Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 04/04/2006


english abstract

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►REVIEWS: 47 LABORATORY 4715 DAC "SHIGARAKI"...

AV BLOG 

SITE MAP


REVIEW

ZERO OVERSAMPLING DAC

47 Laboratory  4715 DAC "Shigaraki"

ENTYΠΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ...

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

 

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Ο 4715 κλήθηκε να αντικαταστήσει τον εσωτερικό μετατροπέα του Esoteric Χ01 συνδεόμενος στην ψηφιακή του έξοδο μέσω ενός καλωδίου Ultralink Digital Pro της XLO και για ένα χρονικό διάστημα λειτούργησε δίπλα στον DC-1 της Audio Nemesis, έναν μετατροπέα παρόμοιας λογικής, όσον αφορά την επεξεργασία του ψηφιακού σήματος καθώς επίσης και στον περισσότερο συμβατικό Parasound DAC-1500.  Αν θέλετε μία πρώτη εντύπωση, αυτή είναι ότι με δεδομένη την απλότητά του (που φλερτάρει επικίνδυνα με το απλοικό), ο μετατροπέας της 47 Labs λειτουργεί εξαιρετικά: Ο ακροατής γίνεται δέκτης μίας εικόνας με άφθονο αέρα ανάμεσα στα όργανα, η οποία εστιάζεται σχετικώς "πίσω" διατηρώντας παράλληλα πολλές λεπτομέρειες.  Φασματικά, δεν λείπει τίποτε: Το σύστημα διατήρησε την μεγάλη ικανότητά του να αποδίδει μέχρι πολύ χαμηλά (ιδιότητα ιδιαίτερα χαρακτηριστική των σχεδιάσεων της Esoteric) αλλά διαφοροποιήθηκε σημαντικά όσον αφορά την ανώτερη χαμηλή και την μεσαία περιοχή όπου εμφανίστηκε κάπως πιο μαζεμένο και έχασε αρκετή από την δυνατότητα απόδοσης λεπτομερειών στο κάτω όριο του φάσματος όπως τις είχαμε συνηθίσει από το X01.  Στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων ο ήχος διατήρησε την διαύγειά του αλλά την συνδύασε με μία πιο λαμπρή αίσθηση, κολακεύοντας -κατά περίπτωση- το πρόγραμμα.  Η τεχνική περιγραφή, ίσως, καλλιεργεί την ιδέα ότι ο μετατροπέας είναι σκληρός, ή ακόμη και δυσάρεστος στις υψηλές συχνότητες.  Αυτό, δεν συμβαίνει σε καμμία περίπτωση. Αντιθέτως, με την ακρόαση και των δύο DACs διαδοχικά (τόσο του 4715 όσο και του DC-1) καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα ότι τα κυκλώματα zero-oversampling έχουν μία συγκεκριμένη ηχητική υπογραφή: Είναι ήπια στην συμπεριφορά τους, ευχάριστα ως άκουσμα και σαφώς ευφωνικά (με την καλή έννοια -μη φανταστείτε τίποτε έξαλλους χρωματισμούς).  Κατά την γνώμη μου δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί τα προτιμούν φανατικά έναντι ενός παραδοσιακά κακοκατασκευασμένου ψηφιακού μέρους το οποίο χρησιμοποιεί έναν μεγάλο συντελεστή υπερδειγματοληψίας και μία χούφτα audiophile υλικά, απλώς ως άλλοθι.
Το περίβλημα του 4715 DAC σαφώς ξεχωρίζει. Χρησιμοποιεί το κεραμεικό υλικό με το οποίο κατασκευάζονται τα είδη Shigaraki (χρηστικά αντικείμενα και έργα τέχνης) στην Ιαπωνία, εδώ και αιώνες, και το οποίο έχει μία ιδιαίτερη υφή και επίσης ιδιαίτερη εμφάνιση.

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Είναι ενδεικτικό, ότι οι ώρες των ακροάσεων του 4715 περνούν πολύ εύκολα: Δεν θα σε κουράσει ποτέ (ακόμη και η απαιτητικότατη Αρια της Ολυμπίας με την Βασιλική Καραγιάννη "πέρασε" άνετα) και θα σε προσελκύσει στο βάθος κάθε σύνθεσης κάνοντας την όλη εμπειρία απολαυστική. Εργα με ανθρώπινη φωνή, και λίγα ακουστικά όργανα ενθουσιάζουν με την παρουσία τους και το σύστημα, ως είχε, δεν είπε όχι στους έντονους ρυθμούς (κατεβαίνοντας χαμηλά, αποδίδοντας τα κρουστά με σώμα και ταχύτητα και παραμένοντας ξεκούραστο ακόμη και σε πολύ υψηλές στάθμες).  Στους αντίποδες, οι φανατικοί της ψηφιακής ακρίβειας δεν θα βρούν τις καλά κρυμμένες λεπτομέρειες που πολύ συχνά ανασύρονται από κορυφαία ψηφιακά συστήματα (αλλά βεβαίως θα πρέπει να έχετε υπ' όψιν σας και την τιμή του...) και ίσως θεωρήσουν την στερεοφωνική εικόνα λίγο πιο αδρή (χωρίς εμμονή στις λεπτομέρειες αλλά με άριστη περιγραφή του γενικού περιβάλλοντος και της συνολικής αισθητικής της παραγωγής) και πιο ρηχή από ότι έχουν συνηθίσει. Εν κατακλείδι, δεν μπορώ να κρύψω ότι η απόδοση του μετατροπέα είναι πραγματικά εντυπωσιακή με βάση τον εσωτερικό του κόσμο και θέτει σε αμφισβήτηση τις γενικώς αποδεκτές αλήθειες περί των μεθόδων κατασκευής τέτοιων κυκλωμάτων, τουλάχιστον στο κομμάτι εκείνο που θέλει να τις επιβάλλει ως την μοναδική οδό.  Εναλλακτική επιλογή; Σαφέστατα.  Μονόδρομος; Ασφαλώς όχι. Οπως συνέβει και με την περίπτωση του Αudio Nemesis, φαίνεται ότι οι non-oversampling μετατροπείς αποτελούν μία καθ' όλα αποδεκτή σχεδιαστική προσέγγιση, ιδιαίτερα στο μεσαίο και χαμηλότερο κομμάτι της αγοράς, από πλευράς τιμής και (γιατί όχι;) άποψης. Παρατήρηση που μας φέρνει και στο "διά ταύτα"...
Τελικώς...
... με την βεβαιότητα ότι έχετε πεισθεί, από το κείμενο, ότι όσο και αν είναι απλός, ο 4715 "Shigaraki" είναι εξαιρετικά αποτελεσματικός στο να φέρει εις πέρας την αποστολή του, το ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί είναι: Αξίζει τον κόπο να προτιμηθεί έναντι ενός "ορθόδοξου" μετατροπέα στα ίδια χρήματα;  Η απάντηση είναι "πιθανόν ναί". Η δοκιμή απέδειξε ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην ηχητική ταυτότητα ανάμεσα στις δύο σχολές, γεγονός από μόνο του ιδιαιτέρως ενδιαφέρον. Θα έλεγα ότι πριν αποφασίσετε θα πρέπει να έχετε μία από πρώτο χέρι εμπειρία. Ισως, ο 4715 να λύσει κάποια από τα πλέον επιμονα και ενοχλητικά προβλήματα της ψηφιακής σας αλυσίδας...

Δημήτρης Σταματάκος

ΓΕΝΙΚΩΣ...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΤΕΧΝΙΚΑ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ...

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ...

ΚΟΡΥΦΗ

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2005
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr