|
REVIEW |
H X E I O
|
Verity Audio
Rienzi |
|
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ... |
|
H Verity Audio
είναι μία εταιρία που είναι γνωστή (και αγαπητή) για τις... κεφαλές
της. Κι εννοώ τις καμπίνες που φιλοξενούν τις μονάδες των μεσαίων
και των υψηλών συχνοτήτων οι οποίες είναι ξεχωριστές σε όλα τα ηχεία
της (εκτός του Tamino, όπως ήδη αναφέρθηκε). Ανάμεσά στους
φανατικούς χρήστες τους βρίσκεται και o Rene Laflamme της Fidelio ο οποίος τις
χρησιμοποιεί ως near field μόνιτορ στις on location ηχογραφήσεις για
τις οποίες είναι γνωστή η εταιρία του. Είναι επομένως λογικό το ότι
ο σχεδιασμός του Rienzi, όπως τον περιέγραψε ο ίδιος ο Pelchat
ξεκίνησε από αυτό το κομμάτι. Ο στόχος ήταν να σχεδιαστεί μια καλή
κεφαλή αλλά με κόστος χαμηλότερο αυτού των μεγαλύτερων μοντέλων. Η
επιλογή εδώ ήταν ένα τουίτερ 3/4 της ίντσας,
μαλακού θόλου της Scanspeak, ίδιο με αυτό που χρησιμοποιήται στο
Fidelio και ένα μιντ/γούφερ της Seas 6.5 ιντσών, οι
παράμετροι του οποίου έχουν βελτιστοποιηθεί με βάση της συστάσεις
της Verity Audio. H καμπίνα που φιλοξενεί τις δύο μονάδες είναι
κλειστού τύπου με την μπάφλα να βρίσκεται υπό (ελαφρά) κλίση και να
είναι επενδεδυμένη με αποσβεστικό υλικό το οποίο καλύπτει και το
σύνολο του τουίτερ (πλήν του θόλου, φυσικά!). Για τις χαμηλές
συχνότητες έχει ακολουθηθεί η αρχιτεκτονική του Fidelio: Μία
ξεχωριστή καμπίνα φορτισμένη με οπή ανάκλασης και η γνωστή
μονάδα των 7 ιντσών με μεγάλη διαδρομή και κώνο από
επεξεργασμένο χαρτί και ανθρακονήματα της οποίας, επίσης, η μπάφλα
είναι τοποθετημένη υπό κλίση. Η Verity δεν δίνει κάποιες ιδιαίτερες
λεπτομέρειες για τα φίλτρα διαχωρισμού που χρησιμοποιούνται, γνωρίζω
όμως ότι η εταιρία αρέσκεται σε απλά (δηλαδή πρώτης τάξης)
χαμηλοδιαβατά φίλτρα για την τροφοδοσία των γούφερ και σε υψιπερατά
φίλτρα ανώτερης τάξης για την τροφοδοσία των τουίτερ (με αρκετά
υψηλή συχνότητα αποκοπής). Ολα αυτά, οδηγούν σε μία σχεδίαση με
μέτρια-προς-χαμηλή ευαισθησία (87dB/w/m) και τυπική εμπέδηση
8Ω. |
|
Τα δύο τμήματα του ηχείου χωρίζονται από μια πλάκα η
οποία φέρει σημεία επαφής από αποσβεστικό υλικό στις δύο
επιφάνειές της. | |
Μέχρι το σημείο
αυτό το Rienzi είναι σαφώς βασισμένο στο Fidelio, ωστόσο η Verity
έχει κάνει και ένα βήμα ακόμη: Σε αντίθεση με το τελευταίο, το νέο
ηχείο υποστηρίζει και την αντιστροφή της καμπίνας του
γούφερ, ώστε να είναι στο χέρι του χρήστη ο προσανατολισμός
του. Η προσέγγιση αυτή προέρχεται από το Parsifal και επιτρέπει το
στήσιμο του ηχείο με το γούφερ να ακτινοβολεί είτε προς την πίσω
πλευρά, είτε προς τον ακροατή. Αυτή η δυνατότητα επιλογής είναι μία
αρκετά σημαντική υπόθεση: Η θέση του γούφερ (και της οπής ανάκλασης)
καθορίζει το πώς "βλέπει" το ηχείο τον χώρο ως φορτίο και επηρεάζει
-πιθανόν σε σημαντικό βαθμό- την απόκριση χαμηλά. Η Verity αναφέρει
ότι η θέση που προτείνεται επισήμως για το γούφερ είναι "πίσω" αλλά
προτρέπει τον χρήστη να δοκιμάσει και τις δύο
εκδοχές και να αποφασίσει επί τόπου, στον δικό του χώρο. Η
δυνατότητα περιστροφής υποστηρίζεται από δύο ζεύγη εναλλακτικών
ακροδεκτών πολύ καλής ποιότητας οι οποίοι καλύπτονται έξυπνα από
τους λογότυπους της ηχείου. Η καμπίνα του Rienzi είναι άψογα
φινιρισμένη και μπορεί κανείς να επιλέξει μεταξύ της λάκας
πιάνου (η οποία φαίνεται στις φωτογραφίες που συνοδεύουν το κείμενο
αυτό) και της συκομουριάς. Το ηχείο πατά στο δάπεδο μέσω τεσσάρων
μεγάλων κώνων στους οποίους μπορούν να τοποθετηθούν ρυθμιζόμενες
ακίδες, ενώ μεταξύ της κεφαλής και της καμπίνας των χαμηλών
συχνοτήτων τοποθετείται μια πλάκα πάχους μιας ίντσας με σημεία
επαφής από αποσβεστικό υλικό, εξασφαλίζοντας μια σχετική απομόνωση
μεταξύ των δύο τμημάτων του ηχείου τα οποία συνδέονται με δύο κοντά
καλώδια για την μεταφορά του σήματος. Ενδιαφέρον έχει και η
συσκευασία του ηχείου η οποία στην περίπτωσή μας περιελάμβανε δύο
flight cases εξαιρετικής ποιότητας, τα οποία ωστόσο προσφέρονται ως
έξτρα. Συνήθως ένα ηχείο στο επίπεδο του Rienzi δεν πηγαινοέρχεται
από το ένα μέρος στο άλλο, αν όμως υπάρχει έστω και μικρή πιθανότητα
για συχνή μεταφορά του, σας τις συστήνω ανεπιφύλακτα. Οχι μόνο
προστατεύουν τα ηχεία απόλυτα αλλά κάνουν την διαδικασία της
συσκευασίας και της μεταφοράς τους πραγματικό παιχνίδι. |
|
|
Οι υποδοχές σύνδεσης είναι πολύ καλής ποιότητας και
αυτές που δεν χρησιμοποιούνται καλύπτονται έξυπνα από τους
λογότυπους του ηχείου. Την στήριξη έχουν αναλάβει
τέσσερεις ορειχάλκικοι κώνοι που μπορούν να δεχτούν και
ακίδες. |
Η μεταφορά
του σήματος από το τμήμα των χαμηλών συχνοτήτων προς την
κεφαλή γίνεται μέσω δύο μικρού μήκους καλωδίων. Αυτά είναι και
τα μόνα σημεία μηχανικής ζεύξης των δύο τμημάτων του
ηχείου. | |
| |
|