|
REVIEW |
ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΙΚΟΣ
ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ |
Aaron No.22
Cineast |
|
|
ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ... |
|
Ο No.22 Cineast
αντικατέστησε τον προενισχυτή αναφοράς (Melos Plus Series Line) και
χρησιμοποιήθηκε ως το κέντρο ελέγχου ενός πολυκαναλικού συστήματος
το οποίο βασίστηκε σε πολυκαναλικό SACD. Παρά το γεγονός ότι στην
δοκιμή περιορίστηκα σε πρόγραμμα ήχου (μέσω CDs και SACDs,
δικαναλικών και πολυκαναλικών) είναι προφανές ότι ο προενισχυτής
μπορεί να δεχτεί οποιοδήποτε σήμα 5.1 και να το δρομολογήσει προς
τους ενισχυτές, αρκεί -για την περίπτωση των κινηματογραφικών φορμά-
να έχει προηγηθεί ο κατάλληλος αποκωδικοποιητής. Αυτό, πολύ
απλά, σημαίνει ότι ο No.22 μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως
ενδιάμεσος-συνδετικός κρίκος σε ένα μεικτό σύστημα, στο οποίο οι
πηγές εικόνας είναι συνδεδεμένες σε έναν ενισχυτή AV (η έξοδος line
του οποίου οδηγείται σε μια από τις εισόδους 5.1 του Aaron) και οι
“καθαρόαιμες” πηγές ήχου είναι απευθείας συνδεδεμένες σε αυτόν,
λύνοντας έτσι μια και καλή το πρόβλημα του audiophile bypass. Η
αίσθηση που αποκομίζει κανείς ακούγοντας για πρώτη φορά τον No.22
είναι πολύ θετική. Πρόκειται για ένα πολύ
ήσυχο προενισχυτικό στάδιο, το οποίο εμφανίστηκε
γρήγορο και με απόλυτα ικανοποιητικό εύρος, επαρκές
ακόμη και για “δύσκολα” SACDs που κατεβαίνουν πολύ χαμηλά και
περιέχουν αρκετά υψηλές συχνότητες ώστε να έχουν κάποιες απαιτήσεις
από τις συσκευές τους συστήματος. Το άκουσμα ήταν
ξεκούραστο και μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε
ακροάσεις σε πολύ υψηλές στάθμες χωρίς κόπωση ή την τάση να
μειώσουμε την στάθμη ύστερα από λίγη ώρα, ένα εξαιρετικά θετικό
σημάδι για την ηχητική ταυτότητα της συσκευής. Η ρύθμιση της στάθμης
ήταν προοδευτική και οι θόρυβοι κατά την μετάβαση από βήμα σε βήμα
σπάνιοι και όχι ιδιαίτερα ενοχλητικοί. |
|
|
Μια μεγάλη σε μέγεθος οθόνη προβάλλει
πληροφορίες για την επιλεγμένη είσοδο και την στάθμη ενώ
επιτρέπει και την πλοήγηση στο μενού της συσκευής. |
Ένα από τα χαρακτηριστικά του προενισχυτή
είναι αυτή η αλουμινένια πλάκα στην επάνω πλευρά, η οποία
φέρει τον λογότυπο της
εταιρίας... | |
|
Ωστόσο, σε αυτή
την κατηγορία τιμής όλα τα παραπάνω είναι περίπου αναμενόμενα.
