Ήδη από το Black Box Show, τον περασμένο Νοέμβριο, γνωρίζαμε ότι οι SME και η Vivid Audio αντιπροσωπεύονται στην ελληνική αγορά από το Athens Pro Audio. Το γεγονός έγινε επίσημο, μέσα από την σχετική παρουσίαση στους δημοσιογράφους και στους φίλους των δύο εταιριών.
Στα πλαίσια της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Ewald Verkerk, τον άνθρωπο που υποστηρίζει το εμπορικό κομμάτι της Vivid, ο οποίος είχε να μας πει πολλά και ενδιαφέροντα για την εταιρία.
H Vivιd Audio είναι ένας κατασκευαστής ο οποίος εξειδικεύεται στα ηχεία και έχει έδρα (κατασκευής) την Νότια Αφρική, αυτό που πρέπει να γνωρίζετε όμως είναι ένα όνομα: Αυτό του Laurence Dickie, του αρχιμηχανικού της εταιρίας, οι ιδέες του οποίου βρίσκονται πίσω από όλες τις σχεδιάσεις της. Αν το “Dickie” δεν σας λέει πολλά πράγματα, μπορείτε να το αντικαταστήσετε με το “Nautilus”, την γνωστή πλατφόρμα τεχνολογιών της Bowers & Wilkins, ένα ηχείο-σύμβολο του “form follows function” και, φυσικά, αν πολλά ηχεία της Vivid σας θυμίζουν κάτι από αυτό, δεν έχετε καθόλου άδικο. Ο Dickie χρησιμοποιεί πολλές από τις ιδέες που είχε τότε, σήμερα και πολλές από αυτές είναι αόρατες, πίσω από την εμφάνιση των ηχείων.
Από τον θρυλικό Βρετανό κατασκευαστή, η Vivid έχει δανειστεί την στρατηγική όλα in-house, περιλαμβανόμενων και των μεγαφώνων, αλλά έχει χαράξει σε πολλές περιπτώσεις το δικό της δρόμο. Για παράδειγμα, οι καμπίνες κατασκευάζονται από σάντουιτς συνθετικών υλικών, του οποίου ο πυρήνας έχει εξαιρετικές ιδιότητες απόσβεσης και δεν διαθέτουν ακμές, για την μείωση των φαινομένων περίθλασης. Το αποτέλεσμα είναι αυτές οι ιδιαίτερες μορφές των ηχείων της εταιρίας, οι οποίες τραβούν το βλέμμα, ακόμη και στις απλούστερες εκδοχές τους ενώ και το βάρος παραμένει χαμηλό για τις διαστάσεις τους.
Τα μεγάφωνα βασίζονται σε διαφράγματα από κράματα μετάλλων, τα οποία είναι ιδιαιτέρως χαμηλής μάζας και τα προφίλ τους βασίζονται σε αυτό που είναι γνωστό στα μαθηματικά ως αλυσοειδής καμπύλη (catenary), μια προσέγγιση η οποία δίνει ιδιαίτερα μεγάλη ακαμψία και διαθέτουν έναν δακτύλιο ο οποίος “μετακινεί” το σπάσιμο σε συχνότητες έξω από το φάσμα στο οποίο χρησιμοποιείται η κάθε μονάδα. Οι μονάδες βασίζονται σε εξαιρετικά ισχυρούς μαγνήτες και στόχος της Vivid είναι η ελάχιστη δυνατή παραμόρφωση.
Για την διαχείριση της οπίσθιας ακτινοβολίας των μεγαφώνων, ο Dickie επέλεξε την γνωστή και δοκιμασμένη μέθοδο του σωλήνα απόσβεσης μεταβλητής διατομής (όπως την εφάρμοσε στο Nautilus), ενώ για την απόδοση των χαμηλών, στα μεγάλα μοντέλα χρησιμοποιούνται διπλά γούφερ σε αρχιτεκτονική push-push, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι κραδασμοί. Τα φίλτρα είναι Linkwitz-Riley, τέταρτης τάξης και η φόρτιση των χαμηλών συχνοτήτων γίνεται, στα μεγάλα μοντέλα δαπέδου με διπλό bass reflex.
H Vivid Audio διαθέτει, αυτή την στιγμή, τρεις σειρές ηχείων, την “μικρή” Oval, η οποία περιλαμβάνει την πιο πρόσφατη έκδοση του B1, του πρώτου ηχείου της εταιρίας, το 2005, την μεσαία, Kaya, με τέσσερα ηχεία, από τα οποία τα τρία δαπέδου και το ένα βάσης (αναμένεται, επίσης, στο εγγύς μέλλον, ένα ηχείο για χρήση στο κεντρικό κανάλι) και την κορυφαία Gyia, με τέσσερα μοντέλα δαπέδου.
Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν το Gyia G3, το οποίο οδηγήθηκε από ενισχυτικά της Naim Audio και (μεταξύ άλλων) με αναλογική πηγή της SME.