Το θέμα της
διαχείρισης των μουσικών μέσων μέσα από μια δικτυακή υποδομή δεν
είναι πλέον κάτι καινούριο. Εδώ και αρκετά χρόνια έχει γίνει σαφές
ότι η μετατροπή των παραδοσιακών φορέων σε άυλα αρχεία μέσω κάποιου
encoder, η αποθήκευσή τους σε σκληρό δίσκο και η δυνατότητα
διαχείρισής τους μέσα στα όρια του σπιτιού (ενίοτε και έξω από αυτά)
είναι όχι μόνον κάτι τεχνικώς εφικτό αλλά και κάτι επιθυμητό. Λύσεις
όπως το σύστημα της
Sonos, ο server της
Linn και ο server/media
player της Naim δείχνουν σαφώς μια τάση η οποία έχει κατακτήσει
όλα τα επίπεδα τιμών και όλες τις σχολές κατασκευαστών. Αν υπάρχει
κάτι καινούριο σε συστήματα όπως αυτό της Sony για το οποίο μπορείτε
να διαβάσετε στις επόμενες σελίδες, είναι η “κάθοδος” της
τεχνολογίας σε επίπεδα τιμής κάτω από τα 1.000 ευρώ (ένα άλλο καλό
παράδειγμα είναι και το
μίνι της Philips) και, ως συνέπεια, η ανάγκη για απλοποίηση
των διαδικασιών και για μείωση των απαιτήσεων από τον χρήστη για τον
οποίο δεν μπορεί πλέον να αναμένει κανείς ότι θα είναι κάποιος power
user που παίζει την τεχνολογία των υπολογιστών και των δικτύων στα
δάκτυλα. Η σειρά Giga Juke της Sony είναι ένα καλό παράδειγμα
αυτού του δόγματος. Η εταιρία ακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις στον
τομέα και βρίσκεται στην αγορά εδώ και κάποιο καιρό βελτιώνοντας
κάθε χρόνο τα προϊόντα της. To NAS-SC500 φαίνεται να είναι
το πιο ώριμο από όλα καθώς περιλαμβάνει όχι μόνο μια
κεντρική μονάδα και δύο ηχεία, αλλά ένα πλήρες πακέτο ασύρματης
δικτυακής υποδομής, η οποία μπορεί να είναι ανεξάρτητη από το
οικιακό δίκτυο δεδομένων -αν υπάρχει- καθώς και από μια συσκευή που
μπορεί να παίξει τον ρόλο του client σε ένα στοιχειώδες σύστημα
multi room το οποίο μάλιστα μπορεί να επεκταθεί με πολλαπλές τέτοιες
συσκευές, αν ο χρήστης το αποφασίσει. Καθώς η δοκιμή του
NAS-SC500 εξελισσόταν έγινε φανερό ότι το παιχνίδι, σε αυτή την
κατηγορία, παίζεται σε δύο γήπεδα. Πρώτον, στις δυνατότητες που
προσφέρονται και, δεύτερον, στον τρόπο με τον οποίο ο χρήστης μπορεί
να βρει το δρόμο προς τις δυνατότητες αυτές. Η ηχητική ποιότητα δεν
είναι, φυσικά, αμελητέος παράγων, ωστόσο σαφώς δεν μπορεί να
αποτελεί αιχμή του δόρατος σε μια τέτοια κατηγορία τιμής.
Ας δούμε τι έχουν σκεφτεί οι Ιάπωνες... |