|
REVIEW |
MINI
MONITOR |
Acapella Fidelio
II |
|
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ... |
|
Το Fidelio II είναι ένα ηχείο δύο δρόμων
τριών μεγαφώνων, από τα οποία τα δύο είναι μιντ/γούφερ 120 χιλιοστών
και το τρίτο ένα τουίτερ μαλακού θόλου με διάμετρο μίας
ίντσας. Η τοποθέτηση των μονάδων, με τα δύο γούφερ εκατέρωθεν
του τουίτερ και στον ίδιο κατακόρυφο άξονα φέρνει αμέσως στο μυαλό
την συστοιχία D' Appolito και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, αλλά
στα χαρτιά, αυτή αφορά την σχετική τοποθέτηση μονάδων μεσαίων
συχνοτήτων και τουίτερ (και όχι μεσαίων/χαμηλών συχνοτήτων και
τουίτερ). Εν πάση περιπτώσει, στην πράξη, η τοποθέτηση αυτή
εξασφαλίζει συμμετρία στην συνολική πολική απόκριση του
ηχείου με τον ακουστικό άξονα να περνά από το τουίτερ και
να είναι παράλληλος με το οριζόντιο επίπεδο, στοιχείο που με την
σειρά του αφήνει υποσχέσεις για μία σχετικά ευρεία περιοχή μέσα στην
οποία ο ακροατής μπορεί να έχει σωστή στερεοφωνική εικόνα. Η
καμπίνα του ηχείου είναι κατασκευασμένη από στρώματα ξύλου (στο
εσωτερικό) και μαύρου ακρυλικού υλικού και έχει διαστάσεις 148
χιλιοστά (πλάτος), 355 χιλιοστά (ύψος) και 370 χιλιοστά
(βάθος). Από τις διαστάσεις και την εμφάνιση του ηχείου,
γίνεται προφανές ότι έγινε προσπάθεια μείωσης των διαστάσεων
της μπάφλας, της οποίας το μέγεθος καθορίζεται στην πράξη
από το πλάτος των μιντ/γούφερ και το ύψος της τριάδας των μεγαφώνων
με στόχο την βελτιστοποίηση των επιδόσεων του ηχείου σε θέματα
staging (έχει ειπωθεί αρκετές φορές αλλά ιδού μία ακόμη: Οσο
μικρότερο είναι το πλάτος της μπάφλας τόσο καλύτερη μπορεί να γίνει
η στερεοφωνική εικόνα). |
|
|
To Fidelio II χρησιμοποιεί δύο μιντ/γούφερ τοποθετημένα
εκατέρωθεν ενός τουίτερ μαλακού θόλου με διαμετρο μίας
ίντσας. |
Η φόρτιση των γούφερ γίνεται με καμπίνα ανοικτού τύπου
της οποίας η οπή εκτόνωσης ακτινοβολεί προς το δάπεδο, ή
καλύτερα προς την... βάση του
ηχείου | |
Με δεδομένο ότι το ηχείο είναι ανοικτού
τύπου, ο περιορισμός των διαστάσεων δημιουργεί ένα ερώτημα σχετικώς
με την τοποθέτηση της οπής του bass reflex. Η απλή λύση θα
ήταν αυτή να βρίσκεται στο πίσω μέρος, αλλά σε μία τέτοια περίπτωση
το τί υπάρχει πίσω από το ηχείο παίζει έναν κάποιο ρόλο. Η
Acapella επέλεξε την τοποθέτηση του reflex στην βάση του
ηχείου, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει το πρώτο down-firing
ηχείο βάσης που τυχαίνει να έχουμε δεί. Το μειονέκτημα αυτής
της επιλογής είναι ότι το Fidelio II "πάει πακέτο" με το stand του,
αφού για την σωστή τοποθέτηση του ηχείου απαιτείται η δημιουργία
ενός χώρου μέσω του οποίου εκτονώνεται η πίεση στο εσωτερικό της
καμπίνας, κάτι που στην συγκεκριμένη περίπτωση επιτυγχάνεται με
τρείς κυλινδρικούς αποστάτες. Συναρμολογημένο και έτοιμο προς
χρήσην, το ηχείο αποτελεί ένα σώμα με την βάση του, που πατά σε
τέσσερεις έξυπνα ρυθμιζόμενες, από το πάνω μέρος, ακίδες.
Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που δίνει η Acapella, το
Fidelio II χρησιμοποιεί φίλτρο πρώτης τάξης
(6dB/οκτάβα) για τον διαχωρισμό συχνοτήτων, η απόκριση συχνότητας
φθάνει τα 25kHz (με κάτω όριο τα 35Hz), η ευαισθησία είναι
87dB/2.83V/m και η τυπική εμπέδηση 8Ω με την ελάχιστη τιμή της να
πέφτει στα 5Ω, στα 200Hz. Το ηχείο διαθέτει δύο
εξαιρετικής ποιότητας ακροδέκτες σύνδεσης με τον
ενισχυτή (από τους ελάχιστους που έχουμε δεί να επιτρέπουν το σωστό
σφίξιμο του καλωδίου με το χέρι) και δεν υποστηρίζει διπλοκαλωδίωση,
επειδή -κατά την εταιρία- αυτή δεν φέρνει αποτελέσματα. |
|
Λόγω της τοποθέτησης της οπής του bass reflex στην κάτω
πλευρά, η στήριξη του ηχείου απαιτεί την τοποθέτηση αποστατών
που εξασφαλίζουν την απαραίτητη απόσταση ηχείου και
βάσης. Καλό είναι να χρησιμοποιήσετε το Fidelio II μαζί
με τις βάσεις που δίνει η
Acapella. | |
| |
|