Το ενδιαφέρον σημείο στην περίπτωση του Aaron είναι
η στερεοφωνική εικόνα. Όσο και αν φαντάζει περίεργο, το soundstage
συχνά είναι ένα αδύνατο σημείο του προενισχυτή επειδή μεσολαβεί ένα
εγγενώς ατελές εξάρτημα, το ρυθμιστικό της στάθμης. Συχνά, υπάρχουν
προβλήματα μηχανικών ανοχών ακόμη και σε καλά “διπλά” ποτενσιόμετρα
και μια μικρή απόκλιση αρκεί για να χαλάσει την συνταγή σε μια
συσκευή που στοιχίζει πάνω από δυο χιλιάρικα. Το πρόβλημα είναι
ακόμη μεγαλύτερο αν η ρύθμιση αφορά σε πολλά κανάλια ταυτόχρονα,
όπως είναι η περίπτωση μας εδώ και αυτός είναι ένας πολύ καλός λόγος
για να χρησιμοποιήσει κανείς ενεργό έλεγχο της στάθμης και όχι ένα
(εξαπλό για όνομα...) παθητικό ποτενσιόμετρο. Η χρήση εξασθενητών με
διακριτές αντιστάσεις ακριβείας είναι, βεβαίως, εκτός συζήτησης σε
μια τέτοια κατηγορία τιμής. Εν προκειμένω, λοιπόν, η καλυμμένη με
ρητίνη λύση της Αaron δουλεύει αποτελεσματικά. Η
εικόνα που πήρα (και μιλάμε για δύσκολα soundstages, όπως κατά
κανόνα συμβαίνει στα πολυκαναλικά SACDs) ήταν πραγματικά εξαιρετική,
με σταθερό και σαφή εστιασμό, άνεση στην περιγραφή
του χώρου και πολύ καλή κίνηση των πηγών. Οι επιδόσεις του
προενισχυτή τον κάνουν κατάλληλο για αναπαραγωγή όλων των σχολών της
πολυκαναλικής μουσικής, τόσο αυτής που περιλαμβάνει ελάχιστο υλικό
στα πίσω κανάλια (όπως είναι για παράδειγμα οι καλές πολυκαναλικές
ηχογραφήσεις συμφωνικών έργων) όσο και αυτή που είναι περισσότερο
“δημιουργική” περιλαμβάνοντας ισχυρές πηγές γύρω από τον ακροατή και
έντονες κινήσεις (όπως είναι κάποια περισσότερο σύγχρονα μουσικά
ρεύματα και -βεβαίως- ο κινηματογραφικός ήχος). Σε όλες τις
περιπτώσεις και στο “όλες” περιλαμβάνω βεβαίως και τα κλασικά
δικαναλικά προγράμματα, ο Νο.22 δημιούργησε μια μεγάλη σε
εύρος και με πολύ καλό βάθος εικόνα στην οποία εμφανίζονταν
όλες εκείνες οι μικρολεπτομέρειες που κάνουν μια ακρόαση ευχάριστη
και εν τέλει καθηλωτική, μια επίδοση που σε συνδυασμό με τον
ουδέτερο, εν γένει, χαρακτήρα του και τον χαμηλό του θόρυβο τον
κατατάσσουν στους πολύ καλούς προενισχυτές της κατηγορίας
του. |
|
|
Το άλλο χαρακτηριστικό είναι η κωνική
μορφή των χειριστηρίων που αποτελεί παράδοση στην
σχεδίαση των συσκευών της Aaron. |
Το τηλεχειριστήριο είναι custom, βαρύ,
πλήρες και ευχάριστο στην
χρήση. | |
Τελικώς... ... αν έχετε κάνει μια μικρή έρευνα αγοράς για
πολυκαναλικούς, audiophile ενισχυτές θα το γνωρίζετε ήδη: Ο
No.22 Cineast ανήκει σε μια μειοψηφία. Πρόκειται για μια
τίμια, καλής ποιότητας κατασκευή βασισμένη σε ένα απλό κύκλωμα, η
οποία όμως χαρακτηρίζεται από προσοχή στην λεπτομέρεια και
επιπροσθέτως και για μια από τις λίγες λύσεις που
σας επιτρέπουν να δρομολογήσετε σήμα από πολυκαναλικές πηγές χωρίς
αυτό να υπόκειται σε διάφορα μεσαιωνικά μαρτύρια. Δείτε τον (και
ακούστε τον) με την δέουσα προσοχή. |
Δημήτρης
Σταματάκος |
|
| |
|