Δικτυακός τόπος για τις Τεχνολογίες Audio, Video, HiFi, High End, Home Entertainment
Greek site for Audio Video & Home Entertainment technologies
Tελευταία Ενημερωση/Last Update: Τρίτη, 18/07/2023

AVMENTOR.net
Go to
AVMENTOR.net


Αποστολή: Στουτγάρδη/Suessen, 17/05/2023

Factory Tour: To Heavy Metal της Acoustic Signature.

Φωτό_Ανοίγματος

Κείμενο: Δημήτρης Σταματάκος
Φωτογραφία: Δημήτρης Σταματάκος

Όχι, αλήθεια είναι. Αυτό που -κατά βάση- αποτελεί την Acoustic Signature είναι ένα μηχανουργείο ακριβείας, στην είσοδο του οποίου καταφθάνουν ακατέργαστα μέταλλα και στην έξοδο προκύπτουν αναλογικές μηχανές. Και ο Gunther Frohnhöfer είναι ένας άνθρωπος που θέλει να ελέγχει κάθε στάδιο της παραγωγής και να έχει τον τελευταίο λόγο σε θέματα ποιότητας.
Αν ήθελα να περιγράψω με μια φράση την επίσκεψη μας στο εργοστάσιο της Acoustic Signature αυτή θα ήταν “Τρομερές Μηχανές, Ωραίοι Άνθρωποι”. Και με το “Μηχανές” δεν αναφέρομαι στα προϊόντα της εταιρίας, αλλά στις πραγματικές μηχανές του εργοστασίου. Εκεί που το σκέτο μέταλλο γίνεται σιγά-σιγά αναλογική πηγή. Από την πλίνθο, το έδρανο και το πλατό, μέχρι τον βραχίονα, το φινίρισμα και το lettering. Όλα γίνονται στο εργοστάσιο στο Suessen, δίπλα στην Στουτγάρδη, σε μια περιοχή όπου συγκεντρώνεται σημαντικό μέρος της υψηλού επιπέδου γερμανικής βιομηχανίας.

Στην αποθήκη της Acoustic Signature, υπάρχει μια μεγάλη συλλογή υλικών, από τα οποία ξεκινά η κατασκευή όλων των εξαρτημάτων.

Στην αποθήκη της Acoustic Signature, υπάρχει μια μεγάλη συλλογή υλικών, από τα οποία ξεκινά η κατασκευή όλων των εξαρτημάτων.


Αν οι μηχανές κατεργασίας μετάλλων δεν σας συγκινούν και πολύ, θα βρίσκατε τους ανθρώπους της Acoustics Signature που γνωρίσαμε επί τόπου σίγουρα ενδιαφέροντες. Η κατάρτισή τους συγκρίνεται μόνο με την ηρεμία τους και την χαλαρή τάξη που επικρατεί σε όλα τα τμήματα. Τον ρυθμό, χωρίς αμφιβολία δίνει ο ίδιος ο Gunther Frohnhöfer, ένας επιβλητικός τύπος που συνδυάζει την εντυπωσιακή παρουσία, την απαραίτητη επιβολή του μάνατζερ και την σοβαρότητα της βαθιάς γνώσης για τα του χώρου, με το σκληρό γερμανικό χιούμορ που βασίζεται στον αυτοσαρκασμό. Δεν γνωρίζεις συχνά τέτοιους ανθρώπους και, στην συνέντευξη που ακολουθεί, θα διαβάσετε μερικές από τις απόψεις του, που είναι ασυνήθιστες.

Η πλίνθος κάθε πλατό κατασκευάζεται από ένα μασίφ κομμάτι υλικού, το οποίο περνά διάφορες φάσης επεξεργασίας.

Η πλίνθος κάθε πλατό κατασκευάζεται από ένα μασίφ κομμάτι υλικού, το οποίο περνά διάφορες φάσης επεξεργασίας.


Τα προϊόντα της Acoustic Signature είχαμε την ευκαιρία να τα γνωρίσουμε με την δοκιμή του Maximus NEO, με τον βραχίονα TA-1000 NEO. Ήταν το μικρότερο μοντέλο της εταιρίας (και παραμένει στην θέση αυτή) αλλά ήταν εντυπωσιακό τόσο από την άποψη της κατασκευής, όσο και από την άποψη του ήχου. Ο κατάλογος της εταιρίας δεν είναι μικρός και περιλαμβάνει δέκα πλατό, από το Maximus NEO μέχρι το κορυφαίο Invictus NEO. Στο φετινό Μόναχο η εταιρία παρουσίασε το νέο Verona, ένα σύστημα με διαφορετική αισθητική, λίγο πιο κοντά σε αυτό που θα λέγαμε “συμβατικό”. Το νέο μοντέλο περιλαμβάνει όλες τις τεχνολογίες για τις οποίες είναι γνωστή η Acoustic Signature, όπως η οδήγηση με δύο ψηφιακώς ελεγχόμενους κινητήρες, το έδρανο DTD και τα χαρακτηριστικά Silencers που εμφυτεύονται στο πλατό και είναι σχεδιασμένο με βάση την απαίτηση να δέχεται δύο δωδεκάιντσους βραχίονες χωρίς οι διαστάσεις του να ξεφεύγουν από την... λογική.

Εδώ, δεν έχει γίνει η τελική αφαίρεση της εξωτερικής πλευράς. Οι “θηλές” που φαίνονται στο επάνω μέρος είναι ένα εξάρτημα που επιτρέπει στο CNC να ακινητοποιήσει το κομμάτι με την δημιουργία κενού. Αυτό εξασφαλίζει εξαιρετική επαναληψιμότητα στην τοποθέτηση.

Εδώ, δεν έχει γίνει η τελική αφαίρεση της εξωτερικής πλευράς. Οι “θηλές” που φαίνονται στο επάνω μέρος είναι ένα εξάρτημα που επιτρέπει στο CNC να ακινητοποιήσει το κομμάτι με την δημιουργία κενού. Αυτό εξασφαλίζει εξαιρετική επαναληψιμότητα στην τοποθέτηση.


Η εσωτερική οργάνωση των εγκαταστάσεων της Acoustic Signature ακολουθούν την δομή που επιτάσσει η ίδια η παραγωγή. Η βόλτα μας πέρασε μέσα από τους χώρους αποθήκευσης των υλικών, από τις μηχανές μορφοποίησης των εξαρτημάτων (CNC διαφόρων ειδών που φθάνουν και τους έξι άξονες), τους χώρους του φινιρίσματος, τους χώρους συναρμολόγησης και τους χώρους ποιοτικού ελέγχου. Ο Frohnhöfer ήταν ιδιαίτερα υπερήφανος για το σύστημα logistics της εταιρίας, το οποίο συνδέει την παραγωγή με μια αποθήκη όπου υπάρχουν, κυριολεκτικώς, χιλιάδες εξαρτήματα και επιτρέπει, πλέον, στην εταιρία να δημιουργεί στοκ, αντί να κυνηγά παραγγελίες.

Gunther Frohnhöfer: Η Συνέντευξη

Gunther Frohnhöfer: Η Συνέντευξη


Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το βινύλιο είναι τάση. Πόσο λέτε να διαρκέσει ακόμη;

Θεωρώ ότι η τάση θα συνεχιστεί αλλά δεν θα φτάσουμε στα μεγέθη του παρελθόντος. Ειδικά στο δικό μας επίπεδο. Δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί audiophiles σε αυτή την κλίμακα και δεν αυξάνονται με πολύ μεγάλο ρυθμό. Υπάρχουν νέοι που μπαίνουν στον χώρο αλλά όχι όσοι θα θέλαμε. Η αύξηση που είδαμε τα προηγούμενα χρόνια δεν θα διατηρηθεί, μάλλον, αλλά έχει σταθεροποιηθεί η αγορά.

Θεωρείτε ότι χρειάζονται κάποιες αλλαγές στο φορμά;

Μην αγγίζετε το βινύλιο! Είναι αυτό που είναι και αν γίνουν αλλαγές, οι άνθρωποι μάλλον θα τις φοβηθούν, όπως συμβαίνει συνήθως με τον πόλεμο των μέσων, δείτε τί έγινε με το SA-CD και το DVD-Audio. Αυτό που βοηθά στο βινύλιο είναι ακριβώς η διαχρονικότητά του και το γεγονός ότι υπάρχουν παλιά βινύλια που είναι πραγματικά καλά. Οι κατασκευαστές κεφαλών βελτιώνουν τα προϊόντα τους, με μικρά βήματα. Για παράδειγμα, η οπτική κεφαλή που παρουσίασε η DS Audio πριν από μερικά χρόνια και το μονοκόμματο σύστημα ακίδας/στελέχους εφέτος, είναι πολύ καλές ιδέες. Αυτά τα πράγματα κάποια στιγμή θα κατέβουν σε χαμηλότερες κατηγορίες τιμής. Αλλά και εμείς οι κατασκευαστές πλατό και βραχιόνων βελτιωνόμαστε. Θεωρώ ότι οι δυνατότητές μας αλλάζουν με κάθε δεύτερη αναβάθμιση του λογισμικού που χρησιμοποιούμε.

Η κατεργασία σε έξι άξονες, όπου περιστρέφεται τόσο ο εργαλειοφορέας όσο και η επιφάνεια εργασίας, επιτρέπει την δημιουργία πολύπλοκων τμημάτων σε μια φάση.

Η κατεργασία σε έξι άξονες, όπου περιστρέφεται τόσο ο εργαλειοφορέας όσο και η επιφάνεια εργασίας, επιτρέπει την δημιουργία πολύπλοκων τμημάτων σε μια φάση.


Τι είδους λογισμικό χρησιμοποιείτε;

Κατά βάση, κάνουμε ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων και το λογισμικό μας δίνει την δυνατότητα να δούμε, σε περιβάλλον υπολογιστή, το πώς ένα υλικό αντιδρά σε δυνάμεις, κραδασμούς και πίεση, δυνατότητες που πριν από δέκα ή πέντε χρόνια ήταν αδιανόητες. Σε κάθε έκδοση του λογισμικού, τα αποτελέσματα είναι πιο ακριβή. Η μέθοδος της δοκιμής στην πράξη, ανήκει στο παρελθόν. Το 70% των ιδεών μας δεν είναι εφαρμόσιμες ή επιτυχείς. Αυτό παλιά στοίχιζε. Τώρα όχι.

Αυτή η μηχανή συνδυάζει επεξεργασίες τόρνου, όπου η διαμόρφωση γίνεται με συνεχή περιστροφή του εξαρτήματος και φρέζας, όπου μια σειρά εργαλείων διαμορφώνει το εξάρτημα ενώ αυτό περιστρέφεται όποτε χρειάζεται να αλλάξει θέση. Στο τσοκ βρίσκεται ένα υπό διαμόρφωση πλατό.

Αυτή η μηχανή συνδυάζει επεξεργασίες τόρνου, όπου η διαμόρφωση γίνεται με συνεχή περιστροφή του εξαρτήματος και φρέζας, όπου μια σειρά εργαλείων διαμορφώνει το εξάρτημα ενώ αυτό περιστρέφεται όποτε χρειάζεται να αλλάξει θέση. Στο τσοκ βρίσκεται ένα υπό διαμόρφωση πλατό.


Μιλάμε, δηλαδή, για βελτιώσεις στις τεχνολογίες παραγωγής. Όχι στις τεχνολογίες που περιλαμβάνονται σε ένα σύστημα...

... κάποιες φορές ισχύει και αυτό. Για παράδειγμα, η κίνηση του πλατό. Σήμερα έχουμε ηλεκτρονικό έλεγχο πολύ ανώτερο αυτού που είχαμε πριν από έξι χρόνια. Η απαίτηση είναι η ίδια, ένα ημίτονο υψηλής ποιότητας, αλλά, σήμερα, αυτό μπορεί να γίνει με μικρομετρικό έλεγχο, σε πραγματικό χρόνο και δυναμικά. Μπορούσες να το κάνεις και πριν από μερικά χρόνια, αλλά ήταν και δύσκολο και εξοντωτικά ακριβό. Επομένως, ναι. Βελτιώσεις μπορούν να γίνουν σε όλα τα επίπεδα, αλλά είμαστε ήδη πολύ ψηλά. Μην περιμένετε 50% βελτίωση!

Εδώ, η ίδια μηχανή, χωρίς εξάρτημα, όπου φαίνεται η ποικιλία των εργαλείων και το τσοκ.

Εδώ, η ίδια μηχανή, χωρίς εξάρτημα, όπου φαίνεται η ποικιλία των εργαλείων και το τσοκ.


Ποιό είναι το πιο δύσκολο πρόβλημα όταν σχεδιάζετε κάτι καινούριο;

Να διατηρήσουμε την ισορροπία μεταξύ διαστάσεων και βάρους καθώς επίσης και η αισθητική του τελικού προϊόντος. Παλιά λέγαμε στον πωλητή “θέλω να αγοράσω ένα πλατό”. Άκουγες αυτά που υπήρχαν και μπορούσες να αγοράσεις και μετά αγόραζες. Σήμερα οι περισσότεροι αγοράζουν αυτό που τους φαίνεται ωραίο, μετά ασχολούνται με την ηχητική ποιότητα. Αυτό ξεκίνησε με το iPod καθώς έβαλε με έμφαση την έννοια του design στον χώρο. Για τον σχεδιασμό της σειράς NEO προσλάβαμε βιομηχανικό σχεδιαστή. Κάποια στιγμή είπα “παιδιά, δεν είμαι επαρκής, δεν μπορώ να σχεδιάσω κάτι καλύτερο από αυτό που ήδη έχουμε”, αλλά αυτό που είχαμε δεν ήταν, κατά τη γνώμη μου, αρκετό. Αυτός, μας έδειξε σχέδια και ιδέες που ήταν προφανείς όταν τις έβλεπες, αλλά δεν μπορούσες να τις σκεφτείς. Σε κάποιες φάσεις του σχεδιασμού είναι, πλέον, απαραίτητο να μιλήσεις με τρίτους. Δεν μπορείς να τα κάνεις όλα μόνος σου.

Η διαδικασία παραγωγής είναι εντελώς ψηφιοποιημένη. Το σχέδιο κάθε εξαρτήματος (με πλήρη τεκμηρίωση) οδηγείται απευθείας στην κατάλληλη μηχανή.

Η διαδικασία παραγωγής είναι εντελώς ψηφιοποιημένη. Το σχέδιο κάθε εξαρτήματος (με πλήρη τεκμηρίωση) οδηγείται απευθείας στην κατάλληλη μηχανή.


Μιλήστε μου για το νέο σας μοντέλο.

To Verona είναι, λίγο πολύ, ένα Double X με αναβολικά. Μεγαλύτερο και βαρύτερο, αναγκαστικά, για να μπορεί να δεχτεί δύο δωδεκάιντσους βραχίονες. Χρησιμοποιεί δύο κινητήρες, τοποθετημένους κάτω από υποπλατό, με ισχυρότερα ηλεκτρονικά. Στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε αν υπάρχει αγορά γι' αυτό. Νομίζουμε ότι υπάρχει, αλλά δεν το ξέρουμε. Θα το μάθουμε όταν θα το ανακοινώσουμε επισήμως (σ.σ.: Κάτι που (### munich_highend_2023_1.htm ###)έγινε στο σόου του Μονάχου, μερικές ημέρες μετά από την συνέντευξη).

Έτοιμα Silencers, περιμένουν την εισαγωγή τους σε κάποια από τα πλατό.

Έτοιμα Silencers, περιμένουν την εισαγωγή τους σε κάποια από τα πλατό.


Άλλα σχέδια που μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας;

Μετά βεβαιότητας σας λέω ότι δεν έχουμε σχέδια αυτή τη στιγμή. Η μόνη μας εκκρεμότητα είναι ο βραχίονας TA 10000, ο οποίος, όμως, έχει δυσκολίες σε ό,τι αφορά την παραγωγή, επειδή έχουμε φόρτο εργασίας για τρέχοντα μοντέλα. Επίσης δεν ήταν έτοιμος για το σόου του Μονάχου και θα πρέπει να τον περιμένετε στο τέλος της χρονιάς, ή στην αρχή της επόμενης. Ούτως η άλλως, είμαστε ο κατασκευαστής με την νεότερη σειρά. Τον Οκτώβριο του 2020, σε μια ημέρα, αλλάξαμε ολόκληρο τον κατάλογό μας ταυτόχρονα! Αυτό ήταν αποτέλεσμα της πανδημίας και των βίαιων αλλαγών που επέφερε. Όταν η αγορά σταμάτησε εντελώς, είπαμε να ασχοληθούμε με την καθαριότητα στο εργοστάσιο. Το καθαρίσαμε δύο φορές και η αγορά δεν είχε επανέλθει. Οπότε, είπαμε να ασχοληθούμε με τον σχεδιασμό νέων προϊόντων. Αρχίσαμε να δοκιμάζουμε όλες τις ιδέες που είχαμε και ήταν τόσες πολλές, που καταλήξαμε σε μια νέα πλήρη σειρά. Από αυτή την άποψη η πανδημία μας έκανε καλό, αν και ήταν μια δύσκολη περίοδος από τεχνοοικονομική άποψη, κατέληξε σε σημαντική ανάπτυξη.

Άξονες στην τελική φάση παραγωγής. Αυτή η μοντούρα δεν είναι απλώς για την αποθήκευση τους αλλά εξασκούν, στο κάτω μέρος, την κατάλληλη πίεση ώστε να γίνει η εφαρμογή του σημείου έδρασης. Η αρίθμηση, επίσης, δεν είναι τυχαία...

Άξονες στην τελική φάση παραγωγής. Αυτή η μοντούρα δεν είναι απλώς για την αποθήκευση τους αλλά εξασκούν, στο κάτω μέρος, την κατάλληλη πίεση ώστε να γίνει η εφαρμογή του σημείου έδρασης. Η αρίθμηση, επίσης, δεν είναι τυχαία...

... καθώς ο κάθε άξονας είναι ταιριασμένος, από την αρχή της ζωής του, με ένα συγκεκριμένο πηγάδι.

... καθώς ο κάθε άξονας είναι ταιριασμένος, από την αρχή της ζωής του, με ένα συγκεκριμένο πηγάδι.

Στελέχη βραχιόνων, έτοιμα για την καλωδίωσή τους.

Στελέχη βραχιόνων, έτοιμα για την καλωδίωσή τους.

Το έδρανο ενός βραχίονα με περασμένους του αγωγούς, αναμένει την τοποθέτηση του στελέχους.

Το έδρανο ενός βραχίονα με περασμένους του αγωγούς, αναμένει την τοποθέτηση του στελέχους.

Αυτόματο σύστημα ποιοτικού ελέγχου μέσω οπτικής σάρωσης. Στην επιφάνεια του οργάνου τοποθετείται το προς έλεγχο εξάρτημα και στην συνέχεια η μηχανή σαρώνει όλες τις διαστάσεις του, δίνοντας το τελικό Go/No Go, υποδεικνύοντας ταυτόχρονα τα σημεία όπου υπάρχει απόκλιση.

Αυτόματο σύστημα ποιοτικού ελέγχου μέσω οπτικής σάρωσης. Στην επιφάνεια του οργάνου τοποθετείται το προς έλεγχο εξάρτημα και στην συνέχεια η μηχανή σαρώνει όλες τις διαστάσεις του, δίνοντας το τελικό Go/No Go, υποδεικνύοντας ταυτόχρονα τα σημεία όπου υπάρχει απόκλιση.

Η πρώτη ύλη έχει ιδιότητες που σχετίζονται με τον προσανατολισμό μέσα στο ίδιο το υλικό. Αυτό λαμβάνεται υπόψιν στις κατεργασίες και πριν ξεκινήσει ο,τιδήποτε, γίνεται η κατάλληλη σήμανση.

Η πρώτη ύλη έχει ιδιότητες που σχετίζονται με τον προσανατολισμό μέσα στο ίδιο το υλικό. Αυτό λαμβάνεται υπόψιν στις κατεργασίες και πριν ξεκινήσει ο,τιδήποτε, γίνεται η κατάλληλη σήμανση.


info: All About Audio Video, τηλ.: 213-0998.206, https://aaav.gr/, https://www.acoustic-signature.com/