Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 18/11/2003 


english abstract

WEGA theatre

Πρωτοσέλιδο Aρχείο Νέων Αρθρα Τεχνολογία HowTo Δίσκοι Αναφοράς Links Contact About

LOCATION BAR►ΗOW TO►ΟΘΟΝΕΣ FLAT PANEL► ΕΙΣΑΓΩΓΗ...

AV BLOG 

SITE MAP

Οθόνες Flat Panel
(ή, πιo σωστά, Flat Matrix...)
Εκτός από τις οθόνες CRT, που τις συναντούμε στην συντριπτική πλειοψηφία των συμβατικών τηλοράσεων και τα συστήματα front projection, τους γνωστούς προβολείς, τεχνολογίας CRT, LCD, DLP και προσφάτως LCoS, η τεχνολογία των επίπεδων οθονών, LCD και Plasma έχει πλέον ωριμάσει αρκετά ώστε να αποτελεί μία πιθανή εναλλακτική λύση σε συστήματα με διαγώνιο μεσαίου και μεγάλου μήκους.  H εξέλιξη της τεχνολογίας μάλιστα, που επιτρέπει την δημιουργία οθονών LCD με μεγάλες διαγωνίους συγκρίσιμες με αυτές των Plasma δημιουργεί ένα νέο δίλημμα: Mε δεδομένη την απόφαση να εγκαταστήσει κάποιος μία επίπεδη οθόνη, ποιά αρχή λειτουργίας πρέπει να προτιμήσει και γιατί;

Eισαγωγή
Οι Βασικές Εννοιες
Οθόνες LCD
Οθόνες Plasma
Πώς να Διαλέξετε...
Περί Τοποθέτησης των οθονών Flat Matrix

ΚΟΡΥΦΗ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

O Kόσμος είναι (πλέον) Επίπεδος.
Θα ξεκινήσουμε φωτίζοντας ένα σκοτεινό θέμα:  ΔΕΝ υπάρχουν πλέον μη επίπεδες οθόνες προβολής, αν αναφερόμαστε σε συστήματα κάποιας ποιότητας.  Τόσο οι οθόνες με καθοδική λυχνία (CRT) όσο και τα προβολικά συστήματα προβάλουν επίπεδες εικόνες. Ετσι, ο όρος "επίπεδος -η" (flat) χρησιμοποιήται καταχρηστικά όταν αναφερόμαστε σε επίπεδες οθόνες το βάθος των οποίων είναι πολύ μικρό (συνήθως λίγα εκατοστά) σε σύγκριση με την διαγώνιο του ορατού πλαισίου που μπορούν να επιτύχουν. Ωστόσο δεν είχαμε πάντοτε στην διάθεσή μας επίπεδες οθόνες.
Οι συμβατικές οθόνες αποτελούσαν τμήμα σφαιρικής επιφάνειας με αποτέλεσμα να τις χαρακτηρίζει ορατή παραμόρφωση, ιδιαίτερα στα όρια του ορατού κάδρου.
Το πρώτο βήμα στην επίλυση του προβλήματος των σφαιρικών οθονών ήταν η δημιουργία μίας κατά συνθήκην επίπεδης οθόνης.  Αυτή αποτελούσε τμήμα επιφάνειας κυλίνδρου με αποτέλεσμα η παραμόρφωση να εμφανίζεται προς μία μόνο κατεύθυνση.

ΚΟΡΥΦΗ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Στις πρώτες συσκευές, η οθόνη αποτελούσε τμήμα επιφάνειας μίας σφαίρας με ορατή παραμόρφωση στα άκρα.  Μεγαλύτερη διαγώνιος, σήμαινε και μεγαλύτερη ακτίνα της αντίστοιχης σφαίρας με αποτέλεσμα η οθόνη τελικώς να τείνει προς το επίπεδο χωρίς φυσικά ποτέ να γίνεται πραγματικά επίπεδη.  Πολύ αργότερα, εμφανίστηκαν οι πρώτες "επίπεδες" οθόνες.  Η τεχνολογία κατασκευής τους επέτρεπε στην οθόνη να αποτελεί μέρος από την κυρτή πλευρά ενός κυλίνδρου.  Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα μία οθόνη με μικρότερη παραμόρφωση αλλά φυσικά και πάλι είχαμε να κάνουμε με έναν συμβιβασμό.
Σήμερα, πλέον, έχουμε στην διάθεσή μας πραγματικά επίπεδες οθόνες χωρίς καμμία ορατή παραμόρφωση που να οφείλεται στο σχήμα τους.  Η επίπεδη CRT που ξεκίνησε από τα μόνιτορς των υπολογιστών, ωστόσο, ακολούθησε τις οθόνες flat matrix.

ΚΟΡΥΦΗ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

Οι τελευταίες γενιές τηλεοράσεων, ειδικά αυτές που ανήκουν στις ακριβές σειρές μεγάλων κατασκευαστών καθώς επίσης και τα αντίστοιχης ποιότητας μόνιτορς για υπολογιστές, διαθέτουν πλέον πραγματικά επίπεδες οθόνες CRT με ελάχιστη ή και μηδενική παραμόρφωση στα άκρα του ορατού πλαισίου. Πριν φθάσουμε εδώ, όμως, δύο άλλες τεχνολογίες είχαν προσφέρει την δυνατότητα για επίπεδες οθόνες και μάλιστα με πολύ μικρό βάθος σε σχέση με την διαγώνιό τους.  Η τεχνολογία  των οθονών υγρών κρυστάλλων (LCD) και η τεχνολογία πλάσματος αερίου (Plasma). Οι τεχνολογίες αυτές, πέρα από τα προφανή προτερήματά τους (επίπεδες και με μικρό βάθος) είχαν σημαντικά μειονεκτήματα έναντι των τηλεοράσεων: Oι οθόνες LCD είχαν αρχικά σημαντικά προβλήματα στις γρήγορα εξελισσόμενες σκηνές, μικρή γωνία παρακολούθησης και δεν μπορούσαν να κατασκευαστούν σε μεγάλες διαγωνίους ενώ οι Plasma σημαντική κατανάλωση ενέργειας, μεγάλο βάρος και -το κυριώτερο- εξαιρετικά μεγάλο κόστος.  Τα προβλήματα αυτά σήμερα έχουν μερικώς επιλυθεί (ιδιαίτερα οι οθόνες LCD έχουν κάνει σημαντικά βήματα) και έτσι αποτελούν εναλλακτικές λύσεις στην περίπτωση που κάποιος αναζητά ένα σύστημα προβολής με διαγώνιο που να κυμαίνεται από τις 32 μέχρι τις 60 ίντσες και μικρό βάθος.

ΚΟΡΥΦΗ...

...ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ

ΕΠΟΜΕΝΗ...

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ...►

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ:

Eισαγωγή: Τι σημαίνει "επίπεδη" οθόνη και γιατί οι οθόνες δεν ήταν πάντοτε επίπεδες...

►  Οι Bασικές έννοιες: δηλαδή, flat matrix, native resolution, emissive και shuttered συστήματα.
Flat Matrix LCD: Τί είναι οι υγροί κρύσταλλοι, αρχές λειτουργίας, Active Matrix TFT και ένα μικρό animation για το πώς δουλεύουν τα LCD.
Flat Matrix Plasma: Περί πλάσματος και κυψελών πλάσματος, η δομή μίας Plasma, οι αρχές λειτουργίας και το απαραίτητο animation.  Eπ' ευκαιρία, έχετε αναρωτηθεί πώς ελέγχεται η φωτεινότητα στις Plasma;
Ποιά να διαλέξετε; Mεγάλη κουβέντα... Υπάρχουν ωστόσο σημαντικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την επιλογή σας.
Περί τοποθέτησης: Επειδή πρέπει να τηρείτε τις αποστάσεις, καλό είναι να πάρετε το μέτρο στα χέρια σας πρίν την απομάκρυνση από το ταμείο...


Πρωτοσέλιδο | Αρχείο Νέων | Αρθρα | Τεχνολογία | HowTo | Δίσκοι | Links | Contact | Αbout


©Δημήτρης Σταματάκος/Ακραίες Εκδόσεις 2003
Σχετικά με το avmentor.gr (προβλήματα, παρατηρήσεις κ.λπ): webmaster@avmentor.gr Eπαφή με την σύνταξη (ύλη, σχόλια, ερωτήσεις κ.λπ): contact@avmentor.gr