|
REVIEW |
CD
PLAYER |
Advance Acoustic MCD-203
II |
|
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ... |
|
Οπτικά,
δεν φαίνεται να υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο
μοντέλων, με εξαίρεση το τηλεχειριστήριο της νέας συσκευής
το οποίο είναι ανασχεδιασμένο και πιο κομψό. Η Advance εξακολουθεί
να προσφέρει το MCD-203 II σε δύο εκδόσεις, μια με ασημένιο
φινίρισμα και μια “δίχρωμη” με μαύρα ματ “αυτιά” και η αισθητική της
συσκευής είναι αρκετά λιτή με πρόσοψη από πλάκα αλουμινίου, μια
απλή, κεντρικά τοποθετημένη οθόνη και μόνο τα απαραίτητα
χειριστήρια. Οι παρατηρητικοί θα δουν αμέσως ότι το player
στηρίζεται σε τέσσερα κωνικώς διαμορφωμένα σημεία
και στην συσκευασία βρήκαμε αντίστοιχες υποδοχές ώστε να μην
τραυματίζεται η επιφάνεια κάτω από αυτά. Από πλευράς δυνατοτήτων
σύνδεσης, το MCD-203 II προσφέρει μια έξοδο single ended και
μια balanced, καθώς επίσης και το σύνηθες ζεύγος ψηφιακών
εξόδων (Toshlink και ομοαξονική), όλες υλοποιημένες με βύσματα
τυπικής ποιότητας. Σε γενικές γραμμές, οφείλω να ομολογήσω ότι με
βάση την τιμή του, η παρουσία του player χωρίς να “φωνάζει” είναι
-τουλάχιστον- επιβλητική. Πρόκειται για μια μεγάλη και βαριά
συσκευή που παραπέμπει σαφώς σε ακριβότερο κομμάτι, κάτι
που θα πρέπει να καταχωρηθεί στις επιτυχίες της Advance, ειδικά σε
μια τόσο δύσκολη και απαιτητική κατηγορία τιμής, όπου συχνά μια
ανεπιτυχής επιλογή στις... βίδες μπορεί να είναι υπεύθυνη για μια
μετριότερη του αναμενόμενου πορεία. Ωστόσο, αυτό που έχει σαφώς
μεγαλύτερη ενδιαφέρον είναι το εσωτερικό του MCD-203 ΙΙ, κι εκεί,
οι Γάλλοι έχουν δώσει ρέστα! |
|
|
Το MCD-203 II είναι μια επιβλητική για την κατηγορία
της συσκευής.Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας το ασημί φινίρισμα,
ενώ υπάρχει και μαύρο/ασημί. |
Σασί με εγκάρσιες ενισχύσεις και διαμερίσματα για τα
διάφορα τμήματα. Το κεντρικό κομμάτι περιλαμβάνει το τρανσπόρτ
και τα ψηφιακά μέρη. | |
Kατ' αρχήν το
σασί είναι χωρισμένο σε τμήματα με την βοήθεια εγκάρσιων δοκών
(στους οποίους προφανώς οφείλεται η στιβαρότητα της συσκευής), με το
κεντρικό τμήμα να φιλοξενεί το τρανσπόρτ (ελαστικά αναρτημένο) καθώς
και το ψηφιακό κομμάτι, το αριστερό το βασικό τροφοδοτικό (για το
τμήμα ελέγχου, τις υψηλές τάσεις για τις λυχνίες και τις τάσεις για
τα υπόλοιπα τμήματα) και το δεξί να περιλαμβάνει το αναλογικό
στάδιο. Το διαμέρισμα του τρανσπόρτ και των ψηφιακών κλείνει με ένα
κάλυμμα (για λόγους θωράκισης και αισθητικής) δίνοντας στο
εσωτερικό, το οποίο δεν είναι καθόλου άδειο όπως μπορείτε να δείτε
και στις φωτογραφίες, μια πρόσθετη αίσθηση τάξης. Όσον αφορά την
δομή του player το ενδιαφέρον κομμάτι ξεκινά αμέσως μετά το
τρανσπόρτ. Στο κομμάτι του ψηφιακού interface και των μετατροπέων
d/a η Advance έχει κάνει μια μάλλον ασυνήθιστη
επιλογή, χρησιμοποιώντας μια πλήρη πλακέτα βασισμένη επάνω
στο SOC ΜΤ1389QE (System-On-Chip) της Mediatek με
τα πλήρη παρελκόμενα του! Αναγκασμένος να ψάξω το θέμα λίγο
περισσότερο (μα που είναι το ψηφιακό interface και γιατί δεν είναι
κάτι κλασικό, όπως, ας πούμε, της Crystal;) ανακάλυψα ότι το εν λόγω
board έχει πολλές και ενδιαφέρουσες δυνατότητες, ανάμεσά τους και
χειρισμό video streams, είναι δε πολύ δημοφιλές ανάμεσα στους
κατασκευαστές DVD players! Η Mediatek δεν προσφέρει πληροφορίες για
την έκδοση “QE” αλλά είναι προφανές ότι στην χρήση του οφείλεται η
δυνατότητα χειρισμού και αποκωδικοποίησης δίσκων
CD-MP3 και HDCD καθώς επίσης και το upsampling. Στην
πλακέτα που φιλοξενείται ο επεξεργαστής (ο οποίος εκτελεί χρέη
controller του τρανσπόρτ και ψηφιακού interface) βρίσκεται και
η ουσιώδης διαφορά του MCD-203 II από το “απλό”
MCD-203. Η μετατροπή του ψηφιακού σήματος σε αναλογικό
γίνεται από ένα AD1955 της Analog Devices, το οποίο
είναι από τα κορυφαία DACs της εταιρίας με δυνατότητες χειρισμού
σημάτων μέχρι 24bit/192kHz (και DSD), προσφέροντας έτσι την ευκαιρία
στην Advance να φτιάξει ένα player με “fixed” upsampling στα
24bit/192kHz (fixed, με την έννοια ότι δεν μπορείς να το
απενεργοποιήσεις). |
|
|
Το player είναι πλήρως εξοπλισμένο όσον αφορά τις
εξόδους. Θα βρείτε single ended και balanced αναλογικές, καθώς
και Toshlink/coaxial ψηφιακές. |
Ένα στάδιο με
μια διπλοτρίοδο 12ΑΧ7 ανά κανάλι συνδεσμολογημένη ως
διαφορικός ενισχυτής με πηγή ρεύματος υλοποιημένη με
τρανζίστορ... | |
Η έξοδος
ρεύματος του τσιπ είναι διαφορική, κάτι που επιτρέπει την
δημιουργία ενός balanced κυκλώματος μετατροπής ρεύματος σε
τάση, τακτική που από ότι φαίνεται έχει, πράγματι,
ακολουθηθεί, κρίνοντας από τους δύο διπλούς τελεστικούς ενισχυτές
(TL072/5532) που έχουν χρησιμοποιηθεί ανά κανάλι, πριν το σήμα πάρει
την άγουσα για το κομμάτι που έχει σχεδιάσει η ίδια η Advance
Acoustic. Το κύκλωμα αυτό βασίζεται σε μια διπλοτρίοδο
12ΑΧ7 (ανά κανάλι) της οποίας οι δύο τρίοδοι είναι
συνδεσμολογημένες ως διαφορικός ενισχυτής, με τις
καθόδους να συνδέονται σε πηγή ρεύματος υλοποιημένη με
τρανζίστορ, μια τεχνική που εξασφαλίζει πολύ χαμηλό θόρυβο
(common mode rejection, στις δύο γραμμές του σήματος εισόδου, ο
λόγος που χρησιμοποιήται, άλλωστε μια balanced τοπολογία),
χαμηλότερη παραμόρφωση (σε σχέση με ένα single ended στάδιο) και
μεγαλύτερη ανοχή σε θορύβους από την τροφοδοσία. Οι δύο έξοδοι του
σταδίου αυτού οδηγούνται είτε στην έξοδο balanced είτε στην single
ended έξοδο (μάλλον μετά από ένα buffer υλοποιημένο με 5532). Μετά
από όλα αυτά, βεβαίως, είναι δύσκολο να ισχυριστείς ότι το MCD-203
II δεν είναι ένα προσεγμένο player όσον αφορά το κύκλωμα, ή ότι οι
Γάλλοι υπήρξαν απλώς διεκπεραιωτικοί... Η τροφοδοσία είναι
γενικά προσεγμένη και τα διάφορα παθητικά υλικά
καλής ποιότητας, συμπληρώνοντας, μαζί με τα, χαρακτηριστικά για την
Advance, μαύρα τυπωμένα κυκλώματα μια εικόνα που σαφώς
προδιαθέτει για κάτι ακριβότερο (για να γίνω λίγο πιο
σαφής, έχω δει σαφώς ακριβότερες συσκευές με πολύ μετριότερη
ποιότητα κατασκευής...). |
|
| |
|