Ο γνωστός κατασκευαστής ανακοίνωσε πριν από μερικές εβδομάδες την έκδοση 2 του SL-1200GR (GR2). Με βάση τα όσα γνωρίζουμε, η βασική διαφορά του νέου πλατό έγκειται στον τρόπο με τον οποίο οδηγείται ο κινητήρας.
Ο τρόπος με τον οποίο περιστρέφεται το άμεσης οδήγησης πλατό του SL-1200 είναι, λίγο-πολύ γνωστός. Μια γεννήτρια παράγει ένα υψηλής ακρίβειας (ως προς την συχνότητα) ημιτονοειδές σήμα το οποίο οδηγείται στον κινητήρα και ελέγχεται, μέσω ενός κλειστού βρόχου ελέγχου, ως προς την ακρίβεια περιστροφής. Αυτή η προσέγγιση έχει λειτουργήσει αποτελεσματικά εδώ και δεκαετίες, αποτελεί από μόνη της σχολή και -εν μέρει- τον λόγο για τον οποίο το “1200” έχει γράψει την δική του ιστορία. Βέβαια, η Technics έχει κάνει βελτιώσεις όλα αυτά τα χρόνια. Το αρχικό μοντέλο, βασιζόταν σε έναν αναλογικό ταλαντωτή για την δημιουργία του σήματος και, από το 2016 (SL-1200GAE), ο ταλαντωτής αυτός αντικαταστάθηκε από ένα ψηφιακό σύστημα, το οποίο βασιζόταν σε ένα ψηφιακό, αποθηκευμένο σε μνήμη πρότυπο ημίτονο, το οποίο ήταν κωδικοποιημένο με PWM και μετατρεπόταν σε αναλογικό μέσω DAC.
Η τελευταία έκδοση του συστήματος, αυτή που ανακοινώθηκε με το GR2, βασίζεται και πάλι σε ψηφιακό ημίτονο PWM, αλλά έχει διαφορετικό DAC, τεχνολογίας ΔΣ (Delta Sigma). Με βάση τα όσα αναφέρει η εταιρία, εδώ έχουμε μια προσέγγιση 1-bit (πολύ μικρή ανάλυση πλάτους, πολύ υψηλός αριθμός δειγμάτων, με τον θόρυβο κβαντισμού να ωθείται σε πολύ υψηλές συχνότητες) η οποία προέρχεται από την τεχνολογία ενισχυτών JENO που η Technics ενσωματώνει στους ενισχυτές της. (Μπορείτε να διαβάσετε δοκιμή του κορυφαίου Technics SU-R1000 εδώ.)
Η προσέγγιση αυτή δίνει το όνομα στην νέα γενιά πλατό, η οποία ονομάζεται ΔΣ-Drive. Αν συμπεραίνουμε σωστά, τόσο ο ίδιος ο κινητήρας όσο και ο βρόχος ελέγχου παραμένουν αμετάβλητα, όπως και οι βασικές γραμμές της αισθητικής (αν και θα διατίθεται ένας νέος χρωματισμός καθώς και ένα νέο φινίρισμα στις επιφάνειες). Αλλαγές έχουν γίνει και στο τροφοδοτικό του νέου πλατό, το οποίο (όντας διακοπτικό) λειτουργεί σε συχνότητα πάνω από τα 100kHz και ενσωματώνει το σύστημα καταστολής του θορύβου που σχεδιάστηκε για το κορυφαίο SL-1000R.
Το νέο πλατό αναμένεται στην αγορά προς το τέλος της χρονιάς.