REVIEW |
ΠΛΑΤΟ |
J.C.
Verdier “La Platine” |
|
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ... |
|
Το La Platine είναι
ένα σύστημα που βασίζεται, κυρίως, στις μεγάλες μάζες: Η βάση του
είναι κατασκευασμένη από Medite, ένα δομικό υλικό που αποτελείται
από ίνες ξύλου και ρητίνη, είναι βαρύ και φαίνεται να έχει πολύ
καλές επιδόσεις σε θέμα χρωματισμών και το φινίρισμα είναι από μαύρη
λάκα πιάνου. Συνολικά, το La Platine ζυγίζει πάνω από 60 κιλά, 16
από τα οποία ανήκουν στο πλατό που είναι κατασκευασμένο από
ανοξείδωτο ατσάλι και έχει ύψος 60 χιλιοστών. To έδρανο που
χρησιμοποιήται είναι, ίσως, το πλέον ενδιαφέρον σημείο του πλατό:
Πρόκειται για έναν άξονα με διάμετρο 20 χιλιοστών. Ο άξονας (σε
συνδυασμό με ένα λάδι υψηλού ιξώδους) χρησιμοποιήται για την
οριζόντια σταθεροποίηση του συστήματος και διαθέτει ένα ατσάλινο
σφαιρίδιο στην κορυφή επάνω στο οποίο, ωστόσο, φαίνεται να
εξασκείται ελάχιστη δύναμη. Η κατακόρυφη σταθεροποίηση γίνεται με
την βοήθεια ενός ισχυρού μαγνητικού πεδίου που δημιουργείται μεταξύ
δύο δακτυλιοειδών μαγνητών που βρίσκονται στην βάση και δημιουργούν
ισχυρές δυνάμεις απώθησης (τόσο ισχυρές που η αλήθεια είναι ότι
πρέπει να ξέρεις το... “κόλπο” για να βάλεις το πλατό στη θέση του).
Το αποτέλεσμα αυτής της αρχιτεκτονικής είναι ότι, στην πράξη το
πλατό αναρτάται στον αέρα σε ότι αφορά τον κατακόρυφο άξονα. Αν αυτό
σας θυμίζει το μαγνητικό έδρανο της Clearaudio έχετε δίκιο. Απλώς,
έχω την εντύπωση ότι ο Verdier το έκανε πρώτος και πριν από πολύ
καιρό... |
|
H αισθητική του La Platine είναι χαρακτηριστική. Το
φινίρισμα είναι μαύρη λάκα. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος
εξωτερικά και προσφέρει μικρορύθμιση των στροφών. |
|
Ένας μεγάλος δακτυλιοειδής κεραμικός μαγνήτης απωθεί
έναν αντίστοιχο τοποθετημένο στο πλατό εξασφαλίζοντας ότι η
δύναμη που εξασκείται στο σφαιρίδιο του εδράνου είναι πολύ
μικρή. | |
Η μετάδοση της κίνησης
γίνεται από έναν εξωτερικά τοποθετημένο κινητήρα. Οι πληροφορίες
μιλούν για ένα μοτέρ συνεχούς της Philips με μεγάλη ροπή το οποίο
ελέγχεται από ένα κύκλωμα που επιτρέπει και την μικρομετρική ρύθμιση
των στροφών. Ο ιμάντας στην περίπτωση της δοκιμής ήταν λεπτή κλωστή
αλλά μπορεί κανείς να διαλέξει και άλλο υλικό (ελαστικό για
παράδειγμα), υπάρχει μάλιστα δυνατότητα ρύθμισης ανάλογα με το υλικό
αυτό στην πίσω πλευρά του κινητήρα (ένας διακόπτης που αυξάνει
ελαφρώς τις στροφές ώστε αν η ολίσθηση είναι μεγαλύτερη να υπάρχει
αντιστάθμιση). Η οριζοντίωση του συστήματος επιτυγχάνεται
πανεύκολα από τρία ρυθμιζόμενα σημεία τα οποία έχουν μεγάλη
ελαστικότητα ώστε να απορροφούν εξωγενείς κραδασμούς. Τα armboards
είναι στην πράξη μπλοκς από Medite, με αρκετά μεγάλο ύψος ώστε να
ευθυγραμμίζουν τους βραχίονες με το πλατό και στερεώνονται με
μεγάλους κοχλίες στο κυρίως σασί. Ο Verdier έχει αφήσει τις βίδες
ακάλυπτες και αυτή η επιλογή, μαζί με τα χαρακτηριστικά τσοχάκια που
μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες δίνουν στο όλο σύστημα μια
ιδιαίτερη αισθητική την οποία, προσωπικά, βρίσκω
ενδιαφέρουσα. |
|
Στο πλατό της δοκιμής είχαν τοποθετηθεί δύο βραχίονες.
Εδώ ο Tri-Planar...
|
|
... κι εδώ ο Morch DP-6 με το βαρύ
στέλεχος. | |
Ο μεγάλος βραχίονας
του συστήματος ήταν ο Tri-Planar. Πρόκειται για μια κατασκευή με
καρντανική ανάρτηση, δυνατότητα περιστροφής του στελέχους (κάτι που
εξασφαλίζει την εύκολη και σωστή ρύθμιση του αζιμουθίου), απόσβεση
με σιλικόνη και φυσικά δυνατότητα συνεχούς ρύθμισης της κατακόρυφης
γωνίας ανάγνωσης με την βοήθεια του χαρακτηριστικού βερνιέρου που
βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του βραχίονα. Μπορείτε να ακούσετε
τις διαφορές που προκύπτουν από τις διαφορετικές ρυθμίσεις στο
σημείο αυτό, χρησιμοποιώντας τα αρχεία που βρίσκονται στο τέλος του
κειμένου αυτού. Ο Morch DP-6 είναι παλαιός γνωστός μεν, καθόλου
συμβατικός δε: Βασίζεται σε μια αρχιτεκτονική τριών εδράνων (ενός
για το οριζόντιο επίπεδο και δύο για το κατακόρυφο) η οποία του
δίνει ορισμένα χαρακτηριστικά unipivot (δεν είναι βεβαίως
καθαρόαιμος μονοσημειακός) έχει δυνατότητα αλλαγής στελεχών ώστε ο
χρήστης να επιλέξει αυτό με την κατάλληλη μάζα και έχει σχήμα
ανοικτού S. Οι κεφαλές του συστήματος ήταν η Clearaudio Da Vinci
(η τρίτη καλύτερη της μεγάλης σειράς) με πηνία από χρυσό και
απόκριση που φτάνει τα 100kHz (!) η οποία ήταν τοποθετημένη στον
Tri-Planar και η Palo Santos Presentation της Sumiko με κέλυφος από
ξύλο τριανταφυλλιάς η οποία ήταν τοποθετημένη στον Morch. To πακέτο
ολοκλήρωνε ένα ματ της Pro-Ject (Leather IT) καθώς το La Platine
παραδίδεται χωρίς δικό του ματ. |
|
Στον Tri-Planar είχε τοποθετηθεί η Clearaudio
DaVinci... |
|
... ενώ στον Morch DP-6 μία Sumiko Palo Santos
Presentation. | |
|