πόσο αποκαλυπτικό είναι το Rienzi όσον αφορά τα συνοδά μηχανήματα επόμενως, με άλλα λόγια, πόσο απαιτητικό είναι. Φυσικά, ένα ηχείο στην περιοχή των 10.000 ευρώ, δεν είναι ντουντούκα καθημερινής χρήσης για τον κάθε απωανατολίτικο ολοκληρωμένο ενισχυτάκο, απαιτώντας ένα ισορροπημένο σύστημα για να αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.  Εξ όσων μπορούμε να κρίνουμε, το ηχείο δεν θα διστάσσει να περάσει κάποια απο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των συνοδών συσκευών (αλλά και του προγράμματος) στον χώρο αλλά ταυτόχρονα δεν είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο φορτίο. Επομένως θα πρέπει να είναι κανείς προσεκτικός ως προς τα συνοδά αλλά δεν θα πρέπει να περιμένει δυσάρεστες εκπλήξεις όσον αφορά τις απαιτήσεις σε τελικό ενισχυτή.
Η αισθητική και το φινίρισμα του ηχείου κρίνονται ως εξαιρετικά. Η Verity Audio προσφέρει το Rienzi είτε σε λάκα πιάνου είτε σε συκομουριά.
Τελικώς...
... το Rienzi είναι, χωρίς καμμία αμφιβολία, ένα ηχείο που σέβεται ταυτοχρόνως την ακρίβεια και αυτό που ονομάζουμε "μουσικότητα" (εννοώντας, συνήθως, την τάση του ηχείου να συγχωρεί ορισμένα πράγματα που εμφανίζονται, χωρίς να πρέπει, στην είσοδό του...), προσφέροντας στον ακροατή την δυνατότητα να απολαύσει την δισκοθήκη του, όποια και αν είναι αυτή, χωρίς περιορισμούς και εκνευριστικές διαπραγματεύσεις. Επιπρόσθετα, είναι έξυπνα σχεδιασμένο ώστε να επιτρέπει προσαρμογή στην ακουστική του χώρου, ποιοτικά κατασκευασμένο και φινιρισμένο, εν τέλει, δηλαδή, ένα άκρως ενδιαφέρον πακέτο που συνδυάζει τεχνική  αρτιότητα με μια σοφά σχεδιασμένη ηχητική ταυτότητα που καταφέρνει να ενθουσιάσει κάτω από όλες τις συνθήκες. Θεωρείστε το ως μια εξαιρετική επιλογή στην συγκεκριμένη κατηγορία τιμής. 

Δημήτρης Σταματάκος

Συζητείστε το στα forums του avmentor...                                                    

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2007
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr