Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 18/11/2003 


english abstract

WEGA theatre

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►ΗOW TO►ΟΘΟΝΕΣ FLAT PANEL► OΘΟΝΕΣ PLASMA...

AV BLOG 

SITE MAP

Οθόνες Flat Matrix
Οθόνες Plasma

Eισαγωγή
Οι Βασικές Εννοιες
Οθόνες LCD
Οθόνες Plasma
Πώς να Διαλέξετε...
Περί Τοποθέτησης των οθονών Flat Matrix

ΚΟΡΥΦΗ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Σε αυτή τη σελίδα: Τί είναι το PlasmaH αρχή λειτουργίας μίας κυψέλης Plasma, Η δομή των οθονών Plasma, O ελεγχος της φωτεινότητας στις οθόνες Plasma, Plasma animation (αρχείο avi 90kB, απαιτεί Windows Μedia Player)
Οι οθόνες Plasma βασίζονται στις ιδιότητες μίας ιδιόμορφης κατάστασης της ύλης που την ονομάζουμε (όπως θα περίμενε κανείς...) plasma.  To πλάσμα θεωρείται ώς η τέταρτη κατάσταση της ύλης (oι άλλες τρείς είναι τα στερεά, τα υγρά και τα αέρια).  Ορίζεται ως ένα νέφος πρωτονίων, νετρονίων και ηλεκτρονίων όπου τα ηλεκτρόνια είναι ελεύθερα από τα άτομα στα οποία αντιστοιχούν, γεγονός που του δίνει ορισμένα ιδιαίτερα γνωρίσματα.  Στις οθόνες πλάσματος, το πλάσμα προέρχεται από ένα μείγμα αδρανών αερίων (Ηλιον, Νέον, Αργόν).  H αρχή λειτουργίας της οθόνης πλάσματος είναι η εκπομπή ορατού φωτός από τον φωσφόρο όταν αυτός διεγερθεί με υπεριώδη ακτινοβολία.  Η υπεριώδης ακτινοβολία που απαιτείται, δημιουργείται από μία ηλεκτρική εκκένωση την οποία προκαλεί η εφαρμογή υψηλής τάσης σε δύο γειτονικά ηλεκτρόδια.  Σε γενικές γραμμές, ο μηχανισμός είναι παρόμοιος με αυτόν του απλού λαμπτήρα φθορισμού και θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος μία οθόνη plasma σαν μία συστοιχία από πολλές στοιχείωδεις  φωτεινές πηγές φθορισμού.
Στην κάθετη τομή μίας κυψέλης Plasma μπορεί να δεί κανείς το ηλεκτρόδιο του σήματος (1), τον φωσφόρο (2) , το μείγμα των αερίων σε κατάσταση Plasma (3), την εκκένωση της υπεριώδους ακτινοβολίας (4), την εκπομπή του ορατού φωτός (5) και την δομή της κυψέλης (6). Μπορείτε να δείτε την λειτουργία του συστήματος ΕΔΩ.

ΚΟΡΥΦΗ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Στην πράξη, μία οθόνη plasma αποτελείται από ένα ζεύγος διηλεκτρικών επιφανειών στις οποίες είναι ενσωματωμένα ηλεκτρόδια (1) και οι οποίες σταθεροποιούνται από μία δομή (6) που δημιουργεί κυψέλες τετραγωνικής διατομής στις οποίες έχει τοποθετηθεί φωσφόρος (2).  Υπάρχουν τρία διαφορετικά είδη φωσφόρου, όσα και τα βασικά χρώματα.  Οι κυψέλες αυτές γεμίζονται από το μείγμα των αερίων (3).  Η ενεργοποίηση κάθε κυψέλης γίνεται με την εφαρμογή μίας τάσης στα ηλεκτρόδια η οποία προκαλεί εκκένωση δια μέσου του αερίου που συνοδεύεται από εκπομπή υπεριώδους ακτινοβολίας (4) η οποία με την σειρά της ενεργοποιεί τον φωσφόρο που εκπέμπει ορατό φως σε ένα από τα τρία βασικά χρώματα (5).  Η ύπαρξη και των τριών βασικών χρωμάτων μας εξασφαλίζει το ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα μεγάλο εύρος αποχρώσεων, από την περιγραφή του μηχανισμού ωστόσο, γίνεται φανερό ότι δεν υπάρχει μέθοδος ελέγχου της φωτεινότητας (η εκκένωση είτε γίνεται είτε όχι...).  Η αδυναμία αυτή πολύ απλά σημαίνει ότι μία οθόνη plasma δεν θα ήταν σε θέση να αναπαράγει κανένα τόνο γκρί (όπως για παράδειγμα μπορεί μία LCD που χρησιμοποιεί μεταβλητό ηλεκτρικό πεδίο, ώστε να εξασφαλίζεται μεταβλητή γωνία στροφής του επιπέδου πόλωσης του φωτός, άρα μεταβλητή διαπερατότητα). Η λύση που έχει επινοηθεί εδώ είναι η διακοπτική ρύθμιση της φωτεινότητας κατά την οποία ο λόγος των χρόνων αφής και σβέσης κάθε στοιχείου της οθόνης μεταβάλλεται δημιουργώντας έτσι την αίσθηση στο μάτι ότι και η φωτεινότητα μεταβάλλεται (διακοπή της εκπομπής κατά 50% του συνολικού χρόνου σημαίνει υποκειμενική μείωση της φωτεινότητας κατά 50%).  Το μειονέκτημα της μεθόδου αυτής είναι ότι για πολύ χαμηλές φωτεινότητες είναι δυνατόν να παρατηρηθεί flickering από ορισμένους θεατές.

ΚΟΡΥΦΗ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ:

Eισαγωγή: Τι σημαίνει "επίπεδη" οθόνη και γιατί οι οθόνες δεν ήταν πάντοτε επίπεδες...

►  Οι Bασικές έννοιες: δηλαδή, flat matrix, native resolution, emissive και shuttered συστήματα.
Flat Matrix LCD: Τί είναι οι υγροί κρύσταλλοι, αρχές λειτουργίας, Active Matrix TFT και ένα μικρό animation για το πώς δουλεύουν τα LCD.
Flat Matrix Plasma: Περί πλάσματος και κυψελών πλάσματος, η δομή μίας Plasma, οι αρχές λειτουργίας και το απαραίτητο animation.  Eπ' ευκαιρία, έχετε αναρωτηθεί πώς ελέγχεται η φωτεινότητα στις Plasma;
Ποιά να διαλέξετε; Mεγάλη κουβέντα... Υπάρχουν ωστόσο σημαντικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την επιλογή σας.
Περί τοποθέτησης: Επειδή πρέπει να τηρείτε τις αποστάσεις, καλό είναι να πάρετε το μέτρο στα χέρια σας πρίν την απομάκρυνση από το ταμείο...


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2003
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